Traxxas SLASH topic

Hierbij een paar foto's van mijn Slash.

De body is voorzien van wat gele strepen zodat hij er even anders uitziet dan de rest. Ik rij met enige regelmaat in Purmerend en daar rijden nog een stuk of 5 rode rond. Mischien niet mooi maar wel opvallend en daar ging het om.

Hopups:
-enkele RPM delen zoals draagarmen, wheel hub enz.
-Integy wheel hubs zodat er buggy wielen onder passen.
-Buggy wielen met noppenbanden.
-Traxxas Velineon brushless set.
-Traxxas aluminium dampers (BigBore)

De standaard plastic delen zijn nu voor reserve.

m001-6.jpg

m002-5.jpg

m003-6.jpg

m004-5.jpg

m005-8.jpg

m006-7.jpg

m007-6.jpg

m010-5.jpg

m012-2.jpg

Laatst bewerkt:
Waar ik mijn slash gekocht heb werd me verteld dat er een tijdje niet aan de slash te komen was, maar nu zijn ze weer gewoon leverbaar.

@ bush :
ik heb nooit problemen gehad met stuur inrichting, hij heeft vrij hoge bodemspeling.
en de kunstof aandrijf assen zijn van goede kwaliteit, maar je kan ze ook vervangen voor stalen dog-bones.

sinds kort heeft mijn broer ook een traxxas slash, heeft alleen het chassis gekocht
omdat ik de electronica nog had liggen dus de XL-5 regelaar en 12T titaan motor erin gestoken en gebind....nu liep hij harder achteruit als vooruit, dus even zender op REV gezet en opnieuw gebind...zelfde probleem...motordraden al omgedraaid..maakt ook geen verschil.

iemand dit ook al eens gehad? krijgen het niet voor mekaar motor goede richting op te laten draaien.
regelaar werd ook wel aardig warm, vooruit wou hij toen ook niet meer rijden, achteruit wel.

denk zelf dat de regelaar een storing ofzo heeft? want hij wil ook niet binden met mijn spektrum.
broer rijdt trouwens met 40mhz AM setje van sanwa.

hoop dat iemand een oplossing weet anders bestel in een ander setje!

Welke Spekrum zender heb je??

Bij mijn DX2.0 kun je iets als een brake/reverse instellen. Misschien eens naar je instellen van je zender kijken. Dus alles neutraal zetten en opnieuw binden. Daarna finetunen...Tevens is het ook mijn ervaring dat de regelaar opnieuw geprogrameerd moet worden indien hij aan aan andere ontvanger gekoppeld wordt..Geen idee of het iets uitmaakt als je dit doet zonder de zender neutraal te stellenHoop dat je hier iets aan hebt..Als het niet werkt ben ook ik benieuwd naar de oplossing..succes..:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Na wat omzwervingen (lees aansukkelen met niet traxxas stuff;)) vandaag onderdelen besteld om m'n Slash weer helemaal in een goede conditie te krijgen. De auto ligt momenteel grotendeels uit elkaar. Wat direct opvalt is dat de metalen tandwielen in de gearbox er nog helemaal super uitzien. (nagenoeg geen troep in de gearbox) De Slash heeft best wat te verduren gehad het afgelopen jaar. Dus best netjes. Verder geen noemenswaardige slijtagepunten, behalve de plastic stuurinrichting. Deze is inmiddels vervangen...Lagertjes zien er ook nog netjes uit.

De Slash gaat weer terug naar stock. Hoop hem as zondag klaar te hebben. Weer eens knallen bij de MVB...Back on track:p:p

Na wat omzwervingen (lees aansukkelen met niet traxxas stuff;)) vandaag onderdelen besteld om m'n Slash weer helemaal in een goede conditie te krijgen. De auto ligt momenteel grotendeels uit elkaar. Wat direct opvalt is dat de metalen tandwielen in de gearbox er nog helemaal super uitzien. (nagenoeg geen troep in de gearbox) De Slash heeft best wat te verduren gehad het afgelopen jaar. Dus best netjes. Verder geen noemenswaardige slijtagepunten, behalve de plastic stuurinrichting. Deze is inmiddels vervangen...Lagertjes zien er ook nog netjes uit.

De Slash gaat weer terug naar stock. Hoop hem as zondag klaar te hebben. Weer eens knallen bij de MVB...Back on track:p:p

geef ff tijdig een belletje. dan zorg ik dat ik er ook ben

Murky: Heb je een pb gestuurde om af te spreken. Nog wel even een vraagje m.b.t. de shocks. Met welke olie verhoudingen (v/a) rijd jij op de baan? Jij had stock shocks..toch?

ik had standaard shocks met stuggere veren en 50 olie rondom en geen spacers
nu rijd ik met bigbores en de bijbehorende veren en 50/50 olie rondom en achter een spacer van 5mm

Het was leuk! Wel voorzichtig met het gas; het is er stoffig, op een harde ondergrond.
Veel overstuur, daarom kwam het deze keer niet echt van racen, maar het was leuk rijden.
Winnaar was trouwens, zoals altijd, de Kyosho ZX-5 Lazer... niet echt eerlijk he, met 4wd.

Had ik goede foto's gemaakt voor de baan hoe het er uitzag? ;) Hoe was de accomodatie verder? Was er goed genoeg zicht (Licht) etc. En was de baan een beetje uitdaging? Goed genoeg voor een herhaling?

Gisteren voor het eerst met de slash gereden. Er is een 80A ezrun regelaar en een 8,5T ezrun motor onderweg, maar helaas nog niet binnen.
Als alternatief had ik de 35A regelaar met de 13T motor eringezet met de 23tands pinion.
volgens speed calculator goed voor zo'n 43 km/h.
Voor de rest was de auto nog helemaal origineel.
Ik heb gereden op zowel een redelijk harde ondergrond met een stoflaag als in los zand.

Het eerste wat me opviel op allebei de ondergronden is dat het diff standaard wel erg los staat, wat er voor zorgde dat ik wat push miste en de auto snel de neiging had om te zwabberen. In het losse zand komt hij met de kleine wieltjes ook moeizaam er doorheen. Ook heeft hij de neiging om snel te rollen, maar dat hoort wel bij het scale gevoel dat de truck uitstraalt

De snelheid viel me ook wat tegen, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik een Emaxx gewent ben die tegen de 60km/h gegeared staat. Met de andere motor zal dat wel beter zijn, de slash wordt ook tegen de 60km/h gegeared.

Na even gewend te zijn aan de achterwiel aangedreven truck bleek er toch een hoop lol te halen. Hij kan tegen een stootje en het is een echte fun auto, maar heeft imo de nodige aanpassingen nodig. De eerste die gaat gebeuren is de rpm gearcover, toch echt een misser van traxxas. Er zitten nu al behoorlijk wat deuken in de tandjes van de spur. dan gaat er andere olie in de dempers en een beetje 500k in het diff om het iets stroever te maken. Van daaruit kijken we verder.

Enige ideeen?

nusti,

Welke aanpassingen ga je nog meer doen? Wat is er met de gear cover aan de hand?

Er zit een gat in de originle gearcover. ik had er al wat tape op gedaan, maar stof is toch binnen gekomen.

andere aanpassingen zijn waarschijnlijk de bigbore shocks, deze heb ik ook op de maxx en werken erg goed en andere banden/wielen, maar daar ga ik eerst op mijn gemak naar kijken.

Back