Traxxas SLASH topic

Er zit een gat in de originle gearcover. ik had er al wat tape op gedaan, maar stof is toch binnen gekomen.

dat gat in de gearcover van traxxas zit er voor de aandrijfas, RPM heeft gearcover die volledig dicht zijn.

Okay, als die gearcover van RPM volledig dicht is, waar kan je die gearcover bestellen?
Ik heb het ook met ducktape dicht gemaakt, maar er komt nog steeds zand en kleine(!!) steentjes in.
 
je kan de gearcover bij www.liquidrc.com bestellen

idd, hier heb ik hem ook besteld.

Dit is om gewoon te kunnen rijden het enige dat je moet veranderen voor de eerste rit, de rest is echt optioneel.

Het voordeel van de bigbores is dat ze soepeler en sterker zijn. Met de originele shocks gebeurt het wel eens dat de cap eraf schiet als je zwaardere olie gebruikt.
 
Wat is het voordeel van big bore shocks

Big bore's dempen idd. een stuk soepeler. Rijd erg goed..Ik vind ze wel snel lekken!
Dit was bij mij na een week al het geval. Maarja...misschien heb ik een "maandagochtend setje" binnengehad;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nog meer zaken die absoluut verholpen moeten worden voor de eerste rit?

Je shocks monteren op de buitenste montagepunten op de draagarmen. Geeft een beter rijkarakter (minder nerveus en springerig) Ook kun je zaken als toespoor etc instellen. Uitleg hierover staat in je handleiding btw.

Gearcover is ook te bestellen bij PK..ff voor de makkelijk;)

PS. Weet niet hoe ik 2 quote's in een bericht moet verwerken..vandaar 2 posten achter elkaar:mrgreen:
 
Had ik goede foto's gemaakt voor de baan hoe het er uitzag? ;) Hoe was de accomodatie verder? Was er goed genoeg zicht (Licht) etc. En was de baan een beetje uitdaging? Goed genoeg voor een herhaling?
Lastig om gerichte vragen te spotten in dit drukke topic... dit gaat dus over het baantje bij de Ikea, Haarlem ;)
Het tweede baantje bestaat niet meer, was helemaal overwoekerd en er liep een kat.
Het andere baantje was mooi aangelegd, groot. Toen de duisternis inviel was het klaar met het rijden; te donker. Qua ligging en bereikbaarheid (auto, trein, bus) kan ik me geen betere plek indenken.
Voor herhaling vatbaar? Alleen met een hogere steiger (auto's komen niet boven de rand uit dus je ziet ze niet), marshalls en minstens 4 Slashes. Dan ben ik zeker van de partij. Ons baantje in de Boekelermeer, Alkmaar, wordt ook steeds mooier en populairder, dus daar zullen we toch vaker te vinden zijn.

Om even bij de rest aan te sluiten; het kan ook geen kwaad om de mesh van je pinion en spur even te checken voor de eerste rit.
Wij gingen door 1 setje tandwielen per drie sessies heen; na de dichte kap en de goede mesh... eigenlijk geen tandwielen meer gewisseld, terwijl we nog steeds puur in zand rijden.
Wel mijn diff moeten vervangen: er zat een barst tussen de twee diff-box helften, aan de voorkant, waar veel stof door heen was gekomen. Nieuwe diffbox (wat is dat spul toch goedkoop bij RcMart) meteen aan alle kanten met Duct Tape (Ducktape = voor eenden) dichtgeplakt, nieuwe lagers er in, en gaan met die banaan.
 
Duct-tape :p (omdat het voor air-ducts bedoelt was oorspronkelijk als ik me niet vergis. )


ff wikipedia quoten

Er bestaat geen overeenstemming over het eerste gebruik van de naam "duct tape" of "duck tape."
Een theorie is dat de naam "duck tape" is ontstaan tijdens de Tweede Wereldoorlog. Omdat de "duct tape" leek op het toen gebruikte katoenstof dat voor tenten en andere regenkleding werd gebruikt, heeft men hier toen de naam "duck tape" aan gegeven. De naam "duck" werd toen gebruikt als synoniem voor katoenstof.
Een andere hypothese is de waterbestendigheid van de "duct tape", net zoals die van de gebruikte katoenstof in het leger, de oorsprong van de naamgeving van "duct tape" is. Nadat de soldaten van het slagveld huiswaarts keerden, gebruikten ze de naam "duck tape" omdat deze tape net als de katoenstof uit het leger zeer goed waterbestendig was. Na verloop van tijd is dit toen ingeburgerd.


en ook hier : http://www.ducttapeguys.com/duckvsduct.html

zoo , klaar.... doekje....... weer ontopic
 
Laatst bewerkt:
lekker belangerijk allemaal weer :p :p

heb zelf nog maar 1 pinion naar de filesteinen (ofzo) geholpen, reed op het strand bleek er een stukje schelp oid in mn spur te zitten. spur nog goed maar pinion zit vol met kartels. nu met RPM gearcover ook geen problemen meer mee,

ook heb ik Skidplates van RPM, want originele had ik stuk gereden tegen een stuk pier
( inschattingsfoutje :D ) haha.

en idd bij hogere jumps wil van de standaard dempers het dopje wel eens losschieten, daarom de big bores, zijn van allu.
 
*Op last van robert verwijderd*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lastig om gerichte vragen te spotten in dit drukke topic... dit gaat dus over het baantje bij de Ikea, Haarlem ;)
....
Het andere baantje was mooi aangelegd, groot. Toen de duisternis inviel was het klaar met het rijden; te donker. Qua ligging en bereikbaarheid (auto, trein, bus) kan ik me geen betere plek indenken.......
Persoonlijk vond ik het baantje veel te hobbelig. De harde ondergrond is ook niet mijn ding maar daar valt mee te leven door met de goeie bandjes te rijden (die ik dus niet had). Alleen jammer dat je niet echt op snelheid komt dan. Nou heb ik verder weinig ervaring met baantjes en kan ik voor geen meter sturen maar goed....:-D
Dus de volgende keer allemaal een schep en een hark mee om de ergste oneffenheden te egaliseren :rolleyes:
Overigens heb ik ook wel wat schade gehad. want de eerst volgende keer dat ik ging rijden stripte ik direct mijn spur en bij het vervangen bleek mijn pinion ook te ver heen. Dus ik rij nu met een 23T en het rijdt nog beter ook. Je geeft minder snel te veel gas en hij gaat nog harder ook.:mrgreen:

Ik heb nu de m'n diff open gehad en er 300.000 WT Siliconen in gedaan (dikke stroop) en het rijdt echt super. Er zit nog net genoeg beweging in om strakka bochten te nemen maar het is traag genoeg om niet meer zo'n zenuwachtige kont te hebben op onregelmatig terrein. Zal wel helpen voor dat IKEA baantje. Het was overigens wel een hoop werk zeg :(
 
Laatst bewerkt:
Stukje papier tussen je spur en pinion. Motor goed vastzetten..Perfecte afstelling..23t doet het idd goed!:p
Oneffenheden is een Slash voor gemaakt...Kijk eens naar je shocks/rijhoogte. Best gecompliceerd qua olie en veerspanning...
Ben hier zelf nog regelmatig mee bezig..Experimenteren lijkt me..
 
Laatst bewerkt:
De pinion stond goed afgesteld en de schroefjes zaten best strak vast. Ik heb 'm nu met een ringetje ertussen vast gedraaid. Ik verdenk dat plastic ervan mee te geven bij grote krachten. De 18T pinion maakt ook maar met 1,5 tandje contact met de spur, de 23t net met 2.
Schock positie/spacers heb ik al aardig mee geexpirimeteneerd. Ik moet ook zeggen dat de mijne op "race" is afgesteld, zo laag mogelijk , lager zwaartepunt (door extra gewicht) en veel spacers. Tevens heb ik wielen zonder ontluchting dus dat is ook harder. Ik ga nu dikkere shock olie gebruiken zodat ik minder spacers hoef te gebruiken voor de zelfde stijfheid. Hij komt dan ook weer wat lager te liggen.
 
met spacers doe je niets anders dan de rijhoogte van je slash aanpassen.
de auto gaat niet stugger / zwaarder veren door meer spacers.

ik monteer wel de shocks in het buitenste gaatje van de draagarmen voor en achter doe ik het 2de gaatje van binnenuit.

probeer toch je shocks zo verticaal mogelijk te houden. eigenlijk is het zo dat een opitmale werking van je shock 100% verticaal is.

doe ook maar een stukje brandstofslang onderin je shock ( ongv 1/2 cm) ( om je stangetje heen ). vangt beter klappen op
 
Laatst bewerkt:
De spacers gebruik je niet om de veren stijf te maken, maar om je rijhoogte in te stellen. Als je stijvere veren wil moet je er echt andere opzetten.
Als je teveel spacers gebruikt kan het gebeuren dat de cap eraf schiet of dat zelfs het stuk waarmee de schokbreker aan de onderarm is vastgeschroefd is afbreekt.

Met mijn race revo heb ik dit probleem erg vaak gehad tot iemand mij hier op wees. Nadat ik dit had aangepast nooit meer last van gehad.
 
met spacers doe je niets anders dan de rijhoogte van je slash aanpassen.

Nee dat is niet helemaal waar. De schokbreker staat standaard al snel op z'n maximale uitslag. Als je dan een spacer monteert druk je in feite de veer verder in waardoor zijn werking minder wordt, oftewel hij wordt stugger. De veer is ook nog eens progressief gewikkeld wat het effect versterkt. Het is een samenspel tussen veer en schokbreker hoe de auto reageert in de bocht en op een hobbel.
Het zou waar zijn wat je zegt als de auto zodanig zwaar was en de veer zodanig licht dat hij op z'n eigen veren hangt en er dan nog genoeg speling op de schokbreker zat.
 
Back
Top