Traxxas SLASH topic

je zou ook 1/10 monstertruck wielen en banden eronder kunnen zetten dan word ie wat breder en zal ie waarschijnlijk ook stabieler worden:rolleyes:
als ik een monstertruck zou willen dan koop ik wel een e-maxx en omdat het geen monstertruck of 1/8 buggy is maar wel een truck blijven de truck en sct wielen mij de juiste keuze.

Even in terugtellende volgorde reageren

als ik een monstertruck zou willen dan koop ik wel een e-maxx en omdat het geen monstertruck of 1/8 buggy is maar wel een truck blijven de truck en sct wielen mij de juiste keuze.

Lijkt mij ook! Heb een Slash. Geen Monstertruck of buggy.

Mijn ervaring met 1/8 wielen is dat mijn achterwielassen sneller breken en ik vind het er ook niet uitzien.

groeten

Over smaak valt te twisten natuurlijk. Persoonlijk vind ik "scale" wielen het mooiste staan. Een relatief goedkoop alternatief was m'n uitgangspunt. Misschien dat ik het wel probeer. Moet er even over denken en vergelijken. Ben wel benieuwd hoe het uiteindelijk rijdt...

Overigens zou ik die combo niet kopen, voor 390 euro heb je een slash met waterproof vxl setje.

woot !!!!
een slash kost 215 euro... winkel
dit BL setje kost je 72 euro.... ebay
ik zou hier niet meer dat 290 euro voor kwijt zijn..

pk verdient hier minimaal 80 euro op

edit: dat BL setje zie ik zelfs voor 65 euro incl verzenden

Denk zelf dat PK er meer als 80 euri op verdient. De standaard regelaar en motor gaan ws. regelrecht het onderdelen magazijn in;) M.b.t. de VXL..Nog zoiets...zou als ik binnen deze prijsklasse wilde gaan shoppen eerder een VXL aanschaffen.

werkt ook prima.. alleen je breekt wat vaker de assen aan de achterkant.

dus wat je bezuinigd op je bandjes.. geef je weer uit aan nieuwe assen

Tja daar gaat de bezuiniging. Al rijd het volgens jou (en anderen) wel goed..toch? Daar ben ik dan weer erg nieuwsgierig naar...

Aangezien we het toch over bandjes hebben, heb vandaag mijn nieuwe voor de slash ontvangen, wou toch eens wat bredere banden proberen. was wel handig want verleden week heb ik bandje naar de ** gereden zie 2 paginas terug. haha.

Als het mooi weer is, gaan we er morgen achterkomen hoe het rijdt!

foto's :

SNC00080.jpg

SNC00081.jpg

SNC00084.jpg

weer een nieuw kappie van jconcepts

stel je hebt een slash en je vind het monstertruck thema wel leuk dan koop je toch dit kappie.. deze is nieuw van jconcepts. tevens ook nieuwe beadlocks..

monstertruckslash.jpg

ik vind het er ook wel goed uitzien. inderdaad de banden vind ik ook niks..
het ziet er naar uit dat ook de bodymounts gemod zijn en dat de body dus een stuk hoger staat dan normaal om beter uit te komen met dit type wielen+band.

eigenlijk zou je deze body moeten zien met de gewone slash wielen . ik denk dat dat er een stuk beter uit ziet..

dit kappie lijkt me een leuke optie voor als ik straks de 4x4 heb..

Aangezien we het toch over bandjes hebben, heb vandaag mijn nieuwe voor de slash ontvangen, wou toch eens wat bredere banden proberen. was wel handig want verleden week heb ik bandje naar de ** gereden zie 2 paginas terug. haha.

Als het mooi weer is, gaan we er morgen achterkomen hoe het rijdt!

Heb dergelijke banden ook op m'n Slash gehad. Moet zeggen dat het best wel lekker rijd. Stuk stabieler! Ook niet gek, want de spoorbreedte wordt een flink stuk vergroot.

@Murky: Ik vind die kap erg mooi. Het blijft een truck en wordt geen monster(truck). Met de Originele Slash velgen, of beadlocks in dezelfde maat een redelijk "scale" uiterlijk:mrgreen:. Het is dan natuurlijk geen Slash/Short-course truck meer..alhoewel het verfschema best dit nog wel eens zou kunnen veranderen..

PS. De wielen zijn een goed idee voor m'n Rammstein Monster Truck

Laatst bewerkt:
Op aanraden van SRCT pilot toch maar de RPM bumper mount besteld. Bij het indoorrijden bleef de slee constructie al achter een gaatje in het tapijt hangen, mazzel dat alles heel is gebleven.
Net gemonteers en ik moet zeggen dat het weer echt RPM is; super solide als het is gemonteerd, maar een verschrikking om in te schroeven. De kracht van het RPM kunstof zit hem in het feit dat het redelijk zacht is, dus makkelijk dolgedraaid. Ik heb alles even voorgetapt met een M3 tap en dan is het goed te doen.

ben ff met een kleine onderhoudsbeurd bezig.

dingen die vervangen worden:
chassis
voorbumper
stuurlink
draagarmen voor
draagarmen achter
castorblocks
steeringblocks
skidplates
diff
aandrijfassen
shocktower voor
shocktower achter
bodypost voor
bodypost achter
nodige lagertjes
nodige hingpinnen

ik had dit bijna allemaal verzameld het afgelopen jaar. en eigenlijk gaat er niets echt kapot aan die slash. dus ben het nu allemaal aan het vervangen....... tja je moet wat met je onderdelen..

issie straks weer fris en fruitig

stuuruitslag

Even vraagje aan de kenners ;)
Ik heb mijn Slash nu bijna een week en het viel me op net dat de stuuruitslag
de ene kant meer is dan de andere kant.. Is dit normaal?
Ik heb hem wel een keer los gehad omdat ik de shocktower moest vervangen.

Bedankt alvast weer:)

Back