Traxxas SLASH topic

Ik heb al drie Titans zien sterven. En mijn EZRun klinkt ook niet zo gaaf meer, maar ja:
PICT0012.JPG

@ Sander, kom je zaterdag ook racen, Boekelermeer 13:00 (als het niet regent)?

@Slashmaster: Heb zaterdag wel een drukke dag dus moet even kijken hoe het uitkomt. Maar heb je een adres van waar jullie rijden? Ik ben vorige week
even gaan kijken daar maar kon het niet echt vinden :(

@ sander Fluorietweg in industrieterrein boekelemeer Alkmaar.

@ Sicco, lijkt net of er een rookwalm over die foto heen hangt tussen de SC10 en je LiPo

Die originele Slash motors kan je beter ff onbelast in laten lopen
Anders sneuvelen ze vrijwel meteen :mad:

Tuurlijk moet je dat doen, Brushed motoren moet je laten inlopen. omdat de brushes nog niet de vorm van de collector hebben, hebben deze in het begin nog maar een erg klein raakvlak.
als je dan meteen gaat rijden/knallen (wat de meeste mensen doen) zal de collector en de borstels verbranden.
oftwel de motoren gewoon even netjes in laten lopen. :)

@Slashmaster
Haal de JConcepts binnen body voor de Slash. dan houd je de accu/regelaar etc in ieder geval schoon. :) ( rc-central kan die wel voor een leuke prijs leveren. )

Laatst bewerkt:
Rc ondergrondse?;)

Tegen mijn principe's in gisteren wezen tijden op een skatebaantje/veldje hier in de buurt. Ook mijn Slash kwam er hehoorlijk bebaggerd uit, al was de meeste zooi verdwenen na een paar fikse jumps over een skate-ramp....Voor het eerst heb ik te maken gekregen met de shock caps die losschieten. Vandaag maar eens alu caps monteren. Dat wil zeggen...als ik alle olie derrie uit de Slash heb gepoetst..getver...

Edit: Vanmiddag gestart met schoonmaken. Het viel me op dat de hingpins achter deels uitgetrild waren. Ook vertoonde de axlecarriers behoorlijke (3 mm) spelling. Je kan ze heen en weer halen tussen de bevestigingspunten van de draagarmen. Ik vond al dat de achterkant zo zwabberde...Ik moet eens kijken naar een oplossing hiervoor..Misschien weet iemand iets??

Laatst bewerkt:
Rc ondergrondse?;)

Tegen mijn principe's in gisteren wezen tijden op een skatebaantje/veldje hier in de buurt. Ook mijn Slash kwam er hehoorlijk bebaggerd uit, al was de meeste zooi verdwenen na een paar fikse jumps over een skate-ramp....Voor het eerst heb ik te maken gekregen met de shock caps die losschieten. Vandaag maar eens alu caps monteren. Dat wil zeggen...als ik alle olie derrie uit de Slash heb gepoetst..getver...

Edit: Vanmiddag gestart met schoonmaken. Het viel me op dat de hingpins achter deels uitgetrild waren. Ook vertoonde de axlecarriers behoorlijke (3 mm) spelling. Je kan ze heen en weer halen tussen de bevestigingspunten van de draagarmen. Ik vond al dat de achterkant zo zwabberde...Ik moet eens kijken naar een oplossing hiervoor..Misschien weet iemand iets??

ik heb een setje STRC ST3640S Hardened Steel Polished Hinge Pins

deze hebben een borgmoer

hallo, hier een vraagje aan de slashrijders,

wat zijn de afmetingen van de slash banden?
dus de hoogte en breedte van de band.
bij voorbaat dank.

gr. Sander

Even een beginners vraagje, ik heb de auto nu rijdend alleen het remmen valt zwaar tegen(niet eigenlijk) wagen heeft naar mijn idee wel wat vertraging maar het is nu niet dat de wielen stil staan.

Kan iemand dit uitleggen of hoort dit gewoon, van achteruit naar vooruit is wel ineens.

Even er vanuit gaande dat remmen met de achterwielen natuurlijk niet ideaal is (wat een 2WD auto dus doet omdat ie daar aangedreven wordt en hij remt op de motor) begrijp ik uit je woorden dat hij dat ook al niet goed doet? Wat voor zender heb je? Staat er wellicht ingestelt dat de reverse throttle limiet verminderd is?

Heb even wat beelden aan elkaar geplakt om te kijken of het een beetje toont op youtube.

Laatst bewerkt door een moderator:
Naar mijn idee is remmen gewoon" het spanningsloos zijn van de motor/uitrijden met de motor als weerstand" en niet het blokkeren van de wielen.

Hoewel in de achteruit rijdend (stand 100% forward/100% backward) 1 tikje op het gas vooruit (wielen blokkeren(willen vooruit) je wel het maximale rem vermogen hebt.

(is mijn idee)

neuh dat is niet zo hoor. ALs mijn remmen op 100% staan dan blokkeert het wiel volledig. Dat wil ik nou juist niet dus heb ik ze op 85% staan (dat kan met een Spektrum o.a.) Dan blokkeren ze net niet, een soort ABS dus.

Back