Traxxas SLASH topic

Kou kan zeker een rol spelen met de huidige temperaturen :!:

Weet nog dat er vorig jaar tijdens de Truggy Indoor in Winschoten een hele hoop mensen problemen hadden met de ontvangerlipo's die te koud waren....

Daardoor leek het of die lipo's kapot/leeg waren terwijl het probleem gewoon de temperatuur van een graad of 5 was ;)

Kou kan zeker een rol spelen met de huidige temperaturen :!:

Weet nog dat er vorig jaar tijdens de Truggy Indoor in Winschoten een hele hoop mensen problemen hadden met de ontvangerlipo's die te koud waren....

Daardoor leek het of die lipo's kapot/leeg waren terwijl het probleem gewoon de temperatuur van een graad of 5 was ;)

alles in een thermoskan proppen:confused:

Nou ik bedoelde eigenlijk meer of het slecht is als ze het een keer "koud hebben gehad" (het leek me al onzin maar je weet nooit)
Vandaag zijn de lipo's op kamertemp. geweest en preseteerden ze ook slecht.
Dat ontladen kan ik een keer proberen.

Ok, ik heb een casus voor de LIPO experts onder ons:

Ik heb 2 Turnigy 5000 mah 3S lipo's. Ik heb ze nu een keer of 25 opgeladen.

De ene doet bijna niks meer. Lader geeft vol aan en als je 'm in de auto stopt doet ie het een paar tellen en dan gaat de ESC knipperen. De ander doet het wel maar geeft weinig vermogen. Ik heb het net nog even vergeleken met een 2S Zippy die ik niet veel gebruikt heb en op die lipo rijdt ie een stuk harder! (dat was wel anders toen ze allemaal nieuw waren)

Is er iets dat ik niet weet over lipo's? Kunnen ze misschien niet tegen kou? Vocht lijkt me ook niet het probleem anders waren ze al ontploft lijkt me...:nosmile:
Of kunnen we stellen dat we hier weer een schoolvoorbeeld van chinese troep hebben?:bad-words::2gunfire::snipersmile:

Wat is de accu spanning ( Volt ) ?
Ik heb laats problemen gehad met de traxxas esc dat de spanning te HOOG was. De esc ging na een paar tellen knipperen.....
Verder niets aan het handje ( in mijn gevalletje )

geen idee. Kan het wel even checken morgen. Maar hij gaf bijna geen vermogen voor die paar tellen dat ie het deed dus te hoog zal het niet zijn geweest. Vind het maar raar.

Excuses voor het doorzetten van dit off-topic gedeelte, maar ik heb een Accucell 6 en bij deze moet ik kiezen tussen 'Charge' of 'Balance'.
Als je 'Charge' kiest balanceert hij niet automatisch; dit weet ik omdat hij dan ook laadt zonder dat je het witte stekkertje er in steekt, probeer maar eens. En balanceren zonder wit stekkertje er in gaat niet.

Het menu leidt je meteen van 'LiPo' naar 'Charge', maar voor het goede moet je dus één optietje naar rechts dan. ;)

kijk nou komen we ergens.... RTFM zeggen ze wel eens (had ik ook gedaan trouwens)
Volgens mij heb ik ook de 6 trouwens...
2b continued :rolleyes:

Geintje mag ik hopen?

Bolle lipo aan de lader sluiten... :nooo:

Zet je lader op de Ni** stand (kan zijn dat dat nodig is omdat je lader error geeft) en laat hem je lipo helemaal ontladen en gooi je lipo vervolgens weg volgens de voorschriften.

Wees blij dat je lader error gaf, voor het zelfde geld gebeurde er dit:
iBie8VVpY6g[/media] - lipo fire

@DJ lipo's die binnen een dag leeg lopen? Lipo's hebben over het algemeen een zelf ontlading van 10%...

@Slashmaster

Ja je moet hem op balance mode zetten. In de linker onderhoek staat chg als je hem normaal laad en bal als je hem met balanceren laad.

Handleiding (google is je beste vriend):
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uploads/ACCUCEL_manual.pdf

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig heb ik schijnbaar een veilige lader. Qua bolle lipo. Nooit op gelet! die wijsheid komt van dit forum.

Dusssss...nieuwe lipo's...Zit te denken aan 3s. Nu nog een betaalbare suggestie.

Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik schijnbaar een veilige lader. Qua bolle lipo. Nooit op gelet! die wijsheid komt van dit forum.

Dusssss...nieuwe lipo's...Zit te denken aan 3s. Nu nog een betaalbare suggestie.

Bijv een 3s zippy 5800 25c is erg mooi volgens mij ging murkey123 daar ook voor.

Dat is 145A die de accu kan leveren meer dan genoeg dus!

Je moet met een VXL niet onder 75A gaan bij een keuze voor een lipo dat is echt het minimum vanaf 100A zit je altijd goed.

Er zit dus geen verschil in tussen een 100A en een lipo met meer dan 100A in gebruik met een XVL, dus 30C of 40C is zonde van je geld en zal je echt niet sneller zijn.

Staat een mooi topic van op het traxxas forum.

Bijv een 3s zippy 5800 25c is erg mooi volgens mij ging murkey123 daar ook voor.

Dat is 145A die de accu kan leveren meer dan genoeg dus!

Je moet met een VXL niet onder 75A gaan bij een keuze voor een lipo dat is echt het minimum vanaf 100A zit je altijd goed.

Er zit dus geen verschil in tussen een 100A en een lipo met meer dan 100A in gebruik met een XVL, dus 30C of 40C is zonde van je geld en zal je echt niet sneller zijn.

Staat een mooi topic van op het traxxas forum.

klopt helemaal mex !!!

Back