Traxxas SLASH topic

opeens stopte de XL-5 Esc
Vanaf hier kan ik ook niet zien wat er aan mankeert, maar mijn tip: steek er niet te veel tijd in! Ik heb precies hetzelfde (wel nog sturen, geen gas meer zonder aanwijsbare reden) nu al 5 keer gezien.

Ik begrijp dat je centjes wilt besparen maar bespaar jezelf, je Slash en je familie de frustratie! Koop een brushless setje.
Net weer eentje tweedehands gekocht voor 60 euro, ze zijn er zat.

Er zit trouwens een extra optie op je XL-5 om toekomstige teleurstelling te voorkomen, mocht je hem weer willen proberen. Je kunt hem namelijk helemaal plat meppen met een hamer.

Ik was aan het rijden maar opeens stopte de XL-5 Esc en nu (een paar uur later) doet de Esc het nog steeds niet. Hij stuurt alleen. Ik heb de Esc al opnieuw ingesteld maar dat werkt ook niet. Weet iemand wat er mis is?

het kan zijn dat er bv een zandkorel tussen zit evev 13 volt er door heen jagen en misschien dat ie dan loskomt. ik had het ook met het setje van mijn zoontje zijn auto stuurde alleen nog maar verders geen reactie.
succes.

Ik was aan het rijden maar opeens stopte de XL-5 Esc en nu (een paar uur later) doet de Esc het nog steeds niet. Hij stuurt alleen. Ik heb de Esc al opnieuw ingesteld maar dat werkt ook niet. Weet iemand wat er mis is?

Probeer eens een andere ESC...of daarna een andere motor...werkt dit niet....Zie de reactie van Murky:mrgreen:

Draaim eens een tijdje aan de motor, en blaas door de gaten. grote kans dat er gewoon zand tussen de koolborstel en de collector zit.
(of probeer even een ander motortje aan de regelaar als je die hebt, dan weet je het meteen zeker. :) )

Of een voltmeter of zal een 12v lampje ook werken?

Ja hoor werkt prima. Motor loskoppelen en even een lampje aansluiten op de twee draden van de ESC, of een spanningsmeter/12V spanningszoeker, gas geven en kijken of spanning oploopt/lampje aangaat. Vaak is de motor kapot.

Ik heb nu een hpi savage 4.6 SS nitro momenteel en ben er een beetje klaar mee.

Vrij ruig gebruik, maar iedere keer weer afstellen, sleutelen wat erg lang duurt bij die krengen, parts erg duur en ook nitro zelf die 40 euro voor 4 liter kost.

Daarom heb ik de knoop doorgehakt en wil ik electro gaan rijden.
De traxxas slash ziet er gewoon gaaf uit en heeft een schappelijk prijs, ook de parts zijn aanzienlijk goedkoper dan HPI.

De savage flux is erg leuk en met 100 km/h erg hard, maar totaal onnuttig, zo hard ga ik toch nooit, meer bashen/springen vind ik juist leuk.

Wie kan me wat vertellen over de funfactor van de slash?
(heb al gelezen dat de standaard motor en zender eigenlijk vervangen moet worden, 27mhz is minder dan de 40mhz die ik gebruik) en de xl-5 motor schijnt niet helemaal top te zijn als ik de berichten hierboven lees.

Er is ook een 4wd, die bijna het dubbele kost als de 2 wheel drive, is dit het waard?

Thanks voor jullie advies/antwoorden! :mrgreen:

de 2wd is ook waterproof, dus het enige verschil is brushless, 4wd en de 2,4GHz.
Ik denk dat het verschil wel waard is. maar de 2wd Slash is z'n geld ook 100% waard. 't zijn namelijk beide erg mooie auto's. :) (alleen moet de 4wd versie zich nog bewijzen, de 2wd heeft zich al bewezen.)

2wd is 100% fun! Eenmaal aangepast naar wens geen gezeur...Stevig...Vele upgrade's mogelijk....Rijden...Knallen:mrgreen:

Zowww..Even kort omschreven

Dank voor de reacties. :worship:

Ik begrijp dus dat een 2wd ook al fun is mits leuk opgetuned.
de standaard motor met xl-05 is niet goed genoeg begreep ik?

Budget speelt namelijk ook een rol, verkoop van mijn savage zal vermoedelijk zo'n 200 a 225 euro opleveren, daar kan ik zo'n 150 bijleggen maximaal.

Is het dan verstandiger om een 2wd leuk op te bouwen? (die is 249,- met zender, accu en lader) of een 4 wd te nemen (419 euro) en die standaard te laten omdat de centjes op zijn?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ooh ja, de traxxas revo heeft standaard een reverse erop zitten, die bij hpi meerprijs is.

Kon zo snel eigenlijk niet vinden op google of de slash 2 wd een reverse functie heeft standaard.
(als ik google op reverse traxxas slash) krijg ik een hoop meuk

Alle traxxas electro auto's hebben standaard reverse. :)

Een helemaal standaard Slash is erg leuk hoor, absoluut wel.
alleen als je de standaard motor gaat gebruiken, laat het motortje goed inlopen. (brushed motoren moet je inlopen, ivm de koolborstels.)

traxxas heeft als het goed is ook nog steeds een actie dat je voor 10 euro merprijs een accu en lader bij een nieuwe auto krijgt. dit is erg goed!

Dank voor de reacties. :worship:

Ik begrijp dus dat een 2wd ook al fun is mits leuk opgetuned.
de standaard motor met xl-05 is niet goed genoeg begreep ik?

Budget speelt namelijk ook een rol, verkoop van mijn savage zal vermoedelijk zo'n 200 a 225 euro opleveren, daar kan ik zo'n 150 bijleggen maximaal.

Is het dan verstandiger om een 2wd leuk op te bouwen? (die is 249,- met zender, accu en lader) of een 4 wd te nemen (419 euro) en die standaard te laten omdat de centjes op zijn?

hou er rekening mee dat je nog een goede lader nodig zal hebben, een een paar extra batterijen kan ook geen kwaad.

ik zou voor de 4x4 gaan. De 4X2 is met stock motor alleen leuk als je competatief wilt racen tegen mede-slashers, vervolgens wil je toch al snel brushless en dan is een VXL set je keuze (150-190 Euri), met nog wat upgrades ben je al gauw bij de prijs van de 4X4 die de VXL set al heeft. En de 4X4 heeft een beter zender/ontvanger (2,4Ghz)!!
Mijn 4X2 was afgelopen tijd in de sneeuw niet te rijden. Een 4X4 daarentegen...

mwoa.. of die er echt gehaks van maakt weet ik nog niet. dan zou ik toch wel eerst een exact vergelijk willen zien tussen de te. ;)

Back