Traxxas SLASH topic

en je vergeet de messen paradox een vlijmscherp mes is ve(eeeeeee)el veiliger dan een bot mes, omdat je veel minder kracht hoeft te zetten... Ik zou zelf gewoon een aantal keer lichtjes de ramen volgen (zonder veel neer waardse kracht) en dan kom je bij de 3e of 4e keer dat je de kant langs gaat vanzelf door het plastic heen zonder veel issues...

Okay ik weet dat mijn (back)slash niet echt typisch is maar ik hoopte tog wel op enig commentaar op de nieuwe paintjob... Nog imput over of (en zo ja in welke kleur) ik die pinstripe waar ik nog overnadenk moet zetten?
 
Nouja ik was van plan om een 4wd slash roller te scoren zodra ze uit kwamen maar geduld was nooit mijn sterkste kant en toen ik een 2wd "for cheap" kon krijgen:) en ik heb al een idee voor een custom chassis om het zwaarte punt wat omlaag te krijgen... Moet nog even kijken wat voor hardware ik nodig zou hebben voor het geheel maar daar moeten we wel achter kunnen komen...
 
Nouja ik was van plan om een 4wd slash roller te scoren zodra ze uit kwamen maar geduld was nooit mijn sterkste kant en toen ik een 2wd "for cheap" kon krijgen:) en ik heb al een idee voor een custom chassis om het zwaarte punt wat omlaag te krijgen... Moet nog even kijken wat voor hardware ik nodig zou hebben voor het geheel maar daar moeten we wel achter kunnen komen...
Voor op straat kan je eventueel de 1/16 talon banden gebruiken; daarmee kleeft hij aan de grond en tuimelt hij nooit om.
 
ik ben prima te vreden met de wegligging en maar ik ben wat ze in de USA een "tinker" noemen i love building shit... hell ik heb mijn front+rear leds draaien vanaf een custom soldered BEC (mijn eerste circuitboard voelde heel officieel toen die af was:P) misschien stuur ik je nog wel even een berichtje als ik echt ga bouwen...

heeft iemand toevallig data bij de hand over hoe de positie/orientering van een servo effect heeft op de servo torque (ie horizontaal 90 graden op de wielen versus vertikaal etc) misschien handiger om dat per pm te doen ter voorkoming van mad topic vervuiling... ooh en enig idee waar je een beetje betaalbaar carbon fiber platen kan scoren?
 
ik maak morgen op mijn werk wel ff een draft van mijn plannen en dan post ik die wel ff voor "approval" word waarschijnlijk een cruising tussen zoiets

http://i265.photobucket.com/albums/ii222/maccasvanquish/slash/Picture011.jpg en die common low COG chassis gorrilamax ofzo, die gene die de batterij onder de chassis legt als je me vat... maar ik maak morgen wel ff een piccy, ooh en als je meer pics van die chassis wil vinden moet je even iets als "traxxas slash subaru rally" googlend an vind je de thread op de traxxas forums vanzelf...
 
Ik heb op ebay een complete gear box gescoord een tijd geleden. Je kunt zoeken op gear box Rustler, Slash, Stampede of Traxxas gear box. Soms zijn ze echt niet duur.

Hou er wel rekening mee dat het koppel halveert en het toerental verdubbeld als je 1 as blokkeert. Het vermogen blijft daardoor wel gelijk. (of ik moet er erg naast zitten)

Klopt het dus als ik zeg dat bij de traxxas tranny, 1 uitgang geblokkeerd wordt, de andere uitgang de overbrengingsverhouding dus halveert?
Dus de inner gear ratio is normaal 2.72:1 , maar als 1 uitgang geblokkeerd wordt, wordt de inner ratio dus 2.72/2 : 1 klopt dit?
Weet iemand het aantal tanden van de planetaire tandwielen om dit exact te berkenen of is die factor 2 exact?

Bedankt alvast!
Van zodra er wat progressie is met het project hou ik jullie zeker op de hoogte.
 
Ik denk alleen niet dat de diff tandwielen het erg prettig gaan vinden als je deze constant als aandrijving gaat gebruiken. (ze zijn gemaakt om het verschil tussen de 2 wielen op te vangen zeg maar, niet om als 1wd te gebruiken onder belasting. )

Maar goed, kan het uiteraard ook helemaal mis hebben, en dat die tendwielen het wel gewoon aankunnen. :)
 
Het aantal tanden doet er niet toe in dit geval.

De overbrengverhouding zal mi verdubbelen ipv halveren als je van vrij naar blokkering gaat.

Het vermogen blijft gelijk, het verband hiertussen zal zijn:

p(power)=M1xW1=M2xW2

waarin:
M1 = het koppel is indien beide uitgangen draaien
W1 = hoeksnelheid (rad/s) van de as (voor de verhouding mag je hier ook rpm invullen alleen krijg je dan niet meer het vermogen)

M2 = het koppel op de draaiende as indien je de andere blokkeert
W2 = hoeksnelheid van de draaiende as indien je de andere blokkeert

De vorm/uitvoering van het diff bepaalt dat het toerental omhoog gaat van vrij naar blokkering, het vermogen bepaalt dat het koppel dan lager wordt.

(even de effecten op de wrijving door hogere snelheden buiten beschouwing gelaten, zal door ons denk ik niet eens meetbaar zijn)

Idd opletten dat de tandwielen het wel aankunnen qua levensduur. Is denk ik gewoon proberen.

Wel bij vrij gaat er dus geen koppel worden overgedragen naar het wiel, de losse kant slipt gewoon door.
Net alsof je met een gewone auto met je ene wiel op ijs zou staan en andere wiel gewoon op de baan. Dan is het koppel op het wiel met ijs 0, dus ook op het andere. (bij een diff is het koppel op beide wielen steeds gelijk) Het wiel op het ijs spint door terwijl het andere niets doet en blijf je dus ter plekke staan.
In dit geval is het wiel dus als het ware losgekoppeld van de aandrijving en hebben we dus ook geen last van de inertie van de aandrijving (doel van heel dit gedoe).
Als we de losse kant blokkeren, gaat al het koppel/vermogen naar het wiel. Maar dat is dan toch gewoon de vast overbrengen van een geblokeerd diff? Aangezien het een planetair diff is ipv een ball diff. Dus het ringwiel van het planetair stelsel is dan geblokkeerd.

Of mis ik hier iets?

Bedankt alvast voor de hulp, thanks!
 
Het ligt eraan hoe je blokkeert. Ik ging/ga er van uit dat je uitstekende as fixeert tov de gear box. Als je 1 uitgaande as blokkeert tov het diff huis wordt het een ander verhaal. Dan blijft de overbrengverhouding gelijk en kun je al het vermogen van een van de 2 kanten aftappen, of 1 kant, of de andere kant. In het laatste geval staan de tandwielen in het diff gewoon stil tov elkaar. Als je het laatste bedoelt dan ben ik wel benieuwd hoe je het uitvoert.

Uit de tranny komen 2 uitgaande assen. 1 van de twee wordt gekoppeld met het wiel, en 1 van de twee wordt vastgezet of losgelaten.

bedankt alvast
 
Back
Top