Traxxas SLASH topic

true, het is niet zaligmakend en het moet niet gewoon een goede suspention tuning vervangen maar het helpt wel... Wat is de standaard truc om van bodyroll af te komen dan? Olie verzwaren??

Mijn ontwerp vrij simpel...
Bedankt, nu zelf maar eens gaan maken.

Ik rij het meeste off-road, maar als ik on-road wil rijden wil ik dat ook nog een beetje kunnen doen zonder te rollen.

je kan ook de auto in zijn geheel verlagen door iets onder je piston te monteren in je shocks.
een klein busje ofzo..of een stukje brandstofslang.

stel je doet 5mm onder je piston. scheelt al enorm. je totale wagen is gewoon een halve cm lager

Ik probeer eerst de swaybar uit, sowieso wanneer ik off-road ga haal ik hem eraf.
Mocht de swaybar niet werken dan ga ik weer opzoek naar iets anders.
Ik denk dat verlagen niet zo goed, aangezien nog wel een hogere sprongen maak.

let wel. een sway aan de achterkant heeft een groot effect op de handeling aan de voorkant en viceversa

Vandaar mijn bewering: Eerst de basis in orde hebben, dan pas gaan toevoegen/weglaten... Niet dat ik alwetend ben, maar heb in het verleden jaar enorm lopen K#tten met afstellingen. Dit door niet uit te gaan van de basis en de auto zelf, En ben er eigenlijk nog niet helemaal tevreden over:cool:

Maarja...Een mens leert...

PS. Succes in Mol, Murky

Even quick een vraagje tussendoor...

Wat bedoelen jullie met "lineare veren"?

Ik ga zeer binnenkort een Slash platinum aanschaffen en lees vol interesse met jullie mee :worship:

De standaard (progresieve) veren geven meer tegendruk naarmate de veer meer ingedrukt wordt. Probeer maar eens... Deze veren zijn minder voorspelbaar in het weggedrag van de auto. Het is eigenlijk nooit hetzelfde.

Lineare veren geven (gedurende de hele veerweg) dezelfde tegendruk. Dus meer voorspelbaar weggedrag. Mijn ervaring is dat dit soort veren, met name aan de achterzijde, nut hebben. Kijk bv. eens naar groene Losi veren. I.g.v. een 4X4 grijs aan de voorzijde (geloof ik):cool:

Je kan ook even kijken in het Slash 4x4 topic;-)

Laatst bewerkt:
dat ik mijn auto kan verlagen door met de shocks te klooien weet ik maar ik ben eigenlijk niet erg geneigt om mijn ground clearance weg te halen... Heb laatst wel voor 80 USD Exclusief een gave LOW CoG chassis gevonden eens kijken hoe de fora die vinden:)

Deze auto is pas af als ik ALLES heb getinkered;)

hallo
op ebay uk zag ik de platinum maar dan rtr genoemd ultimate voor 369 pounds(445 euries) en 14 pounds shipping,ga geen winkelnamen noemen maar typ in traxxas ultimate en zie welke 369 pounds kost,
normaal 559 euries,
en bijkomend voordeel tov de usa,geen douanegeneuzel:D:D:D
dus mn vervroegd/verlaat kerstcadeautje is onderweg,
mvg markioo

Nee, was een geintje om Markioo af te zeiken.
Alleen... ik ben de enigste die em snapt???
Wil niet opscheppen of zo maar soms is mn IQ een beetje te hoog voor dit forum (ahum).

Ja wij zijn het niet waard eigenlijk We zijn maar dom klootjesvolk die jouw intelligente grappen niet begrijpen. Jaap die grappen begrijp jij toch ook niet met je universitaire brein?
Wei sein neit so zlim, wei make veul voutuh enso.

Vond 'm niet zo grappig trouwens, een beetje te simpel eigenlijk. Vandaar mijn flauwe grapje terug waarbij ik veinsde (oh sorry, moeilijk woord) het niet te begrijpen daarmee doelende op het feit dat ik vond (met een knipoog, ik leg het maar even uit) dat ik mijn Slash wel redlijk ultiem vond....

Zo.... en nu weer over tot de orde van de dag ;)

Laatst bewerkt:
Ja wij zijn het niet waard eigenlijk We zijn maar dom klootjesvolk die jouw intelligente grappen niet begrijpen. Jaap die grappen begrijp jij toch ook niet met je universitaire brein?
Wei sein neit so zlim, wei make veul voutuh enso.

Vond 'm niet zo grappig trouwens, een beetje te simpel eigenlijk. Vandaar mijn flauwe grapje terug waarbij ik veinsde (oh sorry, moeilijk woord) het niet te begrijpen daarmee doelende op het feit dat ik vond (met een knipoog, ik leg het maar even uit) dat ik mijn Slash wel redlijk ultiem vond....

Zo.... en nu weer over tot de orde van de dag ;)
Was niet om jouw af te zeiken hoor.
Jouw slashes zijn "The Shizzle".
Hoop voor andere mensen dat ze zich niet aangesproken voelen, dat was niet de bedoeling.
Ik weet het, het lijkt soms dat ik me gefrustreerd voel.

Hey ik ben verslaafd aan de makkelijke grap maar die was wel zo simpel dat ik er bijna punten voor moest gaan aftrekken (Obvious punchline is obvious)

Iemand bekend met de Xtreme low COG chassisen? Ken een dude die de top plate gebroken heeft maar die kon via customer support een nieuwe krijgen... Verder mensen die er bekend mee zijn... Heb voor 80e een g10 versie gevonden en ik vroeg me af of er meer horror stories waren...

Back