Traxxas SLASH topic

Hey,

Ik heb ook een Slash gekocht en ik vind hem geweldig, heb al wel mijn spur/pinion gestripped na een paar dagen maar heb nu 32P van Revo besteld.
Ook heb ik een 2700Kv motor en hopelijk komt mijn 100A esc deze week binnen.

Ik hoop niet dat je een Monster 2650 hebt besteld? Die past n.l. niet in de motormount. Tenzij je flink gaat frezen tenminste.

Er kan ingeschreven worden tot 20:00 zaterdag avond

de link naar de inschrijving.

MyRCM Online Services : Raceregistratie : Traxxas Day's 2010 @ MVB

link aantal inschrijvingen:

http://tinyurl.com/32x3oqq

Bij MVB is het niet mogelijk mee te doen met een revo!!!
Dit hebben wij als vereniging besloten omdat het circuit niet geschikt is voor dat formaat auto's met dat vermogen.

De klasses om aan deel te nemen zijn:

Slash 2wd stock
Slash 2wd pro
Slash 4wd pro
Rookie Offroad

Groeten en tot 4 juli

heej welke motor combo is een goede set met veel koppel dat er goed vertand kan worden rond de 4000 5000 kv

en de vxl set vs de ezrun 8.5t hoe gaat dat

ik hoor graag julie menigen

Ik heb ook een algemeen Slash-vraagje waar ik mee worstel.

Ik wil voor mijn 2 zoontjes (10 jaar) 2 identieke auto's kopen, en de Slash spreekt me erg aan (ook na het lezen van dit forum).
Wat te doen: 2 * 2wd of 2 * 4wd?

De 2wd lijkt het meest logisch, maar:
- loopt deze goed op gras?
- is de rijtijd van de 4wd (brushless) langer?
- willen de jongens na een tijdje toch naar de 4wd en kan ik die daarom beter direct kopen?
- of is de brushless nu nog veel te snel voor hen?

Er is een hoop Slash-ervaring op dit forum en ik ben dus benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast dank hiervoor.

Ik heb ze allebei. Alleen heb ik in de 2wd een brushelss set gezet (die dus standaard in de 4x4 zit)
Ik vind dat te snel voor zo'n jongen van 10 maar idd de trainingsstand kan uitkomst bieden. Ga ik straks ook doen met m'n eigen zoon.
De 4x4 heeft allen veel meer onderhoudt nodig en is ingewikkelder. De 2WD is een stuk robuuster en best redelijk simpel qua setup.
Ik zou dus voor de 2WD gaan met e.v.een VXL set erin.

Laatst bewerkt:
Het moet inderdaad niet teveel onderhoud worden.
En heeft de 2wd (zonder brushless) geen problemen met gras? Ik heb ergens gelezen dat die daarop slecht vooruit komt (slippen?).

gras is voor de meeste auto's niet zo lekker. Ik zou dat vermijden. Als je alleen op gras kunt rijden zou ik een auto nemen met grotere wielen zoals een monstertruck.

Gaat prima op gras met standaard titan motor, met tractie geen probleem alleen rolt de auto erg snel om op hoge snelheid in het gras.

OK, dank voor de reacties.
En dan nog de rijtijd. Rijd een brushless langer op dezelfde accu dan een brushed? En zo ja, hoeveel scheelt dat?

Ik kon met een brushles VXL setje en een 3000Mah lipo ongeveer 25 min rijden. Met de stock esc/motor en een 4500Mah NimH een ongeveer een kwartier. Op zicht al een verschil! Eigenlijk nooit geprobeerd met dezelfde accu, maar ik denk dat je uit mag gaan van een soortgelijk verschil.

Op gras rijden kan wel, maar mijn ervaring is dat de motor en esc temperatuur drastisch stijgt. Gras geeft meer weerstand, waardoor de motor, als het ware, tegengehouden wordt. Dit gaat ook op voor een Monstertruck, maar dan in mindere mate:cool:

Persoonlijk zou ik, gezien de leeftijd van je Boys, voor de 2WD gaan. Nagenoeg onderhoudsvrij en simpele techniek.. De 4X4 vergt vrij vaak onderhoud en inspectie. Deze auto zit wat complexer in elkaar...De meeste Kids van die leeftijd gaan rijden en gooien de auto daarna in de hoek, is mijn ervaring. En wie mag dan sleutelen???? Juist Pappa;-)

De Traxxas Stampede zou ook een leuke auto kunnen zijn...

Laatst bewerkt:
Ik heb de slash 2wd standaart en een vxl. En ik op gras worden ze allebei warmer alleen de standaart heeft er enorm last van. Die wordt echt gewoon bloedheet. voor beginners is standaart prima gaat albest snel standaart. en later kan je hem altijd verbeteren. Hij is zowat onderhouds vrij je hoeft zowat alleen de bewegende dingen bij te houden enz. en als je je motor goed in loopt gaat hij enorm lang mee.

Back