Traxxas SLASH topic

Sinds ik een Muggy en LST heb gehad wil ik alleen nog maar oversized shocks. Ik moet me inhouden ze niet op de Slash 4x4 te zetten.

Tsja Tim, hoe verzin je het nou om roze shocksocks te kiezen ;-) net zoiets als HPI paars...

Ach.. m'n zusje zei, durf ik er niet op te zetten.. dus ja, toen moest ik wel. :p

en idd, oversized shocks werken erg mooi.

de beste dempers zijn dempers op maat.
rekening houdend met snelheid en gewicht van de auto.
het zal vast de grote klappen goed opvangen. maar de hele kleine?

bigger is better lijkt mij niet altijd op te gaan.

ik probeer dit logisch te redeneren met mijn ietwat beperkte kennis, excuus daarvoor.

en ja de ultra shocks zijn geweldig maar er zit denk ik iets minder gedachte in dan in de 8ight shocks... en zoals ik al zij ze waren vooral goedkoper:)

de beste dempers zijn dempers op maat.
rekening houdend met snelheid en gewicht van de auto.
het zal vast de grote klappen goed opvangen. maar de hele kleine?

bigger is better lijkt mij niet altijd op te gaan.

ik probeer dit logisch te redeneren met mijn ietwat beperkte kennis, excuus daarvoor.

De traxxas dempers zijn niet echt op maat hoor, ze zijn al tig jaar oud en zitten op allerlei traxxas modellen (e-maxx, t-maxx, rustler, slash, bandit, stampede...)

je hoeft niet altijd logisch te redeneren. sommige dingen doe je gewoon voor de lol.

begrijp me niet verkeerd.
ik ben zelf ook een voorstander van losi shocks. ( beste shocks ter wereld vind ik )
ik knal ook onder elke auto die ik heb ook losi shocks

maar shocks voor een zwaardere auto monteren op een auto die er eigenlijk te licht voor is, tja.. hmmmm
dan denk ik dat men voor de looks gaat idd.

zelf heb ik voor mijn slash de losi shocks van de xxx-t gekozen

als de losi 8eight shocks je goedkoper waren dan welk rebuild setje dan ook

of je betaalt je levenlang te veel voor rebuild setjes
of je hebt goedkope losi nepperts..

een rebuild setje kost je misschien 10 a 15 euro
een set dempers wel tussen de 40 en 60 euro

De traxxas dempers zijn niet echt op maat hoor, ze zijn al tig jaar oud en zitten op allerlei traxxas modellen (e-maxx, t-maxx, rustler, slash, bandit, stampede...)

je hoeft niet altijd logisch te redeneren. sommige dingen doe je gewoon voor de lol.

misschien wegen al die traxxas auto's ongeveer evenveel.. dat zou natuurlijk kunnen en zijn die dempers daarom prima geschikt voor al die modellen, dus op maat

Wat voor accu in Slash 2wd

Welke accu kan ik het best gebruiken in de Slash 2wd?
Ik weet dat een 8,4 erin past maar een 9,6 past die in de tray?

En met welke accu kan ik dan het best rijden?

Is 8,4 nu lekker te rijden en voldoende of is 9,6 beter meer power, maar misschien te veel overkill?

De auto moet wel een beetje controleerbaar zijn, het gaat mij niet alleen maar om power maar wil lekker rijden.

Ik wil gaan rijden bij MVB in Bergschenhoek, kan iemand advies geven, want die nimh accu's zijn best nog wel prijzig?

Met de standaard motor en regelaar is lipo zeker geen optie?

hey jan..

doe je zelf een lol. schaf lipo's aan . die zijn tegenwoordig niet duur.
als je bij ons wilt gaan rijden is 2 cellen lipo de standaard. kijk naar ongeveer 5000mah 30C ofzo.. de C-waarde mag ook hoger, mag ook lager..tot aan 20C

en scoor een lipo-alarmje die je kan gebruiken.. ( ik heb er nog wel 1 liggen ) voor een euro of 2 a 3 op ebay.

kijk voor lipo's e.d. even bij hobbyking.com

de rebuild kit kost ongeveer 3 dollar maar de TiN shafts gaan voor een dollar of 20-25 per twee... deze shocks hebben me 20,5 dollar ex verzending gekost:P en dat is alleen omdat ik een beetje carried away werd met bieden...

En zoals ik al zij, they look awesome:)

Heeft er iemand een 2wd of 4wd bellcrank over? de mijne is vorige week gesneuvelt...

die van de 4x4 past ook, je moet hem alleen wat anders in elkaar sleutelen maar de parts passen prima...

Zou je ff kunnen kijken voor me dj?

Laatst bewerkt:
is de slash eigenlijk waterdicht?
bij wentink zeiden ze van niet maar op de doos stond het geloof ik wel.
niet dat ik hem door een plas van een meter diep wil jagen :P
maar als ik per ongeluk door water kom dan moet tie het nog wel doen xd

Plus er staan genoeg filmpjes op YT waarbij de regelaar vrijwel direct de geest geeft na zo'n geintje.

ja ik heb mijn slash vaak genoeg tot zijn axles onder water gezet... Kan prima maar misschien niet echt een goed idee als je geen WD40 bij de hand hebt...

EDIT: DJ hebt je nog gekeken of je die bellcrank nog hebt liggen?

Laatst bewerkt:
Back