Traxxas SLASH topic

8000mAh staat alleen maar voor de hoeveelheid energie die in de accu zit, dus hoe lang je ermee kunt rijden zeg maar. hoewel je er een 8000mAh accu in kunt doen, ik heb zelf meer naar de 5000mAh accu's gekeken, omdat deze een stuk goedkoper zijn. (hoewel, heb al een tijd niet meer naar 2s Lipos gekeken, dus durf zo neit te zeggen welke capaciteit nu de beste 'bang for your buck' is. :)

En nee, ik vind dat de Slash bij uitstek een mooie auto is om mee te beginnen, want hij is ook nog steeds leuk als je al wat langer bezig bent met de hobby. :)

ps: Brushless wil niet zeggen sneller, het is alleen efficienter, en onderhoudsvrij. :)

Traxxas Slash

Komt dat nog een beetje vooruit in vergelijking met de nitro auto's? Graag een serieus antwoord van iemand die bekend is met deze auto's.

Die simprop is geweldig, heb em zelf ook en wil niks anders:D

Bl verslaat nitro gewoon, in acceleratie en snelheid;)

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Die simprop is geweldig, heb em zelf ook en wil niks anders:D

Bl verslaat nitro gewoon, in acceleratie en snelheid;)

Greetz,
Joram

ligt er weer helemaal aan welke motoren je met elkaar vergelijkt hoor. Brushless betekend niet automatisch snel. (kijk naar bijvoorbeeld de 18,5T crawler BL set van novak. ) het is alleen maar onderhoudsvrij, omdat je geen koolborstels hebt die slijten.

Sluit me bij Joram aan. Beide zijn snel, maar de topsnelheden staan op naam van electro / BL. Natuurlijk is een Jato 3.3 wel weer sneller dan een E-Maxx. Denk niet dat je je keuze op snelheid moet baseren. Eerder op de andere factoren zoals, kosten, rijtijd, onderhoud, geluid(soverlast) etc.

Ligt er maar net aan wat voor motor je in de nitro gooit natuurlijk...

Als je het geld wat je uitgeeft aan brushless + bijpassende lipo's ook uit zou geven aan een goeie nitromotor wint de nitro het als nog hoor ;)

Brushless electro gaat hard idd , maar voor minder geld ga je net zo hard of harder met een nitro...

Brushless en lipo zit zeker toekomst in , maar de prijzen liggen zeker nu nog een stuk hoger om de zelfde snelheid te kunnen halen als van een nitro...

Ligt er maar net aan wat voor motor je gebruikt;)

Als je een goede NEU set-up koopt, en je vergelijkt dat met eee topkwaliteitsmotor, zit je op hetzelfde geld en gaat je BL VEEL harder!

Mara genoeg geleuterd, ON-topic:D

Greetz,
Joram

Vergeet niet wat er gebeurt als je je blikje nitro leeg hebt!!!!!
Ik durf zelfs te zeggen als je een beetje je huiswerk doet, je met lipo en bl harder gaat, en goedkoper bent dan met nitro, zeker na een jaar!, maar vermoedelijk al veel eerder.

Uiteindelijk ben je VÉÉL goedkoper uit, al die blikken nitro opgeteld + slijtage....

Nee, doe mij maar BL( savage )

Greetz,
Joram

Reactie op Murky123 "kan die standaard regelaar in de slash echt een 8000mAh 2s Lipo aan??"

Om dan maar even on topic te wezen. De standaard Marine regelaar verdraagd, als ik het goed begrepen heb, de stroompjes goed met een lipo eraan. Moet alleen wel een cut off tussen de regelaar en de lipo. Dit om te voorkomen dat de lipo onder de 3 v. gaat.

Laatst bewerkt:
Reactie op Murky123 "kan die standaard regelaar in de slash echt een 8000mAh 2s Lipo aan??"

Om dan maar even on topic te wezen. De standaard Marine regelaar verdraagd, als ik het goed begrepen heb, de stroompjes goed met een lipo eraan. Moet alleen wel een cut off tussen de regelaar en de lipo. Dit om te voorkomen dat de lipo onder de 3 v. gaat.

dus er zal los nog eens een " cut off " aangeschaft moeten worden. gaat me dat veel kosten? ik neem aan dat er dan ook weer wat stekkertjes e.d. bijkomen.. of zijn er lipo's met een ingebouwde "cut off".

ik kan natuurlijk ook zelf opletten. dmv de lipo's niet geheel leeg te rijden.
zodra de performance dropt gewoon stoppen met rijden.. en een vers geladen lipo erin..

volgens mij is niet elke cut off zomaar compatible met elke regelaar.

moet ook opletten dat het niet te duur gaat worden.. de auto kost zelf 215 euro. en 2 stuks 8000mha lipos kost ook ongv 160 euro. dan nog een cut off.

verder kan ik weinig info vinden ( nederlands ) over de " cut off "
ik snap het principe wel en het nut ervan. maar welke voor deze regelaar en waar en wat ie kost kan ik niet vinden..
ik zag wel iets van novak een smart stop maar die schijnt niet goed te werken met deze regelaar van de slash..

Cut-off's werken voor elke lipo/regelaar.

Het is gewoon een soort failsafe voor elektro.
Is je voltage te laag gaat de power eraf, scheelt je kapotte lipo's.
De methode stoppen bij weinig power werkt in de praktijk niet, vinden je accu's niet zo leuk:p

En voor 25 euro kan je geen beul vallen lijkt me;).

1 probleem, als je accu geen goede balancer stekker heeft voor de cut-off, kan je weer balancertree's gebruiken:P Heb ik ervaring mee:lol:

Greetz,
Joram

waar kan ik zon cutoff dan kopen voor 25 euro.. ik vind ze niet..:confused:
heb je een link van een NL webshop oid voor me?
de slash en lipo's die ik wil vind ik bij PK-racing maar daar vind ik ook niets over cut off's

Even PK bellen. Die helpen je wel verder. De prijsstelling van Joram klopt. En dat incl. verzendkosten.

Back