Traxxas SLASH topic

Murky..waren ter gelijkertijd met het geven van een reactie.
Cut off...of Safety Switch staan op de site van PK onder het menu "electro aansluiting"
Stekkertjes kan je altijd (laten) veranderen. Kost niet veel.

Hebben julie ook last van zand wat bij t spur komt.
hebben na 2 accus rijden het pinion en spur al bijna versleten.
het gaatje bij de aandrijfas al dicht gemaakt
maar de motor zuigt t als een stofzuiger naar binnen.

Nog niet, maar ik merk wel dat het standaard kapje niet 100% afsluit.
Koop anders de RPM cover, die moet al veel beter zijn ;)

volgens mij moet het niet eens kunnen ,maar zeker weet ik het niet.
ik dacht niet dat hij het via de motor naar het spur kan komen.
ik weet wel dat er luchtkanalen bij de voorkant van de motor lopen voor de aanvoer van koele lucht.
tja heb nog steeds de originele spur er op zitten ,wel veel vermogen gestookt.
maar wel minder zand.

vandaag wel weer opgevallen dat je niet echt sneller wilt als 50a60 kmh.
hij wil vliegen door die grote kap .de wind zit er zo onder.

groeten wiebe.

Hebben julie ook last van zand wat bij t spur komt.
hebben na 2 accus rijden het pinion en spur al bijna versleten.
het gaatje bij de aandrijfas al dicht gemaakt
maar de motor zuigt t als een stofzuiger naar binnen.

Ik geloof niet dat het zand via je motor bij de pinion en spur komt. Heb zelf de ervaring niet althans!
Geloof meer in een niet degelijke afdichting van van je afdekkap. Na een middag rijden de boel schoonmaken helpt echter wel!
En wees daar dan ook kritisch in. Als dit niet helpt mag je in dienst komen als schoonmaker. Kan je Slash de boel hier aanzuigen;-);-)

Laatst bewerkt:
Brushless is wel fraai en accu's gaan langer mee ook? Wel prijzig die accu's en ook nog een speciale lader, dat is een nadeel...

Kijk even verder, veel plezier met de auto!

ligt er weer helemaal aan welke motoren je met elkaar vergelijkt hoor. Brushless betekend niet automatisch snel. (kijk naar bijvoorbeeld de 18,5T crawler BL set van novak. ) het is alleen maar onderhoudsvrij, omdat je geen koolborstels hebt die slijten.

Laatst bewerkt:
volgens mij moet het niet eens kunnen ,maar zeker weet ik het niet.
ik dacht niet dat hij het via de motor naar het spur kan komen.
ik weet wel dat er luchtkanalen bij de voorkant van de motor lopen voor de aanvoer van koele lucht.
tja heb nog steeds de originele spur er op zitten ,wel veel vermogen gestookt.
maar wel minder zand.

vandaag wel weer opgevallen dat je niet echt sneller wilt als 50a60 kmh.
hij wil vliegen door die grote kap .de wind zit er zo onder.

groeten wiebe.

Zekers als je gebruik maakt van een vlakke plaat en grondeffect heb je meer grip, iets wat natuurlijk niet kan bij off-road auto's als deze Traxxas

De methode stoppen bij weinig power werkt in de praktijk niet, vinden je accu's niet zo leuk:p

Hoezo werkt dit in de praktijk niet? Ik doe dit al ruim een jaar, en m'n Lipo's doen het nog steeds perfect hoor. kan rijden, de hele tijd dezelfde power ter beschikking, maar als de accu dan leeg is, is het ook meteen niets meer. werkt perfect. je moet gewoon meteen stoppen als je vermogen ineens weg valt, en niet nog eventjes terug naar jezelf rijden of zo.

@klamat.
hier het zelfde zodra ik vermogen verlies stop ik.
gaat prima [nog]
wel alles op eigen risico.
trouwens lipo,s zijn niet duurder dan gewone cellen.zeker niet als je ze in hk haalt.
ik ben zelf erg tevreden over de yeah racing cellen de 3200,ze worden voor weinig aangeboden .
de goede zippi,s zijn als je 2s wilt gebruiken alweer een tijdje niet in stock.
maar ik vergelijk dit wel met top nimr cellen .
en een lader koop je ook voor 50Euro.

ook 2ehands hier op het forum.
en zelfs in Nederland komen de goedkopere lipo.s los.
en vergeet niet het gemak van de accu,s .ik wil niet meer anders.

groeten wiebe.

vandaag wel weer opgevallen dat je niet echt sneller wilt als 50a60 kmh. hij wil vliegen door die grote kap .de wind zit er zo onder.

Misschien het meest belachelijke idee wat ik hier ooit kan melden;)
Maar zou het een idee kunnen zijn om een inwendige spoiler te maken.
Om op de deze manier de auto meer downforce te geven aan de voorkant?
Lijkt me simpel te maken van en stukje lexaan. En ruimt zat onder de kap.

even mijn basiskennis over 1:1 racewagens bovenhalen: een splitter wordt onderaan de wagen gemonteerd, en mag niet te hoog boven de grond zitten. de splitter creeërt bij hoge snelheid namelijk een vacuüm die de wagen naar de grond zuigt. wanneer hij te hoog van de grond zit, zoals bij een slash het geval zou zijn, wordt dit effect teniet gedaan.
een spoiler aan de voorkant van de slash zou wat kunnen helpen om de voorkant op de grond te houden, maar die zou dan uiteraard wel aan de buitenkant van de kap moeten gemonteerd worden

ik heb dit jaar hierover een spreekbeurt gedaan en wat ik zo nogal weet is dat een spoiler eigenlijk een soort omgekeerde vliegtuigvleugel is.dus als je hier op het forum een vliegtuigvleugel kunt kopen en die er ondersteboven opzetten dan denk ik dat het probleem wel weg zal zijn.

ik denk dat de vorm van de slash ook niet meehelpt voor hoge snelheden. je hebt een platte bodem (welke op een redelijke afstand van de bodem zit, dus pleny airflow) en een bolle body aan de bovenkant.

hmm, welke vorm had een vleugel ook alweer... oh ja, platte onderkant en een bolle bovenkant. :)
(ik denk dat bij de slash eht geval is omdat idd de body vrij groot is. (en het gewicht in verhouding tot de afmetingen vrij laag, vind ik)

Hallo,omdat ik de slash toch wel een mooie wagen vind ben ik van plan hem te kopen,maar natuurlijk wil ik toch dat ie snel gaat.
Daarom wil ik bij www.modelsport.co.uk een slash kopen.
maar welke motor+ESC van ongveer 150 euro zou ik dan het beste nemen(liefst met lipo cutoff)?
Ik dacht zelf aan deze:
LRP Brushless A.I. and Eraser 10.5T Combo
ik mag misschien wel lui lijken,maar ik heb toch al wat gezocht hoor,maar aangezien dit m'n eerste brushless is wil ik toch wel zeker zijn.

De auto is zowiezo een goede keuze.:D

De brushless set ook LRP is erg goed , maar ik vind de sets aan de prijzige kant ook in het buitenland

Zelf rijdt ik met het Carson setje van Conrad , 8T rijdt met 2S lipo als een raket,
mijn zwager rijd met een LRP 3.5 T dat is echt overkill voor de slash , is dan niet meer te beheersen :D

Succes met je aankopen!

Greetz BCS

ok,dankje:D
ik denk dat ik voor de Xcelorin ga omdat die ook op de speed-T zit als ik me niet vergis,en omdat hij zich denk ik toch al heeft bewezen op de speed-T.

ik vermoed dat op de Speed T de sensorless setjes zitten. Die op modelsport uk zijn sensored. Maar ik dacht hier op het forum toch ook al goede commentaar gelezen te hebben daarvan. Maar ook al problemen...

Zowiezo is het niet onverstandig om goed rond te kijken en veel commentaren te lezen op het internet.

Back