Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. tamiyam03freak

    tamiyam03freak

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    811
    Locatie:
    Nederland, Maastricht
    lol ik ga 3 weken bij mijn moeder op het werk werken en dat verdient mega veel , namelijk 8,40 netto per uur ! :D
     
  2. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    :O zozo , lekker veel;)

    Greetz,
    Joram
     
  3. Echelon

    Echelon Guest

    Strak man:p, maar hij heeft de proporties van een 1/8!! :D Alleen lijkt het met sterk dat hij 56 cm lang is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jul 2008
  4. Echelon

    Echelon Guest

    Even off-topic:
    Is de Revo btw 1/8 of 1/10? Traxxas prijst hun product aan als een 1/10, maar veel mensen doen er een kap op van een 1/8 en de proporties zijn ongeveer gelijk aan een 1/8. Maar in het echt vind ik hem wel een beetje kleiner lijken. Dus wat voor schaal is de revo eigenlijk?
     
  5. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    traxxas zegt idd 1:10 maar volgens mij is het een 1:8.
    mischien scheelt het een paar cm, waardoor hij nog in de 1:10 klasse valt. ofzo:p
     
  6. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    De Revo is eigenlijk 1:8. Ze noemen hem alelen 1:10 maarja:p

    Greetz,
    Joram
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    OK inmiddels veel gepraat over de Slash.
    Heeft iemand anders hem ook al????
    Ziet er erg goed uit , ondanks dat ik alleen nitro gewend ben..
    Brushless komt nog evenals een Spektrum ontvanger (die zenderset is echt 3xniks)
    Ik heb hem donderdag 14 augustus mogen ontvangen vanuit engeland.
    Met een 8,4 Volt 4500Mah accu erbij.
    Maandag verstuurd en donderdag in mijn handen.
    Ga hem zondag 17 augustus een keer proberen....

    Greetz
    Jim
     
  8. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Gefeliciteerd!! van welke winkel heb je de auto gekocht eigenlijk?
    Nadeel van een brushless set vind ik dat je de waterdichtheid verliest van de orginele set,jammer...
    De orginele zender vind ik een best fijn ding,ik heb er mijn Spektrum voor uitgehaald!
    Ik ben benieuwd naar je bevindingen,ik lees het nog wel..
    Gr.
     
  9. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik heb heb m gekocht bij modelsport.co.uk

    Dat de brushlessset niet waterdicht zal zijn is niet zo erg.
    Ik zal er toch een spektrum inbouwen omdat ik dat gewoon een erg fijne zenderset vind.
    De radiobox is denk ik wel dicht genoeg, anders seal ik hem met siliconenkit :)
    Ga vanmiddag naar Almere Poort om hem voor de eerste keer te proberen, zal hem wel te langzaam vinden omdat ik een brushless minilst2 heb en een hele snelle nitro truggy, maar dat kan ik altijd veranderen...

    Greetz
    Jim
     
  10. rudolf

    rudolf

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    138
    Locatie:
    ninove, oost-vlaanderen
    dat ziet er echt wel een vette auto uit! Ik heb vroeger nog een jato tot op het bot versleten en ben zeer te spreken over traxxas. degelijk gebouwd, betrouwbare motoren, en indrukwekkende performance
     
  11. dunowe

    dunowe

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Oudenburg Belgie
    @Caretaker: kan je wat specifieker zijn waarom je de Traxxas RTR zender/ontvanger maar niks vindt?

    En omtrent aankoop bij modelsport.UK: heb je hier ook het risico op douane en andere bijkomende kosten of heb je die problemen niet omdat het Groot-Brittannië is (Europa en zo) en dus enkel de verzendingskosten bijtellen?
     
  12. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Invoerrechten erbij rekenen, van Towerhobbies weet ik dat zeker, die zetten de echte prijs erop en kan je dus de douane op je dak verwachten;)

    Vanuit Hong-Kong gaat bijna alles erdoorheen:)

    Greetz,
    Joram
     
  13. D a a n

    D a a n

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    64
    Binnen europa hoef je geen invoerkosten of wat dan ook extra te betalen.

    Daan
     
  14. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik heb het idee dat ik met de RTR zenderset een stuk speelgoed in mijn handen heb, en het is maar 27mhz, waardoor je erg snel storingen zult hebben als je met andere rijders bent.
    Vanuit engeland is het inderdaad geen probleem met de douane, inderdaad omdat engeland bij de EU zit.

    En ik heb vette pech gehad , de regelaar is doorgebrand...... na 10 minuten rustig rijden om de koolborstels een beetje te laten inslijten.... Dit is dan weer een nadeel van het in engeland of de us bestellen...

    Greetz
    Jim
     
    Laatst bewerkt: 17 aug 2008
  15. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Pech?,geluk bedoel je..weer een reden om gelijk een Brushless set erin te gooien!!!;)
    En als je iets uit Engeland laat komen,hoef je geen invoerrechten te betalen begrijp ik?,een HPI Baja wordt zo wel een stuk aantrekkelijker daardoor bij die shop van jouw!!
     
  16. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Ik noem het toch wel pech.
    ik heb momenteel ff geen geld om er een brushless in te zetten...Net €1350 uitgegeven om al mijn RC's in topconditie te krijgen..:(
     
  17. Japie22

    Japie22

    Lid geworden:
    1 jul 2008
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Texel
    hallo,

    Ik ben misschien op zoek naar een roller van de slash, ik had alleen wat vragen.

    1. Kan ik gewoon een standaard s3003 servo erop zetten, past dat gewoon?

    2. Kan elke 540 motor erop...??

    3. Kunnen alle ontvangers en regelaars erop?> (i.c.m mijn eigen motor)

    4. Hoeveel DP pinions en spurs zitten erop?

    ik hoop dat er antwoord kan worden gegeven want ik heb het nergens kunnen vinden,

    mvg Japie
     
  18. mikebike

    mikebike

    Lid geworden:
    31 okt 2007
    Berichten:
    643
    Locatie:
    Deventer
    Alle motors kunnen erin,maar standaart zit er een 550 motor in dacht ik,iets groter en sterker,en de ontvanger en regelaars kunnen gewoon uitgewisseld worden,is gewoon universeel.goeie sterke auto,waar je brushless in kunt knikkeren..
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    [​IMG]
    (helemaal links )

    Ik heb zelf een traxxas Slash :) Lovin' it! :D
    Alleen zat er niet meer de originele motor in toen ik hem kocht, maar een 12T brushless setje. om eerlijk te zijn, sneller als wat ie nu is moet deze voor mij ook echt niet zijn, gezien de bodemplaat erg hoog ligt kan ie toch neit extreem snel de bocht om. :)

    voor je vragen, de servo die er origineel in zit is waterdicht (gezien deze door de bodemplaat steekt, ik zou er ook echt zo'n servo in zetten als die er niet in zit, ik denk dat een gewone servo vrij snel kapot zou zijn. maar ja, een standaard maat servo past gewoon.
    er kan een 540 motor in :) ontvangers, ik heb van de 40MHz AM ontvanger de behuizing weg moeten laten om deze in de ontvanger box te krijgen (anders was deze net te breed) maar da is al een oudere vrij grote ontvanger, dus ik denk niet dat het een probleem zal zijn.
    ja, zat ruimte om een eigen regelaar er in te zetten :) en de tandwielen zijn 48dp (zelfde gearbox als de Rustles VXL zit er op als ik me niet vergis :) )

    PS: ja, hij heeft echt de afmetingen van een 1:8 auto ^.^

    Gr.

    Tim :bye:
     
  20. Japie22

    Japie22

    Lid geworden:
    1 jul 2008
    Berichten:
    531
    Locatie:
    Texel
    hallo,

    bedankt voor de reactie, en het is echt een prachtige auto :):p

    even een reactie,
    over die servo vertel je dat deze misschien snel kapot gaat standaard, hoe bedoel je dat, als ik eigen ontvanger e.d. in doe is hij toch al niet meer waterdicht, is toch geen vereiste.

    In hoeverre bedoel je dan datie snel kapot gaat?

    btw, als iemand een roller heeft staan van de slash, die hem niet meer hoeft !! PM MIJ ;) :)
     

Deel Deze Pagina