Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    de servo zit ondersteboven door de bodemplaat heen. (dus de servo arm zit onder de auto) hierdoor krijgt de servo redelijk wat te verduren. dus dat er zand en modder etc tegenaan vliegt. als de servo dan niet dicht is, zul je hem vrij vlot kapot kunnen hebben als je off road gaat rijden. :)

    [​IMG]
    kijk maar hoe de stuur servo zit :)
     
  2. dunowe

    dunowe

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Oudenburg Belgie
    @Klamath: hele mooi verzameling heb je daar, very nice!
     
  3. willy1986

    willy1986

    Lid geworden:
    16 jan 2007
    Berichten:
    138
  4. jeppe

    jeppe Guest

    Gebeurt dit vaker, dit doorbranden. Dus ik heb de kans om als ik die koop en er een stukje mee ga rijden, dat hij dat gelijk al kapot gaat. En geen garrantie dus. ?
     
  5. jeppe

    jeppe Guest

    of was er sprake van korstsluiting ofzo
     
  6. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Waar precies sprake van was weet ik niet maar wat ik zei over de garantie...
    De winkeliers in Nederland gaan je niet helpen als een auto uit het buitenland komt.
    En geef ze eens ongelijk.
    in mijn geval kon ik de regelaar naar engeland terugsturen waarna ik een week of 2 later een nieuwe heb ontvangen.Alleen hadden ze me een gele gestuurd en die is niet waterdicht zoals de blauwe maar dat is niet zo erg..
    Ik heb er momenteel een brushless inzitten die van mijn MiniLST2 afkomt en dat ding rijdt als een gek zo hard.
    Heb al de optiuonele pinion erop gezet om te testen...
     
  7. dunowe

    dunowe

    Lid geworden:
    1 aug 2008
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Oudenburg Belgie
    Een leuk linkje voor mensen die een aankoop van een slash overwegen:
    Traxxas Slash
    Ik weet niet in hoeverre deze site gesponsord is en dus betrouwbaar of eerder reclame, maar het blijft aangename lectuur.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2008
  8. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Denken jullie dat dit iets is voor mijn toekomstige Slash? En dan doel ik er vooral op of de motor het wel aan kan. Op 3s lipo. Volgens de specs kan het. Maar ik kan me zo voorstellen dat het soort auto waar je iets inzet er ook toe doet. Mijn MM5700 is bijvoorbeeld in rook opgegaan op 3s lipo in mijn Durga.

    >>Yeah Racing Ultimate Brainpower 9T<<
    Yeahracing.com

    Edit: Oow ja. Hij gaat aangestuurd worden door een Mamba Max regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2008
  9. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    tja de motor is een 400 type met een koelichaam tot 540 grote gemaakt .
    op zich geen probleem maar bedenk wel dat er geen amps of vermogen bij gezet is .
    meestal word deze geleverd met de 35a regelaar.

    ik zelf heb net mijn stampede voorzien van een 60 amps regelaar en 5,5 turns motor.
    Hobbywing eZRun 60A Brushless Power System w/ 5.5T Motor [HW-60A55T] - $102.80USD RC-Mushroom, Your One Stop RC Pro Shop
    kijk een beetje rond ,deze sets van hobby wing worden onder veel namen verkocht en voor verschillende prijzen.
    kijk ook op hobby city ,rc market ed.
    de 5,5 motor is gelijk aan een speedpasion zonder sensor .
    en de zet werkt prima in mijn stampede met 2 cel lipo.
    hij rijd nu 50kmh trekt wheelies en word nog niet warm [tja in dit weer]

    ik heb ook net gister een slash opgehaald ,waar dit setje in komt.
    en dat moet ook goed gaan .
    past de kap bij jouw een beetje ,ik ben hem een beetje aan het aanpassen.
    anders raken de voorwielen de kap mij te veel,en happen als je stuurt.
    verder weer een prima traxxas bak.
    Hobbycity Online R/C Hobby Store : EZ-RUN Bushless Motor 10T 3900Kv $39.95

    groeten wiebe.
     
  10. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    ziet er leuk uit, enig min punt is de stuurservo, die zal het zwaar gaan krijgen:mad:, en ook al heb je een stofdichte servo, als er wat vuil tussen de chassisplaat en de servohevel komt dan gaat ie zwaar sturen e.d. Snap niet dat ze dat niet beter bedacht hebben bij Traxxas:confused:

    Misschien is een optie om deze om te draaien en iets te doen met de stuurstangen.........

    voor de rest een leuke toevoeging in het asorti:cool:
     
  11. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Is denk ik makkelijk op te lossen. Servo andersom zetten. Busje op de stuurinrichting zetten om de goede hoogte te krijgen en dan weer verbinden.

    Als je niet zo'n grote bus wilt hebben i.v.m sterkte neem je zo'n platte servo;)

    Greetz,
    Joram
     
  12. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    tja dat met die servo zal wel een beetje meevallen,mijn stampede zit hij in het midden tussen de voorwielen ,dat werkt prima,
    anders er een kapje omheen maken??????
    t blijft wel modelbouw,wees blij dat ze er een goede servo bij leveren.
    bij de stampede was dat een paar jaar geleden wel anders.
    je kan niet alles verwachten van zoon set,en blijf je ook nog een beetje bezig.
    er word verteld dat je je auto na elke run moet schoonmaken....dus je wist het of kon het weten.
    de zender werk in ieder geval prima ,ook 6 jaar geleden werkte die prima.
    wel een nieuwe ontvanger erbij ,veel kleiner en nog 4 kanaals ook.
    ja ik weet het 27mhz am [maar hij werkt hier altijd al prima ]
    je krijgt toch veel wagen voor je geld.
    even over de servo 2075 125oz is toch ongeveer 8kg ?????
    groeten wiebe
     
  13. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Ik heb zelf ook nog nooit problemen gehad met de servo's, zowel in de E-Maxx, de Rustler en de E-Revo
    Alleen een keer de servo van de E-Maxx kapot, maar dat was slijtage

    Bij de Revo doen ze er wel kappen overheen en bij de E-Maxx heb ik dat zelf gedaan (servoguard gekocht), maar dit zijn toch net nog iets meer Off-Road auto's dan een Slash

    Standaard Traxxas servo's geven ongeveer 6 kilo aan kracht, meer dan zat voor een Slash
     
  14. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Hoi Wiebe,

    Bedankt voor je reactie. Ik ga vandaag mijn slash halen, en kan dus nog niets over de kap zeggen. Jouw setje ziet er wel ok uit. Jammer dat ik die motors (die of in een lager KV) nergens kan vinden. De ellende is dat ik 3s lipo rij en geen zin heb om te investeren in 2s lipo. Vliegen doe ik namelijk ook alleen met 3s lipo.
    Veel fabrikanten laten inderdaad geen stroom of maximaal aantal cellen zien.
    Maar ik moet dus eigenlijk zowiezo op zoek naar een 540-size motor zonder koelribben? Dan is hij echt 540, en er dan zelf een koelplaat op monteren.
     
  15. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    tja ik zou proberen om ongeveer op een 4000tpv uitkomen op 3 cellen.
    dat zal dus een 8,5 turns worden.ongeveer....

    jammer dat de motoren die bij de set worden geleverd niet los verkocht worden,
    of ik vind ze niet.
    wel weet ik dat gm motoren redelijk goedkoop zijn[graupner]

    tja je hebt al een regelaar,die sets zijn spot goedkoop alleen jouw 8,5 staat er weer net niet bij.rc market 78 dollar dacht ik maar ja alleen de 5,5 niet de 8,5.
    2e handse lrp is dat watt stond hier nog op het forum,maar die gm,s kosten net zoveel nieuww.
    groetje,s wiebe.
     
  16. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    o ja als je moet koelen kun je beter een kleiner pinion kiezen.
     
  17. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Vandaag mijn Slash opgehaald. Bij de winkelier ook nog geinformeerd voor een motor. Helaas had hij niets bruikbaars voor 3s lipo liggen. Wel heeft hij de distribiteur nog even opgebeld. Deze had nog een motor en een pinion met minder tanden (15 tands) op de plank liggen. De motor is een Traxxas Vilenion VXL motor (3500KV). Als het goed is gaat die rechtstreeks vanaf de distribiteur naar mijn huisadres, aangezien ik nogal ver van de winkelier woon. Hoop dat hij er snel is, dan kan ik snel genieten. Morgen ga ik hem even stock uitproberen.
    Heb ook nog een lichtsetje liggen. Ga ik er denk ik ook inbouwen.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2008
  18. pattux

    pattux

    Lid geworden:
    25 feb 2007
    Berichten:
    318
    Locatie:
    x
    Zojuist toch nog ff met de stock setup en een 6 cells NIMH gereden. Leuk wagentje! Alleen een een borsteloze motor is wel nodig. Kreeg net ook al een mailtje van de distributeur met het track en trace nummer van TNT post.
     
  19. MeX101

    MeX101 Guest

    Als iemand nog een Slash heeft liggen zonder zender, motor, regelaar, servo en kap wil ik deze graag overnemen! (kaal chassis dus)
     
  20. Off-Road Racer

    Off-Road Racer

    Lid geworden:
    24 apr 2005
    Berichten:
    936
    Locatie:
    Olst
    Gefeliciteerd, heb BL setje is een prima setje, kijk alleen van te voren even goed naar alle instellingen, zullen ook in de gebruiksaanwijzing staan

    Met de Velineon set zal hij wel snel genoeg gaan hoor;)
     

Deel Deze Pagina