Traxxas SLASH topic

zeer erg bedankt; maar ik ga eerst proberen de spare parts erop te zetten

MVG

Als je wilt proberen de shocks beter te laten funtioneren zonder al te veel aanschaf van allerlei nieuwe onderdelen, kan het helpen als je de pistons te vervangt van 2 naar 3 gaats. Doe dan wel een spacer om je shocks heen... Dan 50Wt olie rondom erin. En het gaat prima:p

Het heeft ermee te maken dat de shock niet alleen inveert, maar ook terugveert. 3 gaatjes laten je shocks meer inveren, maar de spacers beperken dit. Het terugveren gebeurt echter makkelijker door de drie gaatjes..Logisch..toch?

Als je diff herrie (klikken of doorslieren??) maakt, zit het probleem in je diff. Heeft je slipper dus niets mee te maken. Diff controleren lijkt dan handig. Makkelijker is het om eerst even je spur en pinion te controleren...Die zijn bij de Slash berucht om het kapot gaan. (hier tenminste)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net wat aan de slipper gedraait, maar die stond naar mijn mening al van bij toprc zo vast, ik heb hem wat losser gezet en wat gereden en hij kraakte, toen ik hem stopte omdat hij een raar lawaai maakte zag ik dat dat zwart plastieken tandwiel wat ontstript was.

MVG
 
Ik gokte al dat er iets in de spur (dat grote zwarte tandwiel) zou zitten dat levert een klikkend geluid op...

En ja hoe strakker je je slipper zet hoe meer andere dingen verslijten, maar als je hem niet helemaal dicht draaid gaat het allemaal prima man... Ik heb al 2 highpowered brushless systemen in mijn slash 2wd gehad en de guts van mijn diff, de aandrijf assen achter en de kogel lagers zijn nog alle maal prima... (en zo'n beetje het enige wat niet vervangen is!)
 
Zo, weer wat speelgoed voor de papa en de zoon opgebouwd, nu maar eens zien hoelang het zo mooi blijft......vrees niet lang :rolleyes: . Zit nu nog te wachten op wat ledjes van RC Lighthouse en dan nog het e.e.a. afwerken en dan zijn ze beiden helemaal klaar. In beiden Ezrun setjes; in de "Monster" livery een 8,5t set met 0.8 tandwielmod.en is verder helemaal standaard , de andere heeft nogal wat opties. Buiten een 5.5t set veel STRC alu castor blocks & steering knuckels, shocktowers, rear hubs, servo saver. En ook nog een hoop RPM zooi....ook nog een integy rolkooi maar die ligt er nu af; zit wat te laag wilde namelijk de ruiten eruit halen zodat je de kooi kon zien maar dat ging dus niet.
387935_332584353432538_100000429297133_1261140_1106218972_n.jpg


397529_332587343432239_100000429297133_1261152_1735677367_n.jpg
 
Ik gokte al dat er iets in de spur (dat grote zwarte tandwiel) zou zitten dat levert een klikkend geluid op...

En ja hoe strakker je je slipper zet hoe meer andere dingen verslijten, maar als je hem niet helemaal dicht draaid gaat het allemaal prima man... Ik heb al 2 highpowered brushless systemen in mijn slash 2wd gehad en de guts van mijn diff, de aandrijf assen achter en de kogel lagers zijn nog alle maal prima... (en zo'n beetje het enige wat niet vervangen is!)

Heeft ze soms nog iemand een gear op overschot dat ik kan kopen ? want bij rc liquid zijn ze uitverkocht. Ik vrees wel dat er toch iets aan mijn diff is hoor want als ik de wielen vasthou en gas geef sliert het door. Daarom denk ik dat het de diff is,

MVG
 
Dus toch de Spur...

Als je twijfel hebt of je diff... Gewoon uit elkaar die gearbox.

Timo: Mooie body's! Met name die Amerikaans Vlag Body:p
 
Kan je toch ook gewoon bij toprc ofzo halen, kosten maar 3 euro hoor...

Heeft ze soms nog iemand een gear op overschot dat ik kan kopen ? want bij rc liquid zijn ze uitverkocht. Ik vrees wel dat er toch iets aan mijn diff is hoor want als ik de wielen vasthou en gas geef sliert het door. Daarom denk ik dat het de diff is,

MVG
 
Een diff slopen kan zo gebeuren, bv met een slechte landing.
De wagen kan maanden zonder klachten rijden, maar ook elke dag schade hebben.
Rcoffroad kan heel onvoorspelbaar zijn helaas. ;-)
 
@ timo,

ziet er goed uit, de paintjob van ken block namaken is altijd mooi(als je het natuurlijk goed doet), maar de amerikaanse vlagauto is wat origineler!
 
Back
Top