Traxxas SLASH topic

Ik zou voor een motortje met 3000~4000kv gaan voor 2s lipo. Als ik me niet vergis is de originele VXL motor een 3500kv motor bijvoorbeeld. Als je de originele 540 brushed motor vervangt met deze, en de vertanding 1:1 overzet, zit je met die motor goed. Dus lijkt me dat elke 540 size 3500kv ongeveer hetzelfde zal zijn, en een leuke snelheid zal geven. :)

is het echt 3000-4000 kv wat gebruikt word voor deze auto's? :o.

Ik ga even verder zoeken bij hobbyking, wat voor servo moet erin? want ik zie dat die van mijn hornet niet echt standaard is vergeleken met de traxxas servo (die ik lelijk vind :P, dat blauw)

Ik ga even verder zoeken bij hobbyking, wat voor servo moet erin? want ik zie dat die van mijn hornet niet echt standaard is vergeleken met de traxxas servo (die ik lelijk vind :P, dat blauw)

Ik wil je deze Combo aanraden, als ik nu een nieuwe ESC en Motor nodig had was het deze geworden.

EZRUN Model 3500KV Brushless Motor & SC10 70A ESC ME224 | eBay

En als servo,

HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-616DMG+HS Digital Buggy Servo (MG) 10.2kg / .12sec / 46.5g

Deze gebruik ik in de 1/8 buggy's maar deze past zeker ook in de Slash.

Heb zelf nog een 3 jaar oude traxxas slash in de schuur staan.. maar wat zijn de must haves om met deze auto een beetje fatsoenlijk rond te gaan op een (waarschijnlijk kunstgras) circuit..
Moet niet extreem veel kosten want onroad racen blijft de 1e prioriteit
ok, een paar dingen.

Als eerst een set banden die geschikt zijn voor op kunstgras (kan zo niet zeggen welke want heb geen ervaring op kunstgras).
Denk deze,
Schumacher U6766
U6767
U6768
U6769

Als tweede, andere veren en shock olie om de vering en demping te 'tunen'

Voor:
LOSA5130
LOSA5132
LOSA5134

Achter:
LOSA5156
LOSA5158
LOSA5160

Als derde zou je het diff kunnen 'sealen',
Seal your diff, it's easy! - Traxxas Slash 2WD @ URC Forums

Zo moet je eerst wel behoorlijk uit de voeten kunnen.

Laatst bewerkt:
Ik wil je deze Combo aanraden, als ik nu een nieuwe ESC en Motor nodig had was het deze geworden.

EZRUN Model 3500KV Brushless Motor & SC10 70A ESC ME224 | eBay

En als servo,

HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-616DMG+HS Digital Buggy Servo (MG) 10.2kg / .12sec / 46.5g

Deze gebruik ik in de 1/8 buggy's maar deze past zeker ook in de Slash.

bedankt voor de hulp, maar als ik niet al te lastig ben. Weet je toevallig ook een goede motor die te krijgen is bij hobbyking? (ik moet meer dingen daar bestellen, en ben niet zo bekend met ebay).

Maar de combinatie raad jij aan? (motor + esc). Dan ga ik er eventjes over nadenken en wat googlen etc ;).

Voor een Slash moet je in de richting van een 10~12kg servo denken.

En ja, 3500kv is vrij normaal.
De extreemste motor die ik tot nu toe heb toegepast in een auto was een Novak HV-pro 4.5T. dit was een 5000kv motor, welke op 4s lipo's mocht/kon.
Voor 2s lipo heb je motoren tot 8000kv voor in auto's. mja, dan kun je beter een 3500kv hebben en gewoon op 3s gaan rijden. veel efficienter.

Motor lukt wel ~3500-3600kv word het, 60-80A esc.

Alleen twijfel nog tussen 4WD of 2WD. Mijn "the hornet" komt vaak vast te zitten in zand door de 2WD. Maar ik heb geen ervaring met hogere snelheden + 2WD. Ik lees veel op internet dat een 2WD sneller omrolt bij bochten op hoge snelheid. Onderhoud heb ik geen moeite mee, dat is juist het leuke aan de hobby.

Iemand die ervaring heeft met 2WD en 4WD en advies kan geven? Ik ga vooral bashen op gebroken puin/zand/grind/(kort) gras.

Omrollen heb ik geen last meer van met mijn STRC LCG kit.
P1050126.jpg

Rijd met mijn Slash ook regelmatig in het zand en gebruik dan sandpaddles, dan komt hij bijna nooit vast te zitten.
CIMG1430.jpg

Ik heb wat dingetjes uitgezocht, nu wilde ik graag jullie opinie over deze onderdelen (word ingebouwd in een 2WD Slash chassis 4WD schijnt wat probleempjes te hebben bij de aandrijf as naar voren die niet waterdicht is. En 2WD kun je beter mee driften :P)

Motor:
HobbyKing R/C Hobby Store : EZ-RUN Brushless Motor 9T 4300Kv (4300kv is mischien wat aan hoge kant? of mooi voor de toekomst?)

Esc HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy TrackStar One Cell 120A 1/12th And 1/10th Scale Sensored Brushless Car ESC (met progammer card)

Accu HobbyKing R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 6000mah 2S2P 50C Hardcase Car Lipoly (moet volgens specs passen, binnen 1mm van de orginele traxxas accu's, mischien wel een ander cover nodig)

Tx + Rx
HobbyKing R/C Hobby Store : HK-310 3 Channel 2.4ghz FHSS Ground Radio

Stuurservo (thanks to rolf92)

Enige op of aanmerkingen op deze onderdelen voor in de Slash 2WD?
De aansluiting die op de esc komt word ook dual banana plug. Deze gebruik ik ook al op accu's + esc van heli, makkelijk te solderen, en zit stevig in elkaar.

Wat zijn eventueel nog "noodzakelijke" optionele dingen (behalven accu lader met balancing plug + laad kabels, deze heb ik)

De eerste upgrade die er zowieso opkomt is een alluminium front bumper, gewicht en looks :cool:

als je de slash chassis koopt ( zoals mij, koop je ook nog best een pinion, die zit er niet bij enkel een 32T maar die is te groot )

De motor ziet er goed uit, de regelaar : ik heb een 60a hobbywing en is meer dan genoeg. Voor die 66dollar, heb je al een 70a van hobbywing en die zijn beter dan die HK regelaars,

MVG

Bedankt voor de aanpassing ;). Ik wil wel graag sensor (ik neem aan dat het om een temp sensor in de motor gaat?) zodat de motor op tijd afslaat als het toch te heet word. (gezien ik 2-3 accu's neem en waarschijnlijk veel op puin/strand etc. ga bashen kan hij wel is warm lopen)

Bedankt voor de aanpassing ;). Ik wil wel graag sensor (ik neem aan dat het om een temp sensor in de motor gaat?) zodat de motor op tijd afslaat als het toch te heet word. (gezien ik 2-3 accu's neem en waarschijnlijk veel op puin/strand etc. ga bashen kan hij wel is warm lopen)
Is geen Temp. sensor, is een sensor die bepaalt op welk punt de rotor is. Dit zorgt voor een wat soepeler wegrijden.

Is geen Temp. sensor, is een sensor die bepaalt op welk punt de rotor is. Dit zorgt voor een wat soepeler wegrijden.

owke ;). Dus minder kans op wheelie's bij vol gas als ik het goed begrijp?

Al blijf ik toch met een schuin oog kijken naar een 4x4. Ik blijf het moeilijke keus vinden, 4x4 is wat duurder/meer onderhoud. Maar rijgedrag schijnt beter te zijn (harder door bochten, minder wheelie's bij vol gas wegtrekken etc).

Toe***.nl heeft ultimate 4x4 chassis (aantal allu upgrades + bore shocks) voor €239,99.

Tis duur grapje, maar aan anderre kant als ik nu 2WD neem en later toch 4WD zal willen is duurder...

Qua esc/motor kan dit ook voor 4wd of moet ik dan even informeren in het 4x4 draadje?

Als laatste (blijf lastig)

Het word een 2WD. Maar ik zit nu te denken om gelijk een goede motor/esc combo erin te zetten. Ik weet niet of castle creations het waard is? (denk aan de SCT 4000kv combo 1:10 - toemen).

De prijs is wel pittig, maar de hobbyking motors zijn 2 pole, de castle 4pole. Meer torque is altijd goed.

Vind het echt lastig goede keuze te maken :(.

Chassis voor de 2WD besteld bij TopRC "awaiting fullfillment" Beetje onduidelijk, bedoelen ze nu het geld (betaald via Ideal) of de producten :P. (al maakt producten niet uit, lipo's duren toch nog een maand vanaf hobbyking schat ik zo in)

Producten zijn verzonden, hoop hem morgen binnen te krijgen. Dan gaat er ook een bestelling richting china/anderre NL shop voor wat extra onderdelen/upgrades (denk shock towers + gear house van alluminium maken, en mischien alluminium skid plates voor/achter)

Motor + esc word waarschijnlijk castle creations SCT 1410 -3800KV MOTOR.

Enige specifieke tips voor de slash die bijvoorbeeld de wegligging ten goede komen? (ik las iets over wat zwaardere shock olie gebruiken zodat hij minder gaat overhellen in bochten). Ook nog een vraag over pinion i.c.m. met de genoemde 3800kv motor. Ik lees veel over 48pitch vs 32pitch,

Wat raden jullie aan als vertanding, en welke pitch? Naar mijn gevoel is 48 pitch wat "stiller" (als ik youtube filmpjes mag geloven). Of merk je dit totaal niet tijdens het rijden? (omdat de motor alles overstemt) Ik hoor graag wat jullie ervan denken

Aadje93.

Back