Traxxas SLASH topic

Motor ja, ESC nee - zelfs bij castle creations op de site.

Ik heb recent nog setjes gekocht, mogelijk uit een net iets vroegere productierun waar de fan niet op de esc zit.

SCT Sidewinder en SV2. Dus zo lang is het nog niet.

Logica ontgaat mij niet, productie gelijk met HPI en koeling wel handig.

metalen gearbox gaat denk niet door voor mijn slash. Levertijd van gearbox is 4-5 weken. De rest van de producten is vandaag verzonden door RC racing Twente :D. Morgen hopelijk het spul binnen, en dan 's avonds/vrijdag avond deel inbouwen. En weekend non-stop bashen!.

Ok, ik zie nu meer voorbeelden van begin maart.

Blijkbaar heeft Castle zelf zijn product info nog niet aangepast, maar wel het product. Zou ook de "water bestendigheid" zijn verbeterd conform de HPI versie / variant?

Motor ja, ESC nee - zelfs bij castle creations op de site.

Ik heb recent nog setjes gekocht, mogelijk uit een net iets vroegere productierun waar de fan niet op de esc zit.

SCT Sidewinder en SV2. Dus zo lang is het nog niet.

Logica ontgaat mij niet, productie gelijk met HPI en koeling wel handig.

Dan heb jij hele oude setjes of een smoezelige dealer :p, de mijne stammen uit augustus en september 2011 beide met de fan in de doos , what ever als het spul maar goed werkt ;)

Dat denk ik niet aadje, omdat er niks op de doos, esc of in het boekje staat vermeld. Maar ik hoef die waterproof zooi niet.
Het houdt je alleen maar tegen in mogelijkheden. (als je kijkt naar specs).
De vxl-3s oververhit om die reden denk ik zo snel bij sommige mensen, doordat de esc is overgoten met een plastic substantie. Of zit ik hier fout...

En aadje, mijn fout het was niet oz maar pounds. 6.5 pounds = 2.95 kg
Maak je maar geen zorgen over het gewicht, want de 4x4 is zwaarder dan de 2wd.
Heeft u, aadje, uw onderdelen al binnen?

onderdelen zijn vandaag helaas nog niet binnen gekomen. Vind het ook zeer vreemd dat ik geen tracking nummer krijg (toen ik gister belde wist hij meteen welke order het was, zoveel webshop verkopen zal die dus ook niet hebben denk ik dan).

EDIT.

onderdelen zijn binnen gekomen, helaas alle metalen upgrades zijn moeilijk te leveren. Heb ze dus maar ge-anuleerd. Nu maar castle link besteld, en wat extra python 2S accu's (jammer dat er niet eens een programmeer mogelijkheid word meegeleverd bij de esc/motor combo valt me erg tegen).

Laatst bewerkt:
Net de eerste rit gereden, Damm wat een kracht @ 2S lipo met de castle creations motor. Gewoon niet normaal wat een verschil dat is met de oude (stock) hornet.

alleen helaas al de eerste schade gereden :(. De lager houder voor rechterachterwiel gebroken, knalde schuin op een muurtje.

Ook vind ik dat de auto wel bijzonder snel omrolt. komt dit doordat hij vrij hoog op zijn wielen staat? De veren drukken erg ver in in de bochten, maar hij staat wel recht op zijn wielen bij stilstand... (met preloads achter). Shocks staan op het 1e gaatje (dus bijna recht naar beneden) achter. En op het 1e gat voor.

Iemand goede stugge veren die omrollen in de bochten voorkomen? (of wat dikkere shock olie mischien?)

aadje93 zei:
EDIT.

onderdelen zijn binnen gekomen, helaas alle metalen upgrades zijn moeilijk te leveren. Heb ze dus maar ge-anuleerd. Nu maar castle link besteld, en wat extra python 2S accu's (jammer dat er niet eens een programmeer mogelijkheid word meegeleverd bij de esc/motor combo valt me erg tegen).

Castle ESC heeft wel degelijk een zgn "manual programming" optie.

Zie manual, ook te downloaden bij Castle Creations.

Castle ESC heeft wel degelijk een zgn "manual programming" optie.

Zie manual, ook te downloaden bij Castle Creations.

via de zender progameren kan inderdaad, maar dat vind ik niet prettig werken. Ik doelde meer op een field progam cardje ofzo ;). Betaal €149 voor de motor + esxc. krijg ik er niet eens progammeer kaartje bij (bij hobbyking kosten ze ongeveer 8-15 euro). bij castle 30 euro ofzo :cool:

Wat mischien nog erbij komt later:
2-3 extra python lipo's
Castle link setje
Big bore shocks (niet 100% zeker of ze het waard zijn).
metalen front bumper (looks)
Metalen skid plates.

Big Bores, niet echt.
Alu caps en betere veren net zo goed.

Castle link, niet echt nodig, wel makkelijker. Tip, de link is alleen met een pc te gebruiken. De Castle programming card kan je voor directe programmering, maar ook als link gebruiken. Daarmee is mi de card een betere keuze dan de link.

Het is maar hoe vaak en vooral waar je het gaat gebruiken.
Ik heb de castle link genomen, want ik ga het alleen maar thuis gebruiken, plus het is kleiner scheelt weer in het opbergen.
Dat de Fieldcard als castle link gebruikt kan worden wist ik al.
Ik vind het ook wel een beetje fragiel eruit zien die fieldcard.

Hoeveel A levert jou lipo continue?

Hopelijk kan je voor het weekend nog spare parts krijgen.

Die je dus of op de esc of op motor kan gebruiken .....

Tapatalk V1.13.1

Wat jij met de motor fan doet moet je zelf weten, punt is dat Castle de Sidewinder ESC blijkbaar nu standaard met fan produceert - iets wat jij schijnbaar al maanden weet en claimt te bezitten of je loopt te uit je nek te kletsen...

Oh ja, fan in de doos, dat klopt.

Ik vind dit vreemd. Ik heb hierover meerdere keren per mail contact gehad met Castle.
Het ontbreken van een fan op de esc was ook de reden dat ik deze set niet gekocht heb.
Het verhaal was dat een fan bij een goede gearing nooit nodig zou zijn omdat de esc niet warmer dan 60 graden zou worden, ook niet binnen bij warm weer.

@Aadje,

Heb je misschien een link van HK naar een CC compatible programmer? Die zoek ik nl nog eentje.

Ik vind dit vreemd. Ik heb hierover meerdere keren per mail contact gehad met Castle.
Het ontbreken van een fan op de esc was ook de reden dat ik deze set niet gekocht heb.
Het verhaal was dat een fan bij een goede gearing nooit nodig zou zijn omdat de esc niet warmer dan 60 graden zou worden, ook niet binnen bij warm weer.

@Aadje,

Heb je misschien een link van HK naar een CC compatible programmer? Die zoek ik nl nog eentje.

ik bedoelde het in de zin van dat hk progamm kaartjes verkoopt voor 8-15 euro. Niet dat ze compitabel zijn met castle esc's. Vind het prijsverschil nogal erg veel.

Wat jij met de motor fan doet moet je zelf weten, punt is dat Castle de Sidewinder ESC blijkbaar nu standaard met fan produceert - iets wat jij schijnbaar al maanden weet en claimt te bezitten of je loopt te uit je nek te kletsen...

Oh ja, fan in de doos, dat klopt.

de fan zit vast op de esc, en je krijgt een losse motor fan mee geleverd ;). Heb gisterren mijn kitje ingebouwd @ slash.

de fan zit vast op de esc, en je krijgt een losse motor fan mee geleverd ;). Heb gisterren mijn kitje ingebouwd @ slash.

Aadje, de foto's spreken boekdelen.
Je hebt blijkbaar een geupdate versie van de Sidewinder SCT, nu met fan.

Een fan kan geen kwaad op de Sidewinder, dus eigenlijk wel een logische stap van Castle.

Succes!!

De sidewinder SCT is hetzelfde setje als de Motiv of Vapor van HPI, alleen heeft de Motiv set een hoger KV.
De Vapor is waterproof en heeft een ventilator.

Hallo iedereen,

Zelf heb ik geen Slash maar een vriend van mij heeft een Slash 4x4 en aangezien hij geen mudflaps heeft zoals de SC10 bvb.
Heb ik besloten om er te maken voor hem.

Ik heb deze gemaakt van een oude binnenband van een fiets en een staafje metaal.

foto's:

Back