Traxxas SLASH topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 28 jun 2008.

  1. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    ok heb net effe zitten rijden en maar 5 min nu in de trage laden en hoppen dat de batterij terug geladen is.
    hoeveel volt moet er minimum in de batterij zijn???
     
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Haha toevallig heb ik er ook last van. Vond nog 4 accus in de schuur. 6200 mah lrp 2s lipos. Ze waren wel weggelegd in storage, maar na een lange tijd nie gebruikt te hebben, willen ze niet echt meer laden. Ik kan nu die lipos ook alleen in balance mode laden, en harder dan 0.5a komt die niet. Na 6 uurtjes aan de lader te hebben gehangen ging er maar 1400 mah in. En de lader krijgt deaccu niet meer gebalanceerd.
     
  3. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    ik ben ze nu aan de trage lader aan het opladen hopelijk na een paar keer traag laden kan ik ze binnen kort weer snel laden want dit duurt echt veeeel te lang
     
  4. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hoop het ook voor je.
    Voor mij nooit meer dure accus. Hobbyking ftw.
    Had eigenlijk wel verwacht dat die 120 euro accus wat beter zal zijn dan die 20 euro turnigys. NOT!!!!
     
  5. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    @ Knoeier : Volgens mij gaat het hier om der stock Traxxas NiMh accu, dus daar kan geen " pieper " aan, want daar zit geen balanceer stekker aan, en de LVC zal al veel te snel aanslaan op een NiMh accu.

    @ RCfreak : Ik weet niet wat voor lader je hebt, maar als je een computer lader hebt ( bijvoorbeeld een Imax B6 oid ) dan moet je even een of twee cycles doen, als het om een NiMh gaat.
    Dan maakt de lader de accu even leeg, laad hem weer op en dat dus 1 of 2 keer.
    Dan kun je ook precies zien hoeveel mah er nog in de accu gaat, dus dan kan een beetje de staat van de accu aflezen.

    Misschien dat dat voor Wen ook handig is, even een paar cycles doen ( gebalanceerd! ), dan worden de accu's soms weer " wakker ".
    Dus dan kan je ze voor wat lichtere opties ( 1:10 Buggy's oid ) weer gebruiken.


    Groeten,

    Ruud
     
  6. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Ja ik weet....

    Alleen die lipos gaan voor nu niet eens tot 4.2v per cel. Eentje blijft hangen bij 4.17 en die andere tot 4.18. Vanmiddag maar ff in mijn apache c1 stoppen. En kijken hoelang ik ermee kan rijden en dan weer opladen. Hopelijk komt er nog een beetje leven in die accus. Anders is het wel zonde van mijn 480 euro.
     
  7. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    ik heb een robbe powerpack compact
    en effe kijken wat het geeft met de trage lader.
    en als ik dat utitlaad en dan terug oplaad kan ik hem dan gebruiken voor de slash robby gordon grt
     
  8. knoeier

    knoeier

    Lid geworden:
    29 aug 2013
    Berichten:
    123
    Locatie:
    omgeving Zelhem
    @Ruud: soldeerbout doet wonderen! :D
    Je hebt gelijk over de controller met "lipo save", maar er is meer extern te maken, dus ook voor niet-lipo accu's. Moet je wel zelf wat zoeken/maken waarschijnlijk.
     
  9. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    aah ok bedankt voor de tips
     
  10. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    @ Wen : Ik hoop het ook, hou de temps in de gaten van de LiPo's zou ik zeggen.
    Als ze wel stuk zijn, raad ik Gens Ace LiPo's, goede kwaliteit, en zeer goede costumer service!

    @ Knoeier : Wat bedoel je, zelf een voltage cut off maken voor een NiMh accu?
    Waarom?
    Voor zover ik weet kun je NiMh accu's gewoon leeg rijden, LiPo zijn uiteraard een ander verhaal.

    Als je wel een cut off voor een NiMh accu wil maken zal je zelf alles moeten maken, omdat LiPo cellen hoger qua voltage per cel, dus dat werkt niet.
    Dus zal je dat allemaal zelf moeten ontwikkelen.
    Dat zie ik een 13 jarige ( maar mij zelf ook ) nog niet doen eerlijk gezegd.

     
  11. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Net ff rondje gereden. Na 20 min zijn de accus niet echt warm. Ff eentje aan de lader gehangen. 3.85v per cel geeft die aan. Dus dat valt nog mee. Straks maar kijken hoe die andere accus zijn.
     
  12. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.801
    Locatie:
    Flevoland

    Een NiMh wil liever niet onder de 0.95 volt per cel komen. Meestal slaat een regelaar al iets voor dat punt af, ook omdat de spanning van de BEC dan niet meer gegarandeerd kan worden.
     
  13. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    ok bedankt
     
  14. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    Hallo iedereen vandaag effe zitten rijden.
    Nu is mijn vraag : moet je echt altijd als je auto vuil ziet met gras om met een beetje zand die helemaal proper maken of niet ik heb het tot nu toe wel altijd gedaan omdat ik denkt dat die dan langer meegaat maar ik zit daar zo'n 4 uur per keer aan.
    Moet dat nu echt?
    grt
     
  15. bozko

    bozko

    Lid geworden:
    28 dec 2012
    Berichten:
    56
    Ik doe dat niet gewoon als het erg word het schoonmaken maar als er een beetje gras of zand in doe ik het niet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.138
    Locatie:
    enschede
    Ik pak altijd eerst even een kwast en borstel zo veel mogelijk zand weg, daarna blad Ik hem met de compressor schoon en zet hem weg.
    Mocht je de compressor gebruiken, niet op lagers blazen....
    Zand gaat dan in de lagers zitten. .... vinden ze niet zo fijn
     
  17. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Echt grote schoonmaak, dat doe ik 1x per jaar. Wanneer het weer koud wordt en ik nie meer ga rijden. Dan haal ik letterlijk alles uitmekaar. Gooi dan alles in de vaatwasser. Schroeven, diffs en lagers goed invetten dan terug inmekaar bouwen en wegleggen voor de winter stop.

    Voor de rest maak ik het nooit schoon. Alleen onderhoud, zoals lagers en difs.
     
  18. xxxrcfreakxxx

    xxxrcfreakxxx

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    149
    Locatie:
    halen 3545
    Ok ik doe het soms maar dan doe ik niet echt alles Tot aan dat veering maar is het echt dat de auto langer meegaat als je hem vaak proper maakt grt
     
  19. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Nee het ligt aan wat je schoonmaakt. Als je elke keer je kap afwast dan gaat het niet langer mee, maar als je vaak je lagers en diffs schoonmaakt dan wel.
    Alle draaiende delen hebben onderhoud nodig en ijzeren delen die je kan ook het beste 1x per jaar ff insmeren zodat ze niet gaan roesten.
     
  20. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Lagers schoonhouden. Pas als je merkt dat difs het minderdoen diffs schoonmaken. Die zitten in dichte behuizinh..
     

Deel Deze Pagina