Traxxas SLASH topic

Hier in Tilburg ligt nog steeds een pak sneeuw cq ijsbaan. Maar de dooi zet na het weekend in ;)

tja hier helemaal niks meer .er was ook maar een laagje van 3 centimeter.
was even vergeten dat in het westen wel een pak sneeuw is gevallen.
mmm jullie hebben meer geluk gehad..
groeten wiebe.

Zojuist even de Slash los gelaten. Hahaha bizar. Wheelies doet ie niet, de bandjes slippen gewoon rond op welke ondergrond dan ook. Zand, gras, tegels, straatstenen en asfalt. Dat hij geen wheelies maar alleen maar burnouts maakt heeft misschien te maken met mijn kleinere pinion, of met het koude weer zodat de bandjes hard zijn en geen grip hebben? Desondanks wordt de motor toch wel heet, dus het is misschien maar goed dat ik de kleinere pinion heb. De standaard pinion en de grotere zijn volgens mij not done. Kan de motor na een kwartier rijden maar zo'n 3 seconden vast houden. De Mamba regelaar is hooguit lauw. De lipo is nog steeds niet leeg, zal hem straks eens laden en kijken hoeveel er in gaat.
Na het wegrijden (op vol gas) heeft de auto na zo'n 7 meter voldoende grip en gaat hij er echt vandoor. Dan mag je hopen dat er geen bocht aan komt, want dat red je niet. Vol gas is leuk voor rechte lange stukken of op zand, maar bochtenwerk op straat is dan uitgesloten. Heb al flink wat saltos en schroeven gedraaid. Het wagentje rijdt daarna gewoon weer verder. Alleen de kap heeft het flink te verduren (krassen).
Binnenkort zal ik proberen een filmpje te maken en hem hier te posten.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet met wat voor pinion/spur je rijdt, maar een te kleine pinion kan ook een hete motor veroorzaken omdat de motor dan continue hoge toeren draait. Dat zou ook kunnen verklaren waarom je regelaar en accu's niét warm worden.

Ik heb op forums gelezen dat de de velineon motoren door feigao gemaakt worden en die staan er volgens mij om bekend dat ze zowiezo vrij warm worden.

Ik rijdt op advies van de distributeur op 15-tands pinion met de standaard spur.
Normaal zit er een 18-tands pinion in. 86-tands spur.

Laatst bewerkt:
ik heb even gekeken op ultimatetraxxas en zag dat ze daar met 22t-23t pinion rijden met een vxl motor.

op de site van traxxas staan bij de rustler vxl spur pinion combos geadviseerd van 25/83 (met 6 cell nimh en 35mph topsnelheid) tot 31/76 (met 3s lipo & 70mph topsnelheid).

je kunt het gewoon proberen en kijken wat de temperaturen doen.

Laatst bewerkt:
Rijd je op 3s? Dan is je theorestiche topsnelheid met 15/86 gearing namelijk 52km/u.
Op 2s is het 35km/u. Volgens mij draait je motor te lang op hoge toeren waardoor hij warm wordt. 52km/u is namelik niet echt hard voor een brushless setup op 3s. Een grotere pinion zal je wel rijtijd kosten.

Met een 18t pinion gaat je theoretische top naar 62km/u.

Laatst bewerkt:
Rijd je op 3s? Dan is je theorestiche topsnelheid met 15/86 gearing namelijk 52km/u.
Op 2s is het 35km/u. Volgens mij draait je motor te lang op hoge toeren waardoor hij warm wordt. 52km/u is namelik niet echt hard voor een brushless setup op 3s. Een grotere pinion zal je wel rijtijd kosten.

Met een 18t pinion gaat je theoretische top naar 62km/u.

Ik riijd inderdaad op 3s Lipo (5350 mAh).
Ik zal de 18t wel eens gaan proberen. De motor zit inderdaad hoog in de toeren.

Zojuist de 18t pinion geplaatst en even goed grof hier voor de deur gereden.
Motor is minder heet (gewoon warm), regelaar is wat warmer dan vanochtend.
Nog steeds geen wheelies maar wheelspin, maar nu gaat hij zoals verwacht wel weer sneller. Wel iets minder weelspin zoals ook verwacht. Dat hij geen wheelies trekt vind ik niet zo'n ramp. Is toch niet zo mooi. Misschien zit het wel in de Mamba regelaar. Zal eens kijken, misschien dat hij zo ingesteld staat dat hij het gas wat rustiger uitstuurt. Daarvoer moet ik hem even aan de computer hangen.

Is er off road nog een beetje mee te rijden?,ik zoek naast mijn HPI Baja nog een elektro,voor minder herrie,en een E-Firestorm heb ik al gehad,die viel me vies tegen (onroad gaat het wel aardig,vooral met een Mamba 5700!)

Vandaag de Slash helemaal los laten gaan op een braakliggend terrein. Whooooohoooo.
Helaas had ik geen camera bij de hand. Auto's die parallel langs het terrein reden (ca 50 kmh) haalde ik makkelijk in terwijl ik door het zand vloog. Op het zand is hij veel beter te sturen dan op straat. Hij raakt nauwelijks het zand op vol gas, geweldig om te zien. Ook nog even geraced tegen een standaard Slash (met mijn begrenzer op de zender aan) hebben we dezelfde snelheid. Helaas wel een mega vette crash nadat ik een heuveltje (15 cm hoog) tegen kwam. De auto is toen zo'n 7 keer over de kop geslagen. Zonder schade....althans...toen ik gas gaf om verder te gaan, stripte ik heel mijn spur gear. De motor moet een stukje naar achter geschoven zijn. Ach ja. Voor die paar euro veel lol gehad. Er zit nu weer een nieuwe spur in. Oow ja, er is ook nog een bandje van de velg gevlogen. Die band zette nogal veel uit, toen ik aan het driften was op straat en het differentieel alle energie naar dat ene wiel gooide.

Er komt overigens wel erg veel zand in de gearbox (ook bij een standaard Slash). Ik moet nog even kijken hoe ik die netjes dicht ga maken.

De motor wordt niet heet met de 18T pinion. Ga het ook nog proberen met de 23T. In ieder geval om de topsnelheid een keer te meten met GPS.

Laatst bewerkt:
Er komt overigens wel erg veel zand in de gearbox (ook bij een standaard Slash). Ik moet nog even kijken hoe ik die netjes dicht ga maken.

RPM Gear Cover monteren. Die is helemaal dicht.
En tegen het strippen van de spur kun je daarnaast het beste een jato spur monteren. Deze is 32p ipv 48p van de slash. Je moet dan ook 32p pinions gebruiken.

Laatst bewerkt:
Liquid Rc, ik krijg al kriebels in m'n buik:p

Opzich mooie hop-up, alleen hopen dat je je spul krijgt,hahaha

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Liquid Rc, ik krijg al kriebels in m'n buik:p

Opzich mooie hop-up, alleen hopen dat je je spul krijgt,hahaha

Greetz,
Joram

Dat zal niet aan liquid liggen. Eerder aan usps of tnt. TNT maakt er een behoorlijk potje van de laatste tijd (een zending aan mij uit de vs is retour verstuurd aan afzender door TNT en TNT beweert het pakket nooit in handen te hebben gehad...)

Hoe betaal je dan ? . Met een creditcard is alles gedekt tegen verlies en diefstal.
Ik betaal altijd met een creditcard.

Weet iemand btw een goede webshop voor Hopup parts voor de Slash.
Ik bedoel dan een shop die wel levert wat je besteld ;)

Tsja, Liquid Rc heeft veel maar levert normaal ook wel, 7/8 keer is het goedgegaan, alelen uitgerekent met een grote order(185) gaat het fout. Dat is geen probleem als de verkoper maar goedmoedig is en niet zo'n kl**tzak.

Op ebay zijn ook veel onderdelen, vaak tegen scherpe prijzen!

Greetz,
Joram

Back