Traxxas SLASH topic

Ik woon in 's-gravenzande en dus vlakbij den haag/voorburgh.
Ik wil wel op een club gaan rijden( ja ik heb ook stick packs en 2s lipo's) maar ik ken hier niemand in de buurt die ook ergens rijdt.

Als er iemand is die ook op een club offroad rijd hier in de regio den haag graag even een PM,

bij voorbaat bedankt!

De 3,5T gaat vanmiddag mits het droog blijft voor het eerst rijden.
Zal kijken of ik een flimpje kan plaatsen hier.
Ze zijn niet alle drie van mij hoor, maar 2 van een paar maten van me. :D
Zelf heb ik er een met een 8T brushless (de rode), maar die doet geen wheelies met een 7,4 lipo jammer genoeg.

Wow tof die slashes, als jullie een echte uitdaging willen, kom dan volgende maand meerijden in de Rallycup Unlimited Klasse te Berschenhoek....;)

Ik ben een newbie met BL en ben nu een ruime week in het trotse bezit v an een Slash. Ik heb al gekeken naar de Traxxas Vileneon, maar daar moet je in NL al € 170,- voor neerleggen. Geld is niet echtt een probleem, maar ik vind het evengoed wat veel. Nu is EZrun al een stuik betaalbaarder. Iemand ervaring met een EZrun in een Slash? En welke kit moet ik dan hebben?

Thanx!

tja moeilijk ,wat wil je iets meer top/of sneller optrekken .
ik heb zelf het 5,5 turns setje,[maar als je de pagina,s hebt gelezen wist je dat al]
er is nog een 8,5 t set ,en de 35a tja 10/13t.
belangrijker is wat wil je ,nimr lipo,2 cel 3 cel.
kijk mijn setup is belachelijk ,banden die er nu op zetten trekken het niet,
en balonnen te veel,maar voor wheelies prima high speed niet.

dus het belangrijkst is wat wil je .
groeten wiebe.

Categorie "gruwelijk" hoeft voor mij niet. Zit zelf te denken aan een 10T. 5.5T is wel leuk, maar dan trekt ie ook een stuk sneller mijn 3600's leeg. 10T is volgens mij genoeg.

tja moeilijk ,wat wil je iets meer top/of sneller optrekken .
ik heb zelf het 5,5 turns setje,[maar als je de pagina,s hebt gelezen wist je dat al]
er is nog een 8,5 t set ,en de 35a tja 10/13t.
belangrijker is wat wil je ,nimr lipo,2 cel 3 cel.
kijk mijn setup is belachelijk ,banden die er nu op zetten trekken het niet,
en balonnen te veel,maar voor wheelies prima high speed niet.

dus het belangrijkst is wat wil je .
groeten wiebe.

Wiebe heeft hiermee een heel goed punt. Kijk eerst eens wat je wilt.

Mijn ervaring is dat een 12t/2s lipo snel zat is. De Slash blijft handelbaar, en je kan lekker op de grens rijden. En geloof me, dit gaat dan alweer snel te hard. Ook met deze set up balonnen de banden al btw.

Maarja ik heb geen vergelijks materiaal...;)

Greetz, Rinaldo

Ben aardig aan het zoeken geweest. EZrun is ernstig goedkoop op E-bay (+/- € 59,-), maar dan zit je met dealers in HongKong. Ik weet dat dat wel goed gaat, maar het is nogal ver weg als je vragen hebt of zo. En mijn Chinees is wat roestig....

Dus was even aan het zoeken bij Conrad en vond de "Modelcraft Brushless-set Hurricane 8T". Deze is er ook in de 10T variant. Beide dan voor € 105,-. Is dat wat? Ben aan het zoeken geweest naar de combinatie met de Slash, maar kon daarover niets vinden.

jester ,
klein vraagje ,heb je alle pagina,s gelezen in dit topic,
volgens mij was er iemand die er ook een carson set in heeft gestopt.
op de duitse fora zijn ze er aardig tevreden over .google.
groeten wiebe.

Nee, nog niet in dit forum maar Slash+Modelcraft (is dat Carson?) gezocht. Daarom heb ik het waarschijnlijk niet gevonden, omdat ik naar Modelcraft zocht.

De Carson brushlessset is een goede motor. Stuur Klamath ff een berichtje . die heeft hem in zijn Slash zitten. dacht een 12T

Idd, is een 12T brushless setje. :) De Slash trekt er net geen wheelie's mee (wat ik zelf dan weer erg mooi vind, want zo'n Baja truck die wheelies trekt ziet er niet uit vind ik :) ), en voor in het zand heeft het plenty power.
Ik ben het er mee eens dat 12T brushless (rond de 4000kv is dit setje) en dan 2s Lipo de ideale combinatie is. (gebruik de standaard vertanding dan. :) )

Ben aardig aan het zoeken geweest. EZrun is ernstig goedkoop op E-bay (+/- € 59,-), maar dan zit je met dealers in HongKong. Ik weet dat dat wel goed gaat, maar het is nogal ver weg als je vragen hebt of zo. En mijn Chinees is wat roestig....

Dus was even aan het zoeken bij Conrad en vond de "Modelcraft Brushless-set Hurricane 8T". Deze is er ook in de 10T variant. Beide dan voor € 105,-. Is dat wat? Ben aan het zoeken geweest naar de combinatie met de Slash, maar kon daarover niets vinden.

Dit setje heb ik in mijn Slash hangen.
Is perfect om mee te rijden op 2S lipo 5100 Mah.
Lekker snel en toch goed te beheersen.
Gisteren met een 3,5T gereden , is echt overkill niet meer te houden.
Dus dat setje van modelcraft van Conrad is top. :D

Ik heb me ook laten besmetten door een gebruiker op dit forum.
voor ons word t ook 2 van die monsters,
bedankt he wiebe hihi
wat ging dat gister te keer zeg.

Ik heb me ook laten besmetten door een gebruiker op dit forum.
voor ons word t ook 2 van die monsters,
bedankt he wiebe hihi
wat ging dat gister te keer zeg.

tja ben een goede propper al zeg ik het zelf.
tis gewoon mensen de zender in de handen stoppen.
zo gaat het meestal het laatste half uurtje indoor.
ging wel te gek .

ik heb een nieuw brushless setje in de slash gekocht[omdat die zo goedkoop was]
een novatech ,wel wat groot maar voor de slash prima.en een wat laagtoerige motor.
denk ongeveer 3500 a 4000 tpv.ook geschikt voor 3 cellen lipo.
groeten wiebe.

jester ,
klein vraagje ,heb je alle pagina,s gelezen in dit topic,
volgens mij was er iemand die er ook een carson set in heeft gestopt.
op de duitse fora zijn ze er aardig tevreden over .google.
groeten wiebe.

heb ook een carson set in mjn slash!! wel 23t pinion.

Laatst bewerkt:
Wil volgend weekend eigenlijk al eens "een circuitje pakken" bij jullie.

Via www.rcwebmagazine.nl kun je via het kopje rally foto's bekijken en verslagen lezen en je natuurlijk inschrijven...maar goed even wat info...

winners~0.jpg

Van links naar rechts : Rally, Clod Mod en Unlimited

Kalender :

1. 16 november HFCC Den Haag
  2. 14 december HFCC Den Haag
  3. 18 januari de ERCE Eindhoven
  4. 15 februari Sluis Gouda
  5. 15 Maart MVB Bergsenhoek
  6. 19 April MVW Purmerend www.modelbouwverenigingwaterland.nl
ALGEMEEN REGLEMENT:

INSCHRIJVEN:

Inschrijfgeld is € 5,- te betalen op de wedstrijddag aan de organiserende club.
Voorinschrijven via deze website verplicht! (klik op inschrijven in de navigatiebalk)

AANVANG:

Op de wedstrijd dagen gaat het circuit open om 9.00 uur, dan is er tijd om je spullen voor te bereiden en vrij te trainen. Zorg er voor dat je in ieder geval vóór 9.45 aanwezig bent en je meld bij de wedstrijdleiding.
De kwalificaties zullen tegen 10.30 uur beginnen, in de middag is er een korte pauze waarna de finales beginnen die tot ongeveer 16.00 uur zullen duren waarna de prijsuitreiking zal plaatsvinden.

PUNTENTELLING en KAMPIOENSCHAP:

Er worden 5 races verreden waarbij de (dag) winnaar volgens de onderstaande wijze zal worden berekend: Per finale krijg je een aantal punten gelijk aan je positie. (dus 1e plaats is een pt. en 10e plaats 10 pt.) de punten van beide finales worden opgeteld en de rijder met het minste aantal punten wint. (2x 1e is 2 pt. en 2x 10e is 20 pt.) Bij een gelijk aantal punten telt de kwalificatie mee. Rij je een wedstrijd/heat niet mee dan krijg je 50 punten.
Voor het kampioenschap berekenen we resultaten per finale, hierdoor krijg je 10 resultaten waarvan 3 schrap. Degene met het minst aantal punten is de winnaar.

TECHNISCH REGLEMENT:
RALLY
  • Auto: 1:10 2/4WD indirect aangedreven (rally) auto’s met onafhankelijke wielophanging.
  • Gewicht: minimaal 1500 gram
  • Rijhoogte: minimaal 12 mm bodemspeling
  • Accu: 6 cellen, 7.2 volt nominaal
  • Motor: 27 wikkelingen machine gewikkeld anker, fixed timing van 24 graden, kogellagers toegestaan
  • Banden: Tamiya radials (50419), Tamiya semislick (50810), Tamiya rallyblock (50476) HPI radials (5130), HPI rally (4470), HPI Pirelli-T (4467) Schumacher rally (Sch-46629T), Academy Super rally (70-27-2)
  • Body: World Rally Car
NB. dit jaar mogen mogen ook Tamiya M-chasis Mini's Swifts e.d. rallyauto(tjes) meedoen. De standaard en M-grip radials zijn ook toegestaan, het gewicht zal lager zijn als bij de 4WD (maar ze hebben ook minder grip met 2WD) en de motorisering is gelijk.
Met de bandenkeuze is vooral rekening gehouden met banden die in de rally sets zitten. Een band voor de rallycup mag niet te duur zijn. Immers wij zijn niet opzoek naar super grip en een beetje dwars door de bocht mag best. De regels zijn opgesteld om het gelijk, betaalbaar en leuk te houden. Hierdoor is de instap laag, en kan bijna iedereen die wil meedoen zonder een dure auto vol met dure tuningsdelen aan te schaffen.

rcrallycup1701-3.jpg

MOD-CLOD klasse

Auto: 1:10 4WD indirect aangedreven truck met starre assen, bijvoorbeeld (Super) Clodbuster, Bullhead, Juggernaut I & II, TXT-1, Twinforce

Gewicht: vrij
Motor(en): 1 of 2x 17 T of meer wikkelingen

Accu: 6 cellen, 7,2 Volt nominal

Body: Pickup, Truck of Jeep

Banden: minimaal 140 mm diameter

rcrallycup1701-96.jpg

UNLIMITED klasse

Auto: 1:10 2WD/4WD indirect aangedreven truck
Gewicht: vrij
Motor(en): vrij
Accu: vrij
Body: Pickup, Truck of Jeep
Banden: Minimaal 87 mm diameter.

rcrallycup1701-122.jpg

ben sinds kort ook in het bezit van de slashfever en hem er een.
echt een leuke wagen.
had er bl in zitten, maar ga weer terug naar stock.
als er ooit een aparte klasse van komt is het leuk als iedereen dezelfde kansen heeft.

ik heb afgelopen zondag ff gebaggerd op mvb, en moet zeggen hij vond die blubber niet leuk.:mad:
1,5 ronde en de voorkant was zo zwaar dat hij op de grond lag.
maar na een lekkere douche was hij wer de oude.

de bl gaat in mijn firestorm terug.:evil:

gr. marc

marc.
welkom op het mbf .
en ik hoor dat je dus al veel plezier hebt met je slash.
welk setje had je er in zitten[de sidewinder met?????motor]
groeten wiebe.

@ slashie:Welkom op het forum slashie. Hoop dat nog veel plezier van je auto hebt!De "verzamelwoede" van de Slash is mij ook opgevallen. Het kan niet de bedoeling zijn dat de auto na 3 minuten stilstaat door een klomp bagger. Misschien dat iemand hier een oplossing weet. Heb zelf wel eens gedacht aan lexaan binnenschermen. Of dit zou werken? tja..kwestie van uitproberen.;)
@ERBI&Somerwil: Als ik kom rijden bij mvb ( of welke club dan ook ) Hoe werkt het dan met zaken als zenderfrequenties? Moet ik zelf verschillende kristalsetjes meenemen. Of worden deze bij het aanmelden uitgedeelt? Ik heb zelf de originele zender van de Slash nog in de auto zitten. (27 mzh).
Weet dat dit geen ideaal zendertje is voor het rijden met meerdere deelnemers. Maarja..banksaldo zegt ook wel eens "kappen nou":rolleyes: Anders had hier al een spectrum o.i.d. gestaan.
@ Wiebe: Weer lekker aan het proppen he...:mrgreen:

Greetz, Rinaldo

Back