Traxxas SLASH topic

ik rijd met een 7 cellen 4000mah van lrp probeer dat eens je slaat achterover van het verschil!
ik zal binnenkort een filmpje maken;)

Het rijden met 7 cellen, dus 8,4V, geeft inderdaad een groot verschil. Mijn ervaring is echter dat een goede lipo dit benaderd. Een lipo geeft zowiezo meer "punch". Maar weegt natuurlijk ook een stuk minder...

Greetz

ik zit er zelfs aan te denken om voor de grap eens een 3 cellen lipo te bestellen. eens kijken wat dat doet. 11,1 volt
om zo tussendoor eens een paar minuten op 3 cellen te rijden..

Ik rijdt ook tussendoor wel eens op 3S lipo , zorg wel dat je voldoende C uit je lipo kan persen zeker zo`n 60 A anders gaat de motor stotteren :D
Je Slash kan je dan niet meer terug , net een raket en bijna niet meer te besturen.
en je spur en motortandwiel vinden dit ook niet zo leuk :mrgreen::mrgreen:

20 dollar duurder en een lagere C.
ik hoef maar een paar minuutjes te rijden joh.. dus 3000mah is lang zat

C staat voor Coulomb (Als ik me niet vergis, is ook al paar jaartjes geleden dat ik dat op school heb gehad :p) en die C staat voor hoevaak hij zijn eigen capaciteit continu kan leveren. Bij een 5000mAh 20C zou dit dus 100A zijn. (20 * 5Ah = 100Ah) En bij een 3000mAh 30C zou dit dus 90A zijn. Oftewel: Met de 5000mAh 20C heb je meer koppel en een hogere topsnelheid, theoretisch gezien.

Ik zeg het maar ff, want het ziet er uit alsof je het 'C rating' geval nog niet echt snapt :p

C staat voor Coulomb (Als ik me niet vergis, is ook al paar jaartjes geleden dat ik dat op school heb gehad :p) en die C staat voor hoevaak hij zijn eigen capaciteit continu kan leveren. Bij een 5000mAh 20C zou dit dus 100A zijn. (20 * 5Ah = 100Ah) En bij een 3000mAh 30C zou dit dus 90A zijn. Oftewel: Met de 5000mAh 20C heb je meer koppel en een hogere topsnelheid, theoretisch gezien.

Ik zeg het maar ff, want het ziet er uit alsof je het 'C rating' geval nog niet echt snapt :p

nee, ik bedoelde alleen maar dat 3000mah genoeg is voor mij. qua rijtijd

Na het meermaals bekijken van Yeti's filmpje heb ik mij ook een Slash aangeschaft. Rijd supergoed en dat met oude 2000mah batterijen. Deze batt waren oorspronkelijk gekocht on mijn oude frog nieuw leven in te blazen maar het mocht niet baten....

Ik heb de Turnigy accucell 6 binnen en ben eerst de Zippy 2S 4000mAh Lipo aan het laden. De Turnigy 3S 5000mAh Lipo's moet ik eerst nog traxxas pluggen aan solderen dus die komen morgen :p

Zo die was snel opgeladen :shock: 3 kwartier.... (4 Ampere)
Gelijk maar even geprobeerd en het vershil met de NiMh is niet echt schrikbarend groot maar wel goed merkbaar.
Ik heb de neus van de Slash iets verzwaard om wheelies te onderdrukken (en 'm nog wat lager te krijgen. Dat was met de NimH genoeg maar met de 2S krijg ik 'm toch op z'n achterwielen. Een stukje meer koppel dus
Het gaat om de Zippy 2S 25C 4000mAh (hardcase)
Morgen de 3S eens proberen :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Iemand de Aftershock 8E al eens gezien in het echt?
Lijkt sterk op het chassis en kap van een Associated SC8. Hij is ook 4WD en brushless. Je krijgt er zelfs 2 lipo's bij. Alleen lijkt alles zo kwetsbaar bloot, tandwielen onbedekt....:(
Het is trouwens chinese makelij en heeft niks met Associated te maken vertelde een verkopende mij. Gewoon gekopieerd dus (duh... china)
media.nl

Aftershock 8E 1/8 Scale Brushless Electric Desert Truck

Gisteren middag (einderlijk) een pakketje ontvangen voor m'n Slayer. :) de Pro-Line Epic beadlocks waren binnen met de Switch banden!
(ik plaats het hier omdat deze er ook voor de Slash zijn btw )
Anyways, de banden zijn iets groter dan de stock bandjes en ook iets breder. maar met name het loopvlak is iets meer flexibel.
Op het zand hebben ze echt een stuk meer grip, en m'n slayer (welke toch wel redelijk zwaar is) zakte neit constant weg in het zand.

Dat ze de band niet goed vast houden. niets van gemerkt. dus het standaard verhaal wat je met beadlocks hebt. als je ze goed in elkaar zet, werkt het perfect, doe je dat niet.. (tja, you get the point. )
en dat is toch met een 5000kv motor op 4s Lipo in de Slayer (novak HV-Pro setje) dus wel aardig wat geweld.
Ik kan deze wielen echt alleen maar aanraden! (zien er ook supervet uit. :D )

06102007160-1.jpg

Ben erachter gekomen dat de slash niet kan grinden!!

Breken die dingetjes voor gauw en hebben jullie bv tips om t te vervangen voor betere? Kun je beter bij origineel blijven omdat t lekker goedkoop is?

Back