Traxxas SLASH topic

wacht ff. ik ga me zelf eerst ff knijpen....

Hahahaha...Ach...Uitgerekend jij weet wel beter;)

Heb even gemeten, en kom tot de conclusie dat de cellen onder de 3V zitten. Lipo overleden???

Is je kap eigenlijk al terug van de Spuiter..Eelco???

Laatst bewerkt:
Hahahaha...Ach...Uitgerekend jij weet wel beter;)

Heb even gemeten, en kom tot de conclusie dat de cellen onder de 3V zitten. Lipo overleden???

Is je kap eigenlijk al terug van de Spuiter..Eelco???

balen van je lipo.. geen idee hoe je hem weer kan reanimeren..

helaas is de kap nog niet terug van de spuiterij.. ik zal em straks eens bellen. zou deze week toch klaar moeten zijn

zet je lader eens op 1s lipo, en laat hem 10 minuutjes laden. je kunt hem ook even op Nimh zetten (die instellingen veranderen alleen maar de voltage cut-off van de lader en de delta peak, dus dat kan geen kwaad.

als de Cellen niet bol zijn gaan staan is er nog neits aan de hand met de accu.

wat je het beste kunt doen is eventjes laden in de 5 cel NiMh stand. toto de accu weer boven de 6 volt is, en dan weer instellen op lipo en doorladen. (als de accu erg snel boven de 6 volt is, zou ik hem nog even een minuutje extra laden op die stand, anders zakt de accu er mogelijk weer onder zodra je hem loskoppeld.)

Da's een tip die ik vandaag eens ga proberen Klamath!!!
Laat snel weten of deze reanimatie is geslaagd;)

Murky: Als Sigcorp geen "Sheperd klussen" tussendoor krijgt zou het moeten lukken...Hahaha..Ben benieuwd!!:rolleyes:
Hij meld op RCJ dat hij aan je kap bezig is...

Groeten weer, Rinaldo

Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben vrij nieuw in de rc-wereld. Mijn motor is kapot gegaan omdat deze veel te warm werd. oorzaak een verkeerde vertanding. Motor die ik heb ezrun 9T/4300KV
Spur Gear 86T en pinion gear 18. Als ik nu de vertanding verplaats naar 90T - gear 19 is mijn probleem dan opgelost? Ik rijd voornamelijk op grasvelden en zand. Auto is natuurlijk een Slash. En kan iemand mij duidelijk maken hoe ik dan het beste de Sup

verhaal gaat verder - ook mijn eerste vraag - spur gear kan vervangen en afstellen?

je kan inderdaad lichter vertanden, ik zou gewoon zo laag mogelijk beginnen kom je er vanzelf achter wat de beste vertanding voor je auto is. elke motor wordt namelijk anders warm.

Spurgear kan je niet afstellen? je bedoelt denk ik hoe je je pinion tegen het spur aanzet, dit moet je doen met een stukje papier ertussen. en dan de motor pas vastzetten. dan zit de pinion niet strak op het spur en houd je je tandwielen heel.

Succes

gras is 1 van de ondergronden met de meeste weerstand. de motor krijgt het dan flink te verduren ( meer dan op andere ondergronden ).
en hoe hoger het gras deste erger dat word.

probeer een groter spur en kleiner pinion . hou de temperatuur in de gaten.

neem wat 16, 17, 18, 19 pinions en 86 , 90 spur gears en probeer voor jou een goede combinatie te maken.

meerdere dingen die van invloed kunnen zijn op temperatuur motor.
ondergrond waar je op rijd.
omgevingstemperatuur
vertanding
hoe lang je rijd achterelkaar zonder de componenten te laten afkoelen.

als je je spur en pinion wilt afstellen de zo geheten "mesh"
dan druk je even een papiertje tussen de tandwielen voordat je de bouten van de motor vast draaid. draai dan even aan je spur om het papiertje ertussenuit te krijgen

Da's een tip die ik vandaag eens ga proberen Klamath!!!
Laat snel weten of deze reanimatie is geslaagd;)

Murky: Als Sigcorp geen "Sheperd klussen" tussendoor krijgt zou het moeten lukken...Hahaha..Ben benieuwd!!:rolleyes:
Hij meld op RCJ dat hij aan je kap bezig is...

Groeten weer, Rinaldo

En, is het gelukt? :)

moonlight en murky 123 bedankt voor jullie reactie.
is mij duidelijk geworden het afstellen van de
slipkoppeling gaat op "gehoor"?

moonlight en murky 123 bedankt voor jullie reactie.
is mij duidelijk geworden het afstellen van de
slipkoppeling gaat op "gehoor"?

slipkoppeling op gehoor? wat bedoel je?

de slipkoppeling stel je af door hem eerst helemaal vast te draaien en dan een halve slag terug ongeveer..
het moertje wat op het veertje zit . daar praat ik over nu.

slipper

Hallo allen,

nooit gedacht dat ik wat zou posten in dit draadje!
Murky, de slipper stel je inderdaad af op gehoor.
Je moet de slipper kunnen horen gedurende de eerste meter als je vanuit
stilstand vol gas weg rijdt.
De reden dat je het op gehoor doet is simpel, een off-road baan heeft niet altijd dezelfde
hoeveelheid grip, daarom pas je hem elke keer weer aan.

Groeten

Hans

Hallo allen,

nooit gedacht dat ik wat zou posten in dit draadje!
Murky, de slipper stel je inderdaad af op gehoor.
Je moet de slipper kunnen horen gedurende de eerste meter als je vanuit
stilstand vol gas weg rijdt.
De reden dat je het op gehoor doet is simpel, een off-road baan heeft niet altijd dezelfde
hoeveelheid grip, daarom pas je hem elke keer weer aan.

Groeten

Hans

helaas is mijn gehoor niet zo best . en mij lukt het dus niet op gehoor.
het enige wat ik hoor is een "weg rijdende slash" een bak herrie dus hahaha

ik doe het dan maar een beetje op gevoel. rondje rijden. slipper wat vaster of losser, weer een rondje rijden. enzv..

Laatst bewerkt:
hmm, Ik heb de slipperclutch van m'n auto's zo ingesteld dat deze alleen maar de echt harde klappen opvangt. bij eht optrekken hoor je deze niet. heb het 1x bij m'n Revo zo ingesteld dat je hem wel hoorde, en daardoor is de slipper ook extreem werm geworden.

gras is 1 van de ondergronden met de meeste weerstand. de motor krijgt het dan flink te verduren ( meer dan op andere ondergronden ).
en hoe hoger het gras deste erger dat word.

probeer een groter spur en kleiner pinion . hou de temperatuur in de gaten.

neem wat 16, 17, 18, 19 pinions en 86 , 90 spur gears en probeer voor jou een goede combinatie te maken.

meerdere dingen die van invloed kunnen zijn op temperatuur motor.
ondergrond waar je op rijd.
omgevingstemperatuur
vertanding
hoe lang je rijd achterelkaar zonder de componenten te laten afkoelen.

als je je spur en pinion wilt afstellen de zo geheten "mesh"
dan druk je even een papiertje tussen de tandwielen voordat je de bouten van de motor vast draaid. draai dan even aan je spur om het papiertje ertussenuit te krijgen

Wat ik eerder schreef:"Spur Gear 86T en pinion gear 18. Als ik nu de vertanding verplaats naar 90T - gear 19....... enz" Wordt de motor dan minder warm.

jij antwoorde mij: "probeer een groter spur en kleiner pinion . hou de temperatuur in de gaten"

Mij is niet geheel duidelijk wat een lichtere vertanding is. Ik plaats een 90T spur gear ipv een 86T een 90T en een 19 ipv een 18 pinion gear. of is een lichtere vertanding bijvoorbeeld 90T/17 ??

Temperatuur in de gaten houden ...... hoe kan ik dat doen?

graag jullie reachtie
mvg
erik

je temperatuur in de gaten houden : als je je vinger brand aan je motor is het te heet. ideaal is een temperatuur meter.
max temp is in mijn optiek 75 a 80 graden.
je motor lichter vertanden kan een groter pinion betekenen. dan maakt hij minder toeren.

ik reed met 16/90 en nu met 18/90 word mijn motor iets minder warm omdat hij minder toeren draaid. ik was undergeard

kijk hier eens. hoe-warm-mag-alles-worden-motor-regelaar-en-accu-lipo-nimh.

Laatst bewerkt door een moderator:
lichter vertanden kan je op twee manieren doen:

-je spur vergroten van bv 86 naar 90.

-en/of je pinion verkleinen.

Als je er een kleiner pinion opzet met 2 a 3 tanden minder dan je nu hebt kan dat al heel veel schelen.

Al vraag ik me wel af of de 9T Ezrun motor wel geschikt is voor in een Slash.
Hij lijkt me meer geschikt voor een 1:10 onroad auto

Laatst bewerkt:
ik heb dat nog nooit zelf mee mogen maken.
een groter pinion plaatsen en een motor die koeler blijft.
wie weet kan het wel ,maar ik heb het nog niet gezien .

alleen met een motor zonder belasting heb ik een snel oplopende temp kunnen zien.

lichter vertanden is voor mij groter spur of een kleiner pinion.

mijn 2 centen .
wiebe.

Back