Traxxas SLASH topic

Als het prijsverschil niet uit maakt wat dan beter te doen?

een ezrun brushless stetje of die van traxxas zelf in de slash??
De VXL is waterdicht (en dus ook beter bestand tegen stof) Dat zou ik dus aanraden. Is gelijk een antwoord op de vraag of je een SC10, BLitz of Afterschock moet kopen: als hij niet nat of vies gaat worden dan zijn ze mooi. Maar als je wil rijden en het mag niet stuk gaan ben je met een Slash beter af denk ik. Ik heb ontelbare bodyrolls en backflips gehad en nog helemaal niets stuk behalve versleten of losgetrokken banden. Niet liegen, het spurgear had gepoetste tandjes maar dat was m'n eigen domme fout omdat de motor niet strak genoeg vastgedraaid was. Gelukkig kost een nieuwe spur maar een paar euro (en een week wachten)

Ben inmiddels op ieder terrein geweest (door plassen maar ook IN de zee) Alles blijft werken en het enige dat gaat roesten zijn de schroefjes (heb ik een RVS set voor besteld) en als je 'm niet tijdig schoonmaakt gaan de trunbuckles ook wat roest vertonen. Daar kan je een titanium of alu set voor kopen (wel duur) Als je 'm echter inspuit met WD40 voor het rijden gaat er niks meer roesten omdat het waterafstotend werkt. Hij wordt alleen wel viezer omdat het vuil vasthoudt. Schoonmaken moet je echter toch. De zender is ook niet helemaal top met een klein bereik en snel interferentie (runaways!) Komt een Spektrum DX3.0 aan.
Wat betreft de snelheid heb ik met de VXL en een 3S lipo totaal geen klachten. End dat met het standaard 18T pinion/86T spur rijdt hij toch zo'n 60-70 km/u schat ik.
Inmiddels is er een 2e Slash met VXL upgrade onderweg met verschillende sets bredere banden,
Dirt Hawq, Dirt Paw, Dirt works en Team Academy Wild track. Zal wel laten weten wat het lekkerst rijdt op welk terrein. Ze komen op Stampede achterwielen.
Het diff stugger maken met dikke siliconen olie (300.000WT) schijnt ook de wegligging en tractie in stof en zand te vegroten. We gaan het zien.

Laatst bewerkt:
Een paar actie fotootjes van het strand.
img7215s.jpg

img7209s.jpg

img7204s.jpg

offroad banen in nederland

ik rijd veel met de slash bij ons in de buurt samen met mijn zoontje van 4 1/2 jaar oud. ben al eerder bij mvb geweest

MAAR is er een overzicht van alle offroad banen in nederdland? Ik vind het leuk om ergens anders te gaan rijden cq te kijken hoe andere "gekken" met hun hobby omgaan. Bij de club waar ik rijd (raco2000 Utrecht) zijn wij bezig een hele grootte off-road baan aan te leggen. Dit op kunstgras.

Voor reactie,.............. bedankt.

nieuwe slash verslaafde

het is zover hoor! ik heb vanochtend mijn slash opgehaald bij minicars zaandam,
perfecte auto,winkel en service

ik had hier nog een team orion racepack 5100mah 7,2v liggen dus die er maar ingegooid en het rijd heerlijk ik had niet verwacht dat je met rwd zoveel grip zou kunnen hebben :-D

grtz mick

Vandaag op t strand geweest en 2 accu's leeggereden.
Heb me heerlijk vermaakt, maat van me met z'n hpi baja en ik met de slash.
Beidde met paddles.
Voor t eerst ook met de 3s lipo, werd er wel erg warm mee ( lipo dan )
Wheelies op t zand zolang m'n bereik was, erg gelachen ermee

Omdat ie zo warm werd ( niet te heet om beet te pakken ) voor de zekerheid maar vervangen voor de 2s. Esc was nog koel en de motor was handwarm.

Wat een lol kun je met zo'n wagen hebben zeg!
Jammer dat ik de camera niet bij me had.

Wel thuis deze pics gemaakt
Fotos-0033.jpg

Fotos-0034.jpg

Laatst bewerkt:
2 x verbrande ezrun motor in slash

ik heb en probleem met het rijden van mijn slash
eerst maar even de specificaties:

ezrun 9T 4600 kv motor
regelaar 60 A
2s lipo 5000 mah
pinion op de motor 16
spurgear 90T 48P

Ik heb de velgen van HPI en de banden van Proline eronder staat lekker stoer, dik en je hebt op gras en zand een super grip.

Vanmiddag was de motor zo heet dat je je vinger er niet meer op kon leggen anders had ik een zeer grote brandwond. ik voelde de warmte stralen. Kan het misschien aan de regelaar liggen??

Kan het zo zijn dat deze banden niet goed zijn onder een slash omdat ze een andere maat hebben? ze zijn ongeveer een (1) centimeter breder.

Vandaag gereden op zand en gras. het zand wat niet erg mul
eerder vlak door het water wat erop lag. Verderop - de zandberg- op
was het zand wat muller.

- heeft iemand hier ervaring mee en kan die persoon mij dan info geven
aub?
- is het misschien beter een andere motor te plaatsen? Zo ja, welk merk raden jullie dan aan?
442.jpg

Ik hoor graag van jullie. Alvast bedankt voor de reacties
Erik.

Combinatie van ws 3 dingen.

De ezrun motor, daar moet je de halve turns van hebben, dat zijn echte 540 motoren, de hele turns motoren zijn 380, in een 540 huisje.

De gearing was waarschijnlijk veel te hoog, dus een groter spur, of een kliener pinion, of een combi van deze.

DE banden zijn groter, en of zwaarder dan de originele , of heben veel meer weerstand,dus ook hier had je wat moeten doen aan je gearing.

Ergens staat een sticky van hoe warm alles mag worden...

Zoals je ziet heb ik ook op het strand gereden en dan zelfs met de 9t 30a ezrun set.
Alleen heb ik een iets ander tandwielverhouding, 22/83 daarmee werd mijn motor ver van heet en ik heb langs de vloedlijn gereden en niet in het mulle zand ( kom je nauwelijks vooruit )

Rede van het heet worden van mijn 3s lipo is omdat t denk een lage c waarde heeft ( is niet meer te lezen wat t was )

en zoals je ziet zijn mijn zandbanden ook een stuk breder als origineel.

@ erik

misschien ben je "undergeard" probeer eens met een groter pinion..
gras geeft ook mega veel weerstand. in mijn ogen een van de zwaarste ondergronden om op te rijden voor je motor.
lang grag? kort gras?

ikzelf heb de 8,5T van ezrun en mijn motor werd ook erg heet met een kleine pinion. met een groter pinion werd de warmteontwikkeling iets minder. maar ik rijd wel op een andere ondergrond dan jij.

ook zijn die 9T motoren eigenlijk geclasificeerd voor onroad auto's, alhoewel je er genoeg slashes mee ziet rijden.
de 9T motor is een 380 rotor in een 540 behuizing. de x.5T motoren zijn een 540 rotor in een 540 behuizing. mischien dat dit er ook mee te maken kan hebben.
persoonlijk zou ik voor ofroad altijd een van de x,5T motoren kiezen bij Ezrun.

ps. vandaag had ik zelf ook een beetje pech. 2 dikke deuken in mijn behuizing , god mag weten hoe :confused: en het lagertje verrot gereden. gelukig een nieuw lagertje en kan gewoon weer verder rijden. de 2 dikke butsen blijken verder geen effect te hebben tot nu toe

Vandaag de slash eens lekker getest. Zeer lekkere rijtijden met mijn 2 cel lipo's.
Ben er zeer over te spreken. Ik heb 3300 en 5000mah.
Kan in verband met weinig grip maar maximaal op half gas rijden, anders slipt hij helemaal naar 1 kant. Maar in principe gaat het hard genoeg :)

warme motor

murky123 en westcoast bedankt voor jullie reacties.

Murky123 het gras is kort met zeer open structuur.

inderdaad dat van de motoren klopt de 9T is alleen voor onroad auto's dit zag ik op hun site na wat speurwerk. Misschien verkeerd voorgelicht bij verkoper?

Ik heb nu besteld Ezrun 3650/8.5T/4000KV Series Sensorless Brushless Motor bij hobbywing. Ik weet alleen niet het verschil tussen 380 rotor en 540 rotor ik neem aan dat de 540 rotor sterker is en beter voor off-road rijden?

Wat ik in iedergeval ga aanschaffen is een elec. thermometer kan ik in iedergeval de temp in de gaten houden.

Mijn verhouding is 16-90 als ik ga naar 22-90 is dit een optie?

Bij de winkel waar ik mijn slash kocht adviseerde zij mij 90-48p als spurgear ik had toen 18/90 en dat was volgens hun niet goed.

Ik ga de gearing van westcoast ook eens proberen 22/83 - moet ik alleen even bestellen.

Ik hoor graag van jullie.
groet, Erik

Combinatie van ws 3 dingen.

De ezrun motor, daar moet je de halve turns van hebben, dat zijn echte 540 motoren, de hele turns motoren zijn 380, in een 540 huisje.

De gearing was waarschijnlijk veel te hoog, dus een groter spur, of een kliener pinion, of een combi van deze.

DE banden zijn groter, en of zwaarder dan de originele , of heben veel meer weerstand,dus ook hier had je wat moeten doen aan je gearing.

Ergens staat een sticky van hoe warm alles mag worden...

---------------------
ik ga even zoeken naar hoe warm alles mag worden.
Moet ik dan een nog kleiner pinion gebruiken misschien dan 15 of 14?
Wordt dit dan niet heel erg klein??

ik rijd nu wel met 19/90 en 18/90 wat bij mij prima temperaturen geeft.

wat ik je kan adviseren is: koop een aantal pinions en probeer het uit.
ga dan lekker rijden op de ondergronden waar je vaak komt. meet je temperatuur tussen door. en pas desgewenst je pinion/spur aan

mijn logica:
kleiner pinion = motor moet meer omwentelingen maken
groter pinion = motor moet minder omwentelingen maken.

de 8.5T is een prima motor. ik heb er nu denk ik 240 uur mee gereden en gister pas een lagertje kapot gereden.

ik ga ook maar de 5.5T bestellen

murky, inderdaad ik ga ook eerst een groter pinion erop zetten
draait ie inderdaad minder omwentelingen. 16 bij mij is misschien zeker
te klein. En als de motor contstant doorspint maakt de motor veel toeren

ik vind het persoonlijk moeilijk om de goede verhouding te vinden.

Als je dan te lang achter elkaar doorrijdt zonder goed te laten afkoelen
krijg je waarschijnlijk het probleem verbrande motor.

misschien kan iemand mij dan nog het verschil van de motors uitleggen
380 of 540

bedankt
erik

Back