Traxxas SLASH topic

Ik vond topsnelheid ook maar onzin maar nu ik ervan geproefd heb is het toch wel verslavend om zo hard te gaan :cool: Beter met de RC dan met je echte auto denk ik dan maar.

weetje hoe jaloers zijn vrienden zijn
en daar zou ik ook behoorlijk vrolijk van worden

Rc is een hobby, dat wil zeggen iets wat je met anderen kan beoefenen en samen plezier aan kan hebben. Niet iets om anderen de ogen uit te steken en jaloers mee te maken.

Weer even ontopic:

Zonder kap moet de 100 toch wel te halen zijn in een slash? Scheelt enorm veel luchtweerstand.

Ik zal weleens een gps meter regelen en dan wat aanpassingen maken aan de slash en dan met een 1:1 er achteraan gaan rijden... Gaan we meteen kijken of we met een xt8 brushless boven de 140 km/h uit kunnen komen ^^

Daarom ook een gps meter voor in de rc auto ;) .

En het verschil in kilometers verschilt per auto... toyota carina heeft een top snelheid van 190 km/h volgens het boekje maar volgas gaat de wijzer toch richting de 210 km/h. In een audi a5 geeft hij wel netjes de snelheid aan, 80 op de teller en 79 op het "u rijd ... " bordje. Maar is wel digitaal t.o.v. analoog dus niet echt een goede vergelijking.

Ik wil alleen eerst mijn xt8 klaar hebben voordat we het uit gaan proberen :|

zoals superboe zegt

geen enkele productie auto van welke fabrikant dan ook rijd de werkelijke kilometers per uur.
er zit altijd een afwijking in van 5 tot wel 10 kilometer per uur in.
dus op je teller rijd je 120 is in werkelijkheid iets lager.

dit doen ze express om bijvoorbeeld in rechtzaken dit als tegen argument te kunnen gebruiken als een consument de autofabrikant aanklaagd bij snelheidsovertredingen.

Nou...nog heel even off topic dan. De tellerafwijking bedraagd bij een 1:1 auto gemiddeld 10% Tenminste..dat vermelden de meeste autobladen;)

Volgens mij is een Tomtom ofzo iets nauwkeuriger, maar kan me vergissen.

Ontopic: Isseu was welliswaar het meten van snelheid van de Slash. Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe erg hoge snelheden te realiseren zijn, en hoe je dit veilig op de weg (of aan de grond) houdt. Enne...niet te vergeten. Blijft alles heel?:mrgreen:

Nou...nog heel even off topic dan. De tellerafwijking bedraagd bij een 1:1 auto gemiddeld 10% Tenminste..dat vermelden de meeste autobladen;)

Volgens mij is een Tomtom ofzo iets nauwkeuriger, maar kan me vergissen.

Ontopic: Isseu was welliswaar het meten van snelheid van de Slash. Persoonlijk ben ik erg benieuwd hoe erg hoge snelheden te realiseren zijn, en hoe je dit veilig op de weg (of aan de grond) houdt. Enne...niet te vergeten. Blijft alles heel?:mrgreen:

Wereldrecord is 260km/h ofzo. Zie YT :)

een vaste hand is aan te raden

Dat heb ik ook gemerkt. Ik stel de Spektrum in met een servo limiet van zo'n 60 a 70% Dan kan je wat preciezer sturen wat met die snelheden wel erg nauw luistert. Tevens de rem op 80-90% dan blijven de wieltjes altijd draaien bij vol remmen (een soort ABS) blokerende wieltjes maakt de auto onbestuurbaar immers :rolleyes:
Oh enne.. tellarafwijkingwordt bepaald door verschil in afrolomtrek van een wiel, wat weer afhangt van de velgmaat en de band die wordt gebruikt. Maar dat hoort thuis op een andere forum....:offtopic:

Het is een slash, die weerstaat alles ;) . Op een savage flux die zo'n 80 km/h rijd na.. verbogen achteras en 1 balkje gebroken van de a arm van de flux.

Ik denk dat de stock topsnelheid zo'n 70 km/h is want als hij sneller gaat is dat niet met de bandjes op de grond. Maar we zullen zien hoe hardt we hem kunnen laten gaan als hij zo laag mogelijk op de grond ligt en eventueel met zelf gemaakte "kap". Misschien een 4s lipo er in en een mamba monster esc, de motor scheen 4s aan te kunnen maar durf het niet zeker te zeggen.

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je de esc laat calibreren met een dx2 zender? In de handleiding staat:

Zender aan
Batterij aansluiten
ESC knopje indrukken, hij wordt eerst groen en als hij rood wordt loslaten.
Zodra hij 1x rood knippert vol gas geven
Zodra hij 2x rood knippert vol remmen/achteruit

En dan moet hij 1x groen knipperen en dan groen gaan branden (dacht ik) alleen kan ik hem op vol remmen houden tot ik een ons weeg hij pakt hem gewoon niet.

En dan moet hij 1x groen knipperen en dan groen gaan branden (dacht ik) alleen kan ik hem op vol remmen houden tot ik een ons weeg hij pakt hem gewoon niet.
Dat heb ik ook gehad idd. Later bleek dat de brake op 90% stond en hij dus niet vol signaal geeft. Toen dat teruggezet was kon ik 'm calibreren.

Ook voor mij herkenbaar! De brake dient op je zender ingesteld te worden. Indien je problemen hebt met de stuuruitslag, dan geld hiervoor hetzelfde..

70 km/u lijkt me idd. wel het maximum. Natuurlijk is er te experimenteren met een andere body (of spoilers) Vraag is dan wel..Is het dan nog een Slash??;)

Ik zit dit nu een beetje bij te houden... ik heb zelf helemaal niets met die speedruns, Slash rijden is en blijft voor mij een groepsactiviteit... maar heeft iemand al geprobeerd hem te verlagen door er touring car veren op te gooien? Lijkt me goed voor de aërodynamica en wegligging op hoge snelheden, aangezien hij dan twee centimeter zakt.
PS wel of geen speedruns; ik ben GEK op spoilers! Lijkt me toch gaaf om een dikke voor -en achter spoiler voor de Slash te maken van lexaan. Natuurlijk ook een diffuser!

Alle instellingen op de zender zijn gereset, dus midden posities op 0 en uitslagen op 100 en uitslag percentage op 100 enz... of moet de rem uitslag maximaal staan ingesteld op de zender? (125 ipv 100).

Back