Traxxas SLASH topic

Vandaag een minder prettige ontdekking gedaan betreft mijn slash :(
Ik heb van het weekend even gereden toen het regende, een rondje of 6 gereden en toen maar gestopt omdat het echt begon te stortregenen. Ik was bang dat mijn regelaar het zou gaan begeven, omdat deze niet waterdicht is.

Nu heb ik de slash 2 dagen laten staan, omdat ik wegens vergadering / school etc er geen tijd voor heb gehad om er naar te kijken. Nu kom ik er net echter achter dat mijn motor is vastgelopen. De velineon 3500. Meteen opengemaakt, en er zit vuil in de motor (zowel tussen het koper als aan de rotor / lagers). Een van de lagers is ook vastgelopen.
Nu weet ik toevallig dat er rebuild kits verkocht worden, dus die zal ik er maar eentje bestellen.

Er zit trouwens ook vuil tussen de koper wikkelingen.. Niet veel, maar het zit er wel.
Iemand tips hoe ik dit het best schoon kan maken? Remmenreiniger?

Velineon setje is toch waterdicht:confused: Motoren gangbaar maken heb ik niet zoveel kijk op. Je zou eens kunnen proberen om gas te geven en tergelijkertijd de Slash een stukje vooruit te duwen..Misschien pakt hij het op..Het kan echter ook zo zijn dat je Esc kuren heeft. Als dit zo is openschroeven en een paar dagen laten drogen op kamertemperatuur. Ook even controleren op smeltplekken qua soldeer (hoop dat ik me goed verwoord) Als alles droog is inspuiten met WD40...Hoop dat ik je een beetje op weg help. Al met al erg vervelend;)

Laatst bewerkt:
Regelaar en solderingen hebben er niets mee te maken, de rotor van mijn motor kreeg ik niet eens spanningsloos gedraaid.
Nog even ter toevoeging, ik heb mijn diff open gehaald (die liep ook erg zwaar) en er zat, je raad het al; troep in en een aantal lagers zitten vast.

Echt balen.

En over het waterdicht zijn, ik heb mijn setje een tijdje terug gekocht. Tegenwoordig zijn ze idd Waterproof, maar die van mij niet.

Door hem onder te dompelen in een emmer en 2 weken te wachten dus :)

Als je gedestilleerd water in die emmer hebt dan zijn alle controllers waterproof...

Maar volgens mij staat er op de esc dat het de waterproof versie is, van de motor weet ik het niet.. ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar aangezien ik nergens iets kan vinden over een speciale waterproof motor.

Als je gedestilleerd water in die emmer hebt dan zijn alle controllers waterproof...

Maar volgens mij staat er op de esc dat het de waterproof versie is, van de motor weet ik het niet.. ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar aangezien ik nergens iets kan vinden over een speciale waterproof motor.
Juist :) Als je op de site van traxxas kijkt staat er ook 'Waterproof' op de regelaar. Bij mij staat hier niks. Maargoed de regelaar is nog intact ;)
Heb het inmiddels geteld en ik heb 5 slechte lagers in het diff zitten. Dat wordt dus 3 setjes bestellen. Achja, het is deels mijn eigen schuld. Maar ik had wel veel grip! :P haha

Ik ga waarschijnlijk ook mijn 9 turns ezrun set erin zetten. Dan houd ik de traxxas set wel apart. Ga hem wel repararen uiteraard, voor 11 euro kan dat de kop niet kosten.

welke motor in mijn slash

ik ben in het bezit van twee ezrun motoren met 60A regelaar.
rijd op lipo 2 cellen 5000mah.

motoren: 5.5t 6000KV en de 8.5T 4000kv
ik rijd veel of road zand en gras en vroeg mijzelf af:

1. wat is precies het verschil tussen deze twee motoren
ik ben er nog steeds niet uit wat nu het verschil is tussen
5.5 t 6000 en 8.5t 4000
2. welke motor het beste is voor bovengenoemde situatie?

kan en wil iemand mij een goede uitleg geven.
alvast bedankt voor jullie reacties.

Juist :) Als je op de site van traxxas kijkt staat er ook 'Waterproof' op de regelaar. Bij mij staat hier niks.

Nou heb ik 2 Slashes met 2 VXL motoren (en ESC) De ene heb ik zelf nieuw gekocht de andere heb ik 2e hands voor erbij gekocht. De 2e hands heeft een iets andere motor maar is wel een VXL. Het verschil dat ik kan zien is:
-dat de ronde plaat met de 4 bevestigingspunten blank is en de hoek scherp is en bij de nieuwe is dat blauw en met afgeronde hoeken.
-De 3 female connectors in de ESC zelf zitten en bij de nieuwe steken er 3 draadjes uit met aan het uiteinde pas de connector.

Ik dacht dat ze allemaal waterdicht waren :confused: Wel jammer want daar had ik 'm om gekocht o.a. :(

Ik heb maar even gekeken en een fotootje genomen:
oude versie:
dsc00812s.jpg

nieuwe versie:
dsc00810s.jpg

Laatst bewerkt:
ik ben in het bezit van twee ezrun motoren met 60A regelaar.
rijd op lipo 2 cellen 5000mah.

motoren: 5.5t 6000KV en de 8.5T 4000kv
ik rijd veel of road zand en gras en vroeg mijzelf af:

1. wat is precies het verschil tussen deze twee motoren
ik ben er nog steeds niet uit wat nu het verschil is tussen
5.5 t 6000 en 8.5t 4000
2. welke motor het beste is voor bovengenoemde situatie?

kan en wil iemand mij een goede uitleg geven.
alvast bedankt voor jullie reacties.

Ik zelf heb ook de 8.5 en de 5.5 het zijn inprincipe dezelfde motoren. Ik heb nu een klein jaartje met de 8.5 gereden en wou toch wat meer vermogen. De slash kan de 5.5 prima hebben. Ondergrond maakt niet zo heel veel uit volgens mij. Je zal misschien iets anders moeten vertanden. Ik zou met een 90T spur beginnen en een laag getande pinion. Gras is altijd een lastige ondergrond voor welke motor dan ook . De 5.5 is uiteraard een stuk sneller. 70 km/h is denk ik wel mogelijk op 2s lipo , op straat dan

tja, ik zit er idd aan te denken om de delen die kunnen lekken te sealen met siliconenkit (snoer ingang, de randen die op elkaar komen)
Voor het knopje moet ik dan zo'n rubberen vliesknopje zien te vinden wat je wel eens ziet voor om knopjes waterdicht te maken. geen idee of die bestaan in het klein.
Dan nog de motor waterdicht maken. Ik denk dat ik de RPM gearcover maar ga kitten op een oppervalk waar het niet op hecht. (zodat het alleen aan de gearcover hecht) Dan heb je een cover met siliconenrand die dan weer een waterdicht seal creert. leuk projectje.

Laatst bewerkt:
ik hoorde bij een modelbouwzaak dat met rc connect, de distributeur in nl, afspraken zijn gemaakt over de garantie van de nwe waterproof velineon set. Er wordt niet meer gerepareerd, op laten sturen door je LHS en je krijgt een nieuwe, 2 jaar garantie meen ik. (dit helpt niet echt voor problemen met de oude set, maar voor degene die een niewe overweegt is dit wel een goed punt om mee te nemen, dacht ik)

Laatst bewerkt:
Back