Traxxas SLASH topic

alleen rekend dat programma simpel met v x kv voor zover ik weet voor het motor toerental.
volgens mij neemt deze neit in acht dat de accu spanning van NiMh accu's behoorlijk inzakt onder belasting.

daar kun je zelf rekening mee houden door de juiste v in te voeren. als je weet dat de voltage inzakt onder belasting, vul je een lagere voltage in. de meeste belasting treedt trouwens op tijdens het optrekken en niet op topsnelheid. dus op topsnelheid zal de accu mogelijk wel de maximale spanning leveren.

zo levert mijn lipo in mijn mini ste op topsnelheid (80km/u op gps) 3,8v per cell.

ja, maar voordat je met een NiMh accu de top hebt berijkt duurt het wel even. en Lipo zakt niet zover in, dus ben je er ook veel sneller.
anyways, maakt ook neit zo veel uit, zou allemaal toch veels te theoretisch worden. :)

ik denk wel dat een top van tussen de 70-80km/h wel mogelijk is met mijn setup maar goed zo als hieronder al gezegt werd:
dit is een beetje :offtopic: dus nu maar weer:ontopic:

Nieuwe Slash :)

Gister mijn Slash binnen gekregen :) Wat een vet ding!
Nou kon ik niet wachten natuurlijk om even te scheuren vandaag :P
Het weer was niet zo best hier maar toch even gereden net! Nou.. volgens mij is het verslavend!

Alleen bij thuiskomst net zie ik dat ik nu alweer wat stukgemaakt heb :P
Ben 1 keer tegen een stoeprandje aangekomen ( niet eens zo hard volgens mij) Ik vraag me alleen af wat het nou eigelijk is..
zie foto: Slash - a set on Flickr
Zelf zat ik te denken aan dit ding: Body Mount, Front & Rear (Blac -

Ik hoop dat jullie het weten :)
Ow en hoe maken jullie je Slash schoon? ik heb hem afgespoeld met water .Behalve de motor dan ;)

Gr.
Sander

Laatst bewerkt:
Gister mijn Slash binnen gekregen :) Wat een vet ding!
Nou kon ik niet wachten natuurlijk om even te scheuren vandaag :P
Het weer was niet zo best hier maar toch even gereden net! Nou.. volgens mij is het verslavend!

Alleen bij thuiskomst net zie ik dat ik nu alweer wat stukgemaakt heb :P
Ben 1 keer tegen een stoeprandje aangekomen ( niet eens zo hard volgens mij) Ik vraag me alleen af wat het nou eigelijk is.. Ik zal even een foto posten.
Zelf zat ik te denken aan dit ding: Body Mount, Front & Rear (Blac -

Ik hoop dat jullie het weten :)
Ow en hoe maken jullie je Slash schoon? ik heb hem afgespoeld met water .Behalve de motor dan ;)

Gr.
Sander
volgens mij gaat er wat mis met de foto..:S

Het lijkt er idd op dat je demperbrug (vaak shocktower genoemd) kapot is.
Stoeprandjes toch maar even vermijden voortaan;)

Onderdeel kost ongeveer 4 euri en heeft bestelnr. #3639.
Kijk ook even je schokbrekers/draagarmen en bulkhead na op schade..

Je bodymounts zijn gewoon met een imbusje op de schocktower te monteren..dus lijken me niet kapot

Laatst bewerkt:
je Voorste shocktower is door de helft aan een kant,

bestel direct maar shocktowers van RPM, die kunnen wat meer hebben.

Bedankt voor alle info!
Er is verder niks kapot :) Ik ga de shock tower bestellen.

Iemand verder nog tips die handig zijn om extra te hebben? Ik bestel online namelijk en dat scheelt volgende keer misschien weer verzendkosten!

Bulkhead, draagarmpjes, casterbloks steeringhubs, axlecarriers...Natuurlijk is een reserve pinion en spurgear ook geen overbodige luxe.

Even terugkomend op de vraag over het schoonmaken van de Slash. Persoonlijk (tegenwoordig) maak ik de auto sporadisch schoon. Na 2 a 3 keer rijden op de baan gaat de auto uit elkaar en wordt het hele boeltje schoongemaakt. Spuit de auto dan wel af met een compresor. Voorheen reed ik nog wel eens op straat, en in de regen/bagger. Dan is douchen met de Slash een oplossing. Hierna wel weer goed afspuiten om het water weg te blazen.

Laatst bewerkt:
voor extra onderdelen zou ik zoiso 2 sets draagarmen kopen zijn niet zo duur maar je sloopt ze wel, een dichte ''gearbox'' van rpm dat je je spur en pinion niet sloopt en een paar extra spurs/pinions erbij

gearcover kan je oplossen met een stukje tape.
bumpermount kan je oplossen met een schroefje ( klein gaatje boren en parkertje erin draaien).

zit bij mij nu al een jaar zo. werkt perfect

ik heb op mijn slash de vxl motor van traxxas steken die ook op de rustler vxl zit.
maar met de standaard vertanding ( 86/18 ) vind ik hem wat te traag rijde.
heeft iemand nog deze setup steken en kan iemand een goede vertanding geven voor deze setup ???

ps. wat zijn volgens jullie de beste banden om met de slash te rijden ???? (op zand en asfalt )

Back