Traxxas SLASH topic

zoals ik al zij:) 50ish lijkt een goed openings schot maar de normale 2 hole pistons zijn dus de goede voor die olie?

EDIT: Ooh en de mijne zakt achter een beetje in waardoor hij een beetje achterover hangt bij stilstand is dit normaal of kan/moet ik dit op een oft andere marnier fixxen? voor zit een dunne spacer en achter een dikkere dus ik denk niet dat dat het is...

EDIT EDIT: Ik zie bij MUCO (mijn LHS) alleen serpent en blue factory olie in die weight class is dat vergelijkbaar? ik neem aan dat er een soort van standaard "dikte-eenheid" is maar dat kan best de wetenschapper-die-standaard-eenheden-gewend-is aan het woord kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
ik ga er tog nog hard aan klussen (backslash anyone:P) maakt me eigenlijk niet veel uit maar ik vroeg t me gewoon af, ik zie wel of het gefixxed word als ik de hele suspension omklus voor "\" status en zo niet "hey bouje"
 
Precies, dus dan moet je kortere schokbrekers monteren. Ik heb een stel 80mm en 90mm demper/veren sets besteld. (10mm korter dan standaard) eens kijken wat dat gaat doen.
Ooh en de mijne zakt achter een beetje in waardoor hij een beetje achterover hangt bij stilstand is dit normaal
Je kunt de ophangpunten achter iets omhoog zetten, dan hangt de kap recht. Ook kan je de voorkant iets laten zakken door de dempers een gaatje naar buiten te zetten op de draagarm.
 
Laatst bewerkt:
Een vrij makkelijke aanpassing blijft het diff voor de helft vullen (de tandwielen net bedekt) met 300k of 500k (laatste gebruik ik) dan een klein beetje vloeibare pakking op de rand smeren zodat het een beetje gesealed is. De olie is zo dik dat het in het diff blijft. let wel, het is dan nog steeds niet volledig gesealed. Na een run of 30 moet je het weer opnieuw vullen.

Om het bochten werk iets beter te maken ben ik aan het kijken naar een stabilisator zoals deze ook wordt gebruikt bij buggies en truggies. Op Amerikaanse fora zijn er al een paar gebouwd. en het schijnt het bochtenwerk te verbeteren. Ik merkte ook al een behoorlijk verschil door de vering met zwaardere olie te vullen en ze op de draagarmen 1 gaatje naar buiten te plaatsen. De algehele setup wordt iets stugger en het bochtenwerk iets beter.

Als ik mijn zelfbouw auto (ooit) af heb denk ik erover een Rustler chassis te kopen en onder de Slash te knopen. Aan de achterzijde zou ik dan een tweetal alu plaatjes moeten maken om de wielbasis 46mm langer te maken. Dit zou het zwaartepunt denk ik 2-3cm omlaag brengen zodat ook de Slash in de bochten mee moet gaan kunnen komen met de SC10. De gewichtsverdeling in de lengte zou dan nagenoeg hetzelfde worden als van de stock slash.

Zou dat werken? Ik heb eergisteren trouwens voor het eerst ondervonden waarom ik nu ook een dicht diff wil hebben. Bij een beetje grip roll is het ding uit de bocht niet vooruit te branden, je pompt alleen je binnenwiel op. Misschien levert dat in verhouding al meer op dan een ingrijpende (dure) verbouwing.
 
Als ik mijn zelfbouw auto (ooit) af heb denk ik erover een Rustler chassis te kopen en onder de Slash te knopen. Aan de achterzijde zou ik dan een tweetal alu plaatjes moeten maken om de wielbasis 46mm langer te maken. Dit zou het zwaartepunt denk ik 2-3cm omlaag brengenQUOTE]

Oftewel je wil een Slash kap op een Rustler prikken... :D

Ik denk alleen niet de het verlengen van je chassis iets veranderd aan je COG. Waarom verlaag je de het accugedeeltje niet gewoon? Onder het Slash chassis is genoeg ruimte. Ik zat er zelf aan te denken om van een dun plaatje aluminium een accucompartiment onder het chassis te maken.
 
Het plan is om rustler chassis aan de Slash voor- en achtertrein te plakken, hierdoor wordt het zwaartepunt lager en helaas de wielbasis 46mm korter. Dit zou opgelost moeten worden door knutselwerk.

Ok...Je wilt experimenteren met (betere) gewichts verhoudingen. Ik stel me voor dat het karakter van de Slash dan compleet veranderd wordt. Van een basher naar een racer? Misschien voor speedruns, maar niet voor races waarin er Short Course trucks rijden. Juist die karakteristieke eigenschappen vind ik zo leuk...Zie ook de, door jou geposte, filmpjes;)
 
He! moet je niet quoten alsof ik dat gezegd heb....;)

Anyway. Ik begrijp wat je wil doen, SCRT. Ik denk alleen dat je te ingewikkeld doet. Heb je al eens een gewicht geprobeerd onder het slash chassis? Ik wel, een flinke stalen bout van zo'n 500 gram hangt er nu onder. Gevolg is dat ie mooi door z'n veren zakt. Bredere wielen met een bredere spoorbreedte. Er komen van de week kortere veren onder. Zelfs nu zonder die veren is ie al behoorlijk "racy"
Maar goed, ik heb al een betere oplossing. Die heet Slash 4x4.
Die heeft al een lager COG en (een hele inch)
 
Laatst bewerkt:
Gewicht onder een rc auto binden om het weggedrag te "verbeteren"... daar ga je een race zeker mee winnen!

Koop dan kortere dempers met progressieve veren... of alleen kortere veren maar dan moet je wel de afstand dat ze kunnen uitveren verkleinen.
 
Ik denk zelf dat als je "alleen" het chassis verlaagt en de rest gelijk laat (shock towers, shocks etc) de invering niet zo erg beïnvloed wordt. De body roll wel , wordt minder, en dat zorgt voor de betere wegligging in de bochten. Er blijft daardoor meer druk op het binnenwiel staan waardoor je vermogen kwijt kunt. De eerder genoemde anti roll bar zorgt daar ook voor.

Zo...Nu de juiste gequote;)

Je kan in een Slash wel meer vermogen aan de grond willen krijgen. Altijd leuk. De Slash is echter geen ster in scherp sturen. Op de baan zorgt de Body Roll er m.i. voor dat de achterkant zich sneller door de bocht zet. Voor straat/veld/strand zal dit minder van belang zijn. Dan kan je gaan voor pure snelheid. 't is maar wat je wilt:mrgreen:

Van wat ik gezien heb, wint een "stock" Slash het vaak van z'n gemodificeerde naamgenoten. Of er moet een hele goede rijder op de stelling staan...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top