Traxxas SLASH topic

Ik denk dat ik ook 8,4V packs koop als deze op zijn. De auto rijdt een beetje (te) tam op 7,2V.

Hoeft geen raket te worden maar dit is buiten een baan niet echt spannend.

Dergelijke packs maken de Slash overigens ook een stuk stabieler. Iets zwaarder en het gewicht "leunt" meer naar voren. Op minder grof terrein wel een voordeel te noemen..

nimh is chill lipo's zijn chiller

ik rijdt nu met een 7,2 volt 5100 mah nimh accu en een 8,4 volt 4000 mah nimh accu maar ik wil overstappen op lipo:p

deze accu's hebben best wel lange rijtijden vind ik zelf!
zo'n 30 tot 60 minuten op een modified slash!

ik heb de 8,4 volt bij minicars(.nl) in zaandam gehaald en de 7,2 bij conrad

maar toch is lipo denk ik het beste omdat als je brushless hebt/wilt en je wilt meer snelheid dan doe je er een lipo in ipv nimh en dan heb je echt gekke acceleratie:rolleyes:

grtz mick

p.s. mijn nimh accu's zijn te koop;)

Ik snap die raving prima heb me gisteren tog een lol gehad met me slash op t veld;) kon helaas de wheelies niet reproduceren... nouja "thems the breaks" zoals ze volgens mij zeggen in sommige delen van de wereld:P vervoer is iets lastiger (me 1:10 on roads kunnen in me rugzak maar de slash (obviously) niet maar hey:)

Ik heb een week geleden in het water gereden met mijn slash, maar er zit nog steeds best veel water in de achterwielen. Hoe kan ik dit er snel uit krijgen en zorgen dat er ook geen water meer in komt?

ij de band boor ik 4 gaatjes van ongeveer 2-3mm. Yijdens het rijden wordt alle troep eruit geslingerd. Dit zit standaard in heel veel truggy banden.

Ik heb een week geleden in het water gereden met mijn slash, maar er zit nog steeds best veel water in de achterwielen. Hoe kan ik dit er snel uit krijgen en zorgen dat er ook geen water meer in komt?

Met de standaard velgen en banden??

Het beste lijkt me als je alles eerst laat drogen. Daarna bekijken of je banden nog goed verlijmd zijn en zonodig opnieuw verlijmen.

De ontluchtingsgaatje in de velgen kun je ook dichtmaken, maar dit komt de demping van je banden waarschijnlijk niet ten goede. Maarja..wel waterdicht dan he..:mrgreen:

@Micietjuh: 30/60 min rijden met 4000 Mah accu lijkt me echt Science Fiction..

Laatst bewerkt:
30 tot 60 min is wel een erg grote spreiding en erg lang als je het mij vraagt. Is dat op asfalt of op zand?

Ik rijd max. 15 min op 4200 mAh met een stock slash. Wel continue volluit (volgas) op terrein. Vol gas wegrijden, omgooien en volgas terug en dat continue incl. stukjes gras en klimmen tegen een zandwal van ca. een meter hoog.
Dan komt er op de lader nog een kleine 200 mAh, bij ontladen tot 6V, uit voor het opnieuw opladen.

brushless is zuiniger en je hebt meer snelheid die snlheid gebruik je niet de hele tijd en dus is dat ook energiebesparend op half gas alsfalt rijden houden de accus het wel ongeveer 60 minuten uit als ze hebben liggen laden op +- 100 mah

maar op zand met vol gas houden ze het ook wel iets van 20/30 minuten vol hoor:rolleyes:

maar ja ze gaan hopelijk toch snel de deur uit voor lipos:mrgreen:

grtz mick

brushless is zuiniger en je hebt meer snelheid die snlheid gebruik je niet de hele tijd en dus is dat ook energiebesparend op half gas alsfalt rijden houden de accus het wel ongeveer 60 minuten uit als ze hebben liggen laden op +- 100 mah

maar op zand met vol gas houden ze het ook wel iets van 20/30 minuten vol hoor:rolleyes:

maar ja ze gaan hopelijk toch snel de deur uit voor lipos:mrgreen:

grtz mick

Ik heb ook met brushles gereden. Waar je gelijk in hebt is dat BL efficienter met energie omgaat. Dit zal wel wat schelen. Ik kon half gas/volgas een 20 min. knallen. Daarna zakte de accu in.

Als ik het goed heb, maakt het niet veel uit of je volgas of half gas rijdt. Bij half gas rijden wordt veel van de energie omgezet in warmte door de regelaar. (correct me if i'm wrong;))

Met een brushed motor (de Titan 550) rijd ik met dezelfde accu's 10-12 min. Daarna is het over.

Met Lipo's (5100 Mah) behaalde ik (Brushles) een rijtijd van 30 min.

Ik heb ook met brushles gereden. Waar je gelijk in hebt is dat BL efficienter met energie omgaat. Dit zal wel wat schelen. Ik kon half gas/volgas een 20 min. knallen. Daarna zakte de accu in.

Als ik het goed heb, maakt het niet veel uit of je volgas of half gas rijdt. Bij half gas rijden wordt veel van de energie omgezet in warmte door de regelaar. (correct me if i'm wrong;))

Met een brushed motor (de Titan 550) rijd ik met dezelfde accu's 10-12 min. Daarna is het over.

Met Lipo's (5100 Mah) behaalde ik (Brushles) een rijtijd van 30 min.

ik denk wel dat het scheelt hoor op half gas of op vol gas rijden:rolleyes:

net als met en echte auto als de motor meer toeren maakt dan verbruikt ie meer benzine

en met rc is het denk ik htzelfde maar dan met volts e.d.

maar ja ik ga me er niet druk om maken want mij maakt het niet veel uit wie er gelijk krijgt:sleeping:

grtz mick

Zijn d'r hier ook Slash rijders met een Mamba Monster o.i.d. Ik ben benieuwd of de 4S-6S lipo's nou ook 2x zo lang meegaan. Zal wel niet aangezien zo'n Mamba ook meer stroom trekt (125A i.p.v. 100A die een Velineon trekt)

Hebben jullie ook al verroeste lagers gehad? Nou rij ik wel erg veel door water :rolleyes: Dus iemand al RVS lagers geprobeerd?

ik denk wel dat het scheelt hoor op half gas of op vol gas rijden:rolleyes:

net als met en echte auto als de motor meer toeren maakt dan verbruikt ie meer benzine

en met rc is het denk ik htzelfde maar dan met volts e.d.

maar ja ik ga me er niet druk om maken want mij maakt het niet veel uit wie er gelijk krijgt:sleeping:

grtz mick

Denk ook niet dat het gaat om gelijk hebben, of krijgen.

Waar het om gaat is dat er een realistisch beeld gegeven wordt aan de deelnemers/lezers van dit topic:mrgreen:

De verglijking die je steld tegenover een benzine auto is overigens niet zo relevant...maarja idd:sleepy:

verroeste lagers
Hey Leo, jazeker, ik heb al enkele lagers vervangen in het diff box. Het ergste was het, toen een van de lagers die het diff zelf vast houdt helemaal vast gerot zat. Geen beweging meer in te krijgen.

Slim van Traxxas om alleen de lagers te gebruiken met de meest voorkomende maat. Deze zijn totaal niet duur en overal te krijgen.

Zout water doet geen goed DJ Leonardo....Heb zelf overigens geen problemen met geroeste lagers. Ondanks dat ik ook in weer en wind rij.

Zout water doet geen goed DJ Leonardo....Heb zelf overigens geen problemen met geroeste lagers. Ondanks dat ik ook in weer en wind rij.

Tja, ik weet het. Ben wel een beetje genezen wtb. Het zijn alleen een paar wiellagers trouwens.

Maar ja, Waterproof kan je de stock Slash zeker niet noemen.
Maarrrrrr.....
Titanium turnbuckles, RVS lagers. Het komt er allemaal aan. De nieuwe alu dempers zijn wel een succes tot nu toe. hij ligt zeker een cm lager (precies goed fotootje volgt nog)

Via US forum, kom je bij een leverancier uit die voor 100 dollar en hele revo voorziet van keramische lagers. Niet dat ik het er voor over heb hoor!

Back