Een 8,4v accu laat de Slash geweldig rijden. Conrad verkoopt trouwens Tamiya 8,4V 4000 Mah accupacks voor 39,95. Geen verzendkosten
Conrad Electronic - System Information

Conrad Electronic - System Information
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat ik ook 8,4V packs koop als deze op zijn. De auto rijdt een beetje (te) tam op 7,2V.
Hoeft geen raket te worden maar dit is buiten een baan niet echt spannend.
Ik heb een week geleden in het water gereden met mijn slash, maar er zit nog steeds best veel water in de achterwielen. Hoe kan ik dit er snel uit krijgen en zorgen dat er ook geen water meer in komt?
30 tot 60 min is wel een erg grote spreiding en erg lang als je het mij vraagt. Is dat op asfalt of op zand?
Ik rijd max. 15 min op 4200 mAh met een stock slash. Wel continue volluit (volgas) op terrein. Vol gas wegrijden, omgooien en volgas terug en dat continue incl. stukjes gras en klimmen tegen een zandwal van ca. een meter hoog.
Dan komt er op de lader nog een kleine 200 mAh, bij ontladen tot 6V, uit voor het opnieuw opladen.
brushless is zuiniger en je hebt meer snelheid die snlheid gebruik je niet de hele tijd en dus is dat ook energiebesparend op half gas alsfalt rijden houden de accus het wel ongeveer 60 minuten uit als ze hebben liggen laden op +- 100 mah
maar op zand met vol gas houden ze het ook wel iets van 20/30 minuten vol hoor
maar ja ze gaan hopelijk toch snel de deur uit voor lipos
grtz mick
Ik heb ook met brushles gereden. Waar je gelijk in hebt is dat BL efficienter met energie omgaat. Dit zal wel wat schelen. Ik kon half gas/volgas een 20 min. knallen. Daarna zakte de accu in.
Als ik het goed heb, maakt het niet veel uit of je volgas of half gas rijdt. Bij half gas rijden wordt veel van de energie omgezet in warmte door de regelaar. (correct me if i'm wrong)
Met een brushed motor (de Titan 550) rijd ik met dezelfde accu's 10-12 min. Daarna is het over.
Met Lipo's (5100 Mah) behaalde ik (Brushles) een rijtijd van 30 min.
ik denk wel dat het scheelt hoor op half gas of op vol gas rijden
net als met en echte auto als de motor meer toeren maakt dan verbruikt ie meer benzine
en met rc is het denk ik htzelfde maar dan met volts e.d.
maar ja ik ga me er niet druk om maken want mij maakt het niet veel uit wie er gelijk krijgt:sleeping:
grtz mick
Hey Leo, jazeker, ik heb al enkele lagers vervangen in het diff box. Het ergste was het, toen een van de lagers die het diff zelf vast houdt helemaal vast gerot zat. Geen beweging meer in te krijgen.verroeste lagers
Keramische lagers?
Zout water doet geen goed DJ Leonardo....Heb zelf overigens geen problemen met geroeste lagers. Ondanks dat ik ook in weer en wind rij.