Traxxas SLASH topic

iemand ook wel eens de lagers van de motor vervangen? Die schijnen een andere maat te zijn 5mm dik ipv 4 mm

Laatst bewerkt:
Als ik het goed heb, maakt het niet veel uit of je volgas of half gas rijdt. Bij half gas rijden wordt veel van de energie omgezet in warmte door de regelaar. (correct me if i'm wrong;))

Bij een goede regelaar maakt het niet (veel) uit of je half gas of volgas rijd mbt de energie / warmte omzetting.

ik denk wel dat het scheelt hoor op half gas of op vol gas rijden:rolleyes:

net als met en echte auto als de motor meer toeren maakt dan verbruikt ie meer benzine

en met rc is het denk ik htzelfde maar dan met volts e.d.

maar ja ik ga me er niet druk om maken want mij maakt het niet veel uit wie er gelijk krijgt:sleeping:

grtz mick

Een electro motor is niet te vergelijken met een branstof motor.....

Zijn d'r hier ook Slash rijders met een Mamba Monster o.i.d. Ik ben benieuwd of de 4S-6S lipo's nou ook 2x zo lang meegaan. Zal wel niet aangezien zo'n Mamba ook meer stroom trekt (125A i.p.v. 100A die een Velineon trekt)

Hebben jullie ook al verroeste lagers gehad? Nou rij ik wel erg veel door water :rolleyes: Dus iemand al RVS lagers geprobeerd?
Probeer je lagers voor dat je gaat rijden goed in te spuiten met teflon multispray of regelmatig met wd40 en na het rijden dan blijven ze langer heel.

succes,

PS Ik heb een ezrun 150Ap met een HV4,5T novak motor en dat is zeker geen optie voor een slash tenminste als je je wielen op de grond wil houden

Vroegah bij de mechanische regelaars van o.a. Tamiya zat een weerstand om de energie op te stoken als je niet volgas ging. Je had dan dacht ik ook maar 3 standen op de weerstand, heet, warm en lauw :mrgreen:.

In dat opzicht maakte het ook niet uit of je half of volgas reed, je stookte altijd de maximale energie weg :).

Haha lang leven de electronica :mrgreen:

Gelukkig is er het een en ander verbeterd in de loop der tijd.

om te voorkomen dat de rijhoogte/gewichts discussie met de electronica discussie doorelkaar loopt...

Korte shocks, 80mm voor en 90mm achter, kap is verhoogd gemonteerd:
dsc5489s.jpg

dsc5502s.jpg

dsc5506s.jpg

dsc5487s.jpg

dsc5498s.jpg

dsc5475s.jpg

dsc5494s.jpg

en over dat gewicht gesproken:
Gisteren even met de korte shocks en gewicht proefgereden (niks geen omrollen of salto's meer hoor!:-D
dsc5497s.jpg

Laatst bewerkt:
Heb je nog aanpassingen moeten doen m.b.t. het inveren? Bedoel dan m.n. het eindpunt welke de draagarmen kunnen bereiken. Of is dit niet nodig? Kecke shocks trouwens!

Laatst bewerkt:
Sorry,liet mij even meeslepen :oops:

Mooie shocks, en de "voetjes" zijn ook niet verkeert :cool:

Hoe zijn deze banden ten opzichte van de orginele ??
En op welke ondergrond rij je ermee ?

De kap is voor en achter verhoogd. (voorkant met opvulringetjes, zitten bij het pakket aan hetzelfde plastic als de spacers) De voorkant en achterkant zijn bijgesneden, mooier rond vind ik en meer ruimte i.v.m. het verlagen. De kap hangt op het oog nu ongeveer gelijk met stock alleen is het COG dus nu een stuk lager.
De shocks zijn van Yeah Racing (ebay, Hong Kong)
De inhoud van de dempers is even groot als standaard (en de alu bigbores van Traxxas) De schacht is alleen korter. Verder niks aangpast. Achter zijn de rode veren iets te soepel. Die vervang ik nog voor de bijgeleverde blauwe veren denk ik.
oh en de banden, zijn Proline Dirt Hawq's. Ik vind ze moah. De Dirtworks hebben op hard offroad meer grip en op zacht offroad heb je meer aan de Dirt paws. Heb nog Geolanders, Flat irons en Gladiators in bestelling staan. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Laatst bewerkt:
Afgelopen week eindelijk mijn 60A regelaar binnengekregen. Ook de Jato spurs waren binnen. Gisterenavond op mijn gemak alles in en opgebouwd en vandaag regen.....

Gelukkig klaarde het vanmiddag op en ben even naar een plaatselijk bouwterrein gegaan om een accuutje te testen. Wel de tractorbanden eronder want anders kom ik daar echt niet voorruit.
Mijn eerste impressie is niet slecht. Vermogen genoeg, ik heb het idee dat de punch nog wel een stapje omhoog kan. De topsnelheid is aardig, maar niet indrukwekkend. Op een circuit waarschijnlijk wel genoeg. De tandwielverhouding die ik gebruik is gelijk aan 21/89.
Het resultaat van een accuutje baggeren:
DSC_0050.jpg

DSC_0048.jpg

DSC_0051.jpg

Zo ziet de jato spur eruit na het rijden...De cover past er niet meer overheen, op verschillende fora waar ze met deze setup rijden hebben ze tot nu toe geen problemen gehad door zonder cover te rijden. De 32p tanden kunnen veel meer hebben dan de originele 48p
DSC_0053.jpg

Waarom neem je dan geen slash 4x4 overbrenging? 32p met 13t-18t pinions bij een 53-56t spur. Dan past je diff cover wel lijkt me?
Ik zou de voorwielen ook nog ff aanpakken, ziet er een beetje apart uit zo toch? verder lekker geragt zie ik. :rolleyes:

ik heb ook nog een 56 spur liggen. Ik zal eens proberen of de cover er wel overheen gaat.
Deze achterbanden gebruik ik alleen op erg los zand. Ik heb nog een vollidige set rulux velgen liggen, maar ben nog aan het twijfelen welke banden ik erop ga leggen, de goosbumps, switch of de bowties.

Ik zou om te beginnen HPI Yokohama Geolanders nemen. Dat profiel lijkt het meest op het standaard Slash profiel. Alleen breder. Of je neemt iets wat lijkt op het profiel van de 4x4
Geolander (4.1"):
4456_01m.jpg

BF goodrich (Slash 4x4) wel smal, net als switch
traxxas-slash-4x4-tires2.jpg

Proline Flat Iron (is wel een stukje groter, 12,5 cm)
xl_1146.jpg

Laatst bewerkt:
die flat irons heb ik al eerder naar gekeken. Het probleem is echter dat de velgen 3.o binnen zijn en 2.2 aan de buitenkant, net als de standaard velgen. En dan wordt de keuze echt beperkt.

Weer iets vreemds :p

Beste Slashers!

Ik pakte net me slash om weer even te gaan rijden straks. Heb ik iets vreemds. tenminste dat denk ik :P
Normaal als je aan 1 wiel draait dan draait het andere wiel de andere kant op.
Dat werkte gewoon maar als ik de slash naar voren duw zitten ze achterwielen vast :S Of eigelijk zaten want nadat ik wat door duwde ging ie los.
Alleen als ik nu aan 1 wiel draai gaat de andere amper de andere kant op..
Ik heb de laatste keer na het rijden hem wel afgespoeld met water om hem schoon te maken. Ik heb wel een vxl waterproof setje.

Ik heb nog niet gereden dus weet niet of dat wel normaal gaat.
Iemand een idee?

En dan nog een vraag over wat jullie ( en hoe) alles schoonmaken?
Gaat ie helemaal uit mekaar of gewoon met een borsteltje?

Bedankt alvast weer:)

Back