Traxxas SLASH topic

Heren,
volgende week ga ik weer naar duitsland heen
lekker indoor onroad racen maar ze hebben daar ook een winkel,
wat zijn nu echt aanraders voor de slash die ik zou moeten halen
ik zat te denken aan:
Proline Baja Bug kap
Proline sand paw(eventueel ook tips voor de velgen?)
Weet iemand ook winkels in Duitsland net over de grens bij Enschede

Heren,
volgende week ga ik weer naar duitsland heen
lekker indoor onroad racen maar ze hebben daar ook een winkel,
wat zijn nu echt aanraders voor de slash die ik zou moeten halen
ik zat te denken aan:
Proline Baja Bug kap
Proline sand paw(eventueel ook tips voor de velgen?)

Dit gebruik ik voor velgen voor de sandpaws, hpi mt mesh 2.2
kostte me 17 euro incl verzending nieuw in plastic
P1060689.jpg

Klopt, het ziet er ook niet uit.
Komt eerdaags de BAJR kap op, maar had t eens gezien met de mini variant .
Wou eens kijken hoe het er IRL uitzag met de grote, niet dus.

Maar t ging nu ff over de banden/velgen idd

Ik heb net gereden maar mijn slash doet het nu maar 15 min ik heb wel hard en door het gras gereden. ik rijd gewoon stock met een LRP 7,2v 3600 mAh (NiMh) accu. Ik wil graag NiMh nog even houden I.V.M. de lader heeft iemand een tip hoeveel mAh ik zou moeten gebruiken om gewoon een half uur flink hard te rijden?

2x zo veel mAh lijkt mij?

Het getal in mAh duid de capaciteit aan van de accu.. dus als je 2x zo lang wilt rijden moet je 2x zoveel capaciteit hebben.

maar mischien verbruikt een 8,4 volt accu in verhouding minder

Dat zal verwaarloosbaar zijn, zal wel een beetje sneller zijn (en dat kost weer een beetje meer energie om op topsnelheid te komen )
Waarschijnlijk rijd je met 7,2 en 8,4 praktisch even lang (met dezelfde capaciteit (mAh) )

Soms is het goedkoper om twee kleinere accu's te nemen dat een grote, moet je alleen een goede snellader hebben en iets vaker wissellen....

2s lipo naar mijn mening ..... De lipo zakt veel minder snel in onder belasting waardoor je acceleratie beter verloopt.

De spanning van de 8,4 lijkt hoger , maar onder het gasgeven zal die onder die van de lipo duiken ;)

2s lipo naar mijn mening ..... De lipo zakt veel minder snel in onder belasting waardoor je acceleratie beter verloopt.

De spanning van de 8,4 lijkt hoger , maar onder het gasgeven zal die onder die van de lipo duiken ;)

en daarom ben ik aan het sparen voor lipos;)

met lipo's heb je volgens mij ook een iets hogere topsnelheid:confused:

correct me if i'm wrong:robot:

het is wel niet helemaal het goede topic maar hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen.
ik ben vandaag voor het eerst met mijn slayer het veld opgeweest maar het rijgedrag viel me zwaar tegen.
bij het minste gas in een bocht ging het apparaat op z'n dak.
en dat terwijl de moter nog op de fabrieksinstelling staat.
verder is de auto nog volledig origineel alleen is het ez start systeem vervangen voor een rotostart backplate.

ik zit zelf te denken aan het verlagen van de auto door het inkorten van de push rods met een mm of 5.
of zijn hier andere (kortere) stangen voor te krijgen ??
natuurlijk is iedere tip welkom

@marc. Lees het opic ff door. Er zijn wel mensen (zoals ik) die er iets aan gedaan hebben. b.v. door het chassis verlagen (b.v. met kortere schokbrekers) en/of verzwaren. bredere banden op velgen met een lagere ET (dus verder naar buiten) gaan het omrollen ook tegen.

@LIPO discussie. De spanning bepaald het maximale toerental van de motor en dus de topsnelheid. Tenminste als de accu de stroomsterkte (in Ampere) aankan. Ik heb wel eens een 7,4V Nimh accu naast een 7,2V Lipo geprobeerd. De Lipo kon de stroomsterkte iets beter leveren. Het is een 25C 4000mah dus die levert 100 Ampere (piekspanning). Precies genoeg voor de VXL in m'n Slash. De Nimh was een 3000mah (geloof ik) Uiteindelijk was de topsnelheid nagenoeg hetzelfde. Alleen gaf de LiPo de Slash wat meer koppel, hij was dus wat eerder op die topsnelheid. De NimH deed er iets langer over om op topsnelheid te komen. Dit omdat de accu niet de piekspanning kon leveren die de VXL motor trekt. De constante spanning van de VXL is 60 Ampere geloof ik. Voor de rest heb ik de indruk dat een Lipo sneller leeg is. Ik kon n.l. met de Nimh ongeveer net zo lang (of zelfs langer rijden) dan met de Lipo terwijl die Lipo 4000 mah was en de Nimh maar 3000mah.

Laatst bewerkt:
passen deze HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S 20C Lipo Pack $19.99 of deze http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8578?

Ik zie namelijk dat de tray net een paar mm te klein is "officieel" maar ik vind het niet erg om ff een klein openingetje in de zijkant te maken voor de draden maar ik weet niet hoeveel "rek" er in de shrinkwrap zit kwa "passend maken" als u me vat en ik heb geen zin om een paar mooie lipos te gaan halen als ze dan niet passen?

Back