Traxxas SLASH topic

heb ik ook gedaan op mijn auto:
bij action voor 2 euro voor en achterlicht met batterijen!!
opengemaakt, en printplaatje met de drie ledjes losgeschroeft.
de ledjes losgesoldeerd, draadjes eraangesoldeerd
en die weer op de printplaat gesoldeerd.
weer op batterij houdertje aangesloten
klaar!

kan ik de standaard 12t titan motor vervangen door een 17t zodat i sneller op toeren komt? (hij moet wel even snel zijn)?

Zeg Bricks. Wat heb je nou in je Revo. Een Mamba Max of een Mamba Monster? (de laatse neem ik aan als je een 2200kv hebt) Welke vertanding rij je?

Rijds zelf met 18/86 met een VXL setje op 3s Lipo. mischien geen uber topsnelheid (nog steeds genoeg dat de wind onder de kap gaat en de wagen achterover vliegt) maar plenty trekkracht. :) binnenkort de Proline bumpers en de jconcepts binnenbody op de Slash, en dan is ie helemaal winter klaar. :D )

ps: ik denk dat bricks ook op 18/54 rijdt. gebruik deze vertanding al het hele jaar lang i.c.m. 6s Lipo, en dat werkt perfect.

Laatst bewerkt:
Net had je nog een andere post Klamath :confused: Het ging over de vertanding met een Mamba monster 2200 kv. Een VXL heb ik zelf ook maar dan met 23/86
Ik zit n.l. te twijfelen of ik met een nieuwe Mamba Monster 2200 met 5S of met 6S moet gaan rijden in de 4x4. Een 6S is weer zoveel zwaarder n.l. en bij de 4x4 zit de accubak niet in het midden, vandaar.

Laatst bewerkt:
(ja, had een andere post net. dacht dat dit het revo topic was toen ik het hierbovenstaande doorlas. toen had ik gepost, en bleek het het slash draadje te zijn. :p )

ik zou zelf voor 4s gaan in de Slash 4x4, en dan de 2650kv Mamba motor.
Je kunt er 4s 5000mAh in gooien (heb ik nu voor m'n Slayer) en dat is niet meteen super zwaar. ik denk dat 5s ook al aan de zware kant zal zijn.
Anyways, wat ik zelf ga doen is m'n Novak HV-Pro setje in een Slash 4x4 zetten.
da's een 5000kv Motor voor 4s Lipo. (dit setje heb ik nu in m'n Slayer zitten. de Slayer kan m'n ERBE nu nog redelijk bijbenen, dus in de 4x4 zal het wel echt debiel hard gaan. )

Het kom qua berekening ongeveer op de zelfde topsnelheid uit
3S met VXL 3500 =38859 rpm
4S met MM 2650 =39220 rpm
5S met MM 2200 =40700 rpm

Het ging me er meer op of de 2200 niet veel te veel koppel geeft voor een 4x4 Trazzas geeft de 2200 wel als upgrade aan op hun site. (niet de 2650)
Ik denk dat de 2200 ook wel goed is omdat ik met een 21t pinion wil gaan rijden i.p.v. de 18t die bij de mamba zit. Net ff iets meer tandjes geeft wat meer grip op de spur en minder kans op strippen. Datzelfde werkt nu met m'n 23t 86 op de VXL ook erg goed. sinds de 23t pinion geen gestripte spur meer gehad.

Laatst bewerkt:
heb tot nu toe alleen nog maar 1 gestript spur gehad (in de SC-10) en dat was omdat de schroefjes in de motor los waren gaan zitten.

Anyways, Ik denk dat de 2200kv motor te zwaar zal zijn voor de 4x4.
Ik heb nu een Slayer op electro, en dat is een vliegende baksteen. (rijdt wel erg leuk, maar hij is lang niet zo wendbaar als de Slash) Ik denk dat als je een zware motor er in gooit, en een zware accu, dat de 4x4 hetzelfde probleem gaat krijgen.
Ik denk dat het koppel wel mee zal vallen, Ik zit meer aan de handling te denken om eerlijk te zijn.
anyways, als je het gaat doen, post in ieder geval je bevindingen op 't forum. :)

PS: je kunt niet letterlijk toerentallen met elkaar gaan vergelijken. de VXL heeft bijvoorbeeld veel minder koppel dan de 2200kv Neu motor.

PS: je kunt niet letterlijk toerentallen met elkaar gaan vergelijken. de VXL heeft bijvoorbeeld veel minder koppel dan de 2200kv Neu motor.

Ja daarom de vraag ook juist!

Maareh Zou Traxxas dan niet voor niks de 2200 als upgrade aangeven voor de 4x4? i.p.v. de 2650? Er staat op de castle site ook dat de 2650 meer voor buggies is en de 2200 voor trucks. Had ook een 2650 en een 2200 kunnen bestellen om het te proberen maar ik kreeg korting als ik 2x 2200's bestelde, te laat...:rolleyes:

ach, het zal best wel werken, en erg snel zijn. maar ik denk dat de Slash handling wise te zwaar word. ik zou zelf niet over 4s Lipo gaan (qua gewicht). vandaar.

de gewone slash heeft al problemen als je op hoge snelheid probeert een bocht om te gaan. dit zal met een zware accu in de 4x4 nog erger zijn denk ik.

Ik zit n.l. te twijfelen of ik met een nieuwe Mamba Monster 2200 met 5S of met 6S moet gaan rijden in de 4x4. Een 6S is weer zoveel zwaarder n.l. en bij de 4x4 zit de accubak niet in het midden, vandaar.

In de slash 4x4? Er zijn nu ook nieuwe motoren van cc, met lagere kv's. Misschien dat die 1512's beter geschikt zijn voor de slash 4x4. En.... de tekno-neu's zijn in de uitverkoop. De 1512 2050kv lijkt mij een erg mooie voor de slash 4x4....

Back