Traxxas SLASH topic

celofaan.jpg

dit werkt ook prima

zo heb ik afgelopen zondag de gehele dag rallycup gereden

Daar ik niet zo veel zin (en tijd) heb om alle 207 pagina's door te lezen vraag ik jullie ervaring.

Om mijn stock Slash strakjes te upgraden (na 4x4 hebben mogen te ontvangen) zou ik graag weten wat ik zo al moet aanpassen en waar dit te krijgen is.

Mijn bedoeling is om een ezrun 60A (5,5T) te plaatsen (gezien op ebay voor 108 dollar ?) of een velenon VXL setje.
2S lipos 35C 5000 mAh (hyperion) heb ik al.
Zelf dacht ik nog aan alu schokbrekers......

Laat jullie ervaringen , meningen maar horen.

Thanks in advance,

Theo.

Even geleend van traxxas:

The Velineon® VXL-3s forward/reverse electronic speed control simplifies brushless technology with easy, built-in profiles and intuitive programming. Tri-mode operation auto detects the motor type for brushed, sensored or sensorless brushless motors. The VXL-3s™ uses advanced circuit design that allows sensorless brushless motors to operate with the smoothness and precision of the best brushed systems. It sets up, operates, and programs just like the Traxxas XL-5™ family of ESCs so there’s no tricky new procedures to learn. Traxxas’ exclusive patent-pending Training Mode™ is also included to limit full throttle to 50% for young or inexperienced drivers. For the most advanced users, the VXL-3s is equipped with two-stage low voltage detection to allow LiPo battery use, including powerful 11.1-volt 3S packs! And Velineon performance isn't just for dry conditions; Traxxas' exclusive waterproof design lets you experience extreme brushless power even in water, mud, and snow.

1e stage: de power wordt gereduceerd naar max 50% en de 2e stage is o% power

Daar ik niet zo veel zin (en tijd) heb om alle 207 pagina's door te lezen vraag ik jullie ervaring.

Om mijn stock Slash strakjes te upgraden (na 4x4 hebben mogen te ontvangen) zou ik graag weten wat ik zo al moet aanpassen en waar dit te krijgen is.

Mijn bedoeling is om een ezrun 60A (5,5T) te plaatsen (gezien op ebay voor 108 dollar ?) of een velenon VXL setje.
2S lipos 35C 5000 mAh (hyperion) heb ik al.
Zelf dacht ik nog aan alu schokbrekers......

Laat jullie ervaringen , meningen maar horen.

Thanks in advance,

Theo.

de velineon vxl heeft lipo cut off. En is gemakkelijk in te stellen, te monteren, is waterproof (de waterproof versie dan), kortom een setje met weinig gedoe en veel power. Ik heb nu de 5,5T 60A EZrun, maar zou de 2e keer voor de vxl gaan. De EZrun rijdt ook prima, maar is toch wat meer gedoe met monteren en instellen (solderen, schakelaartje plaatsten, er hangt een lelijk los kastje aan die je ergens kwijt moet). Van lipo cutoff mode naar niet cutoff mode is vervelend instellen, dus je switched niet gemakkelijk van NiMh naar Lipo zonder je handleiding er bij te hebben. En tevens niet geheel waterproof, heb al water in de ESC gehad met de nodige hick-ups en ook water in de motor met roest tot gevolg. De VXL heeft veel meer koppel maar is wezenlijk duurder. De EZrun met 2s/30C/5800mh geeft bij mij geen wheelies, hoeft van mij toch niet echt, maar is voor off-road redelijk smooth, niet te wild. Temperaturen vallen wel mee (met 16T), ezrun snelheid is niet spectaculair te noemen :sleepy:, dusss....

ik heb de mijne (niet brushless) gewoon onder de douche gehad;P (en ja ik ga mijn brushless gewoon squirrelstyle waterproofen zodra ik euro's heb om de upgrade te scoren) Screw douche mutsen!(bloemetjez zouden wel toffer zijn:P)

Iemand hier ervaring met RcScrewz?

wat gooit die squirrel nu precies in zijn ESC om te waterproofen?

ik vind off road prima gaan met de 5,5T. maar heb voornamelijk op wat lossere/zwaardere ondergrond gereden. Als de ondergrond harde klei is met wat zand is het koppel wat veel, maar volgens mij nog altijd smoother/soepeler dan de vxl, die bulkt met zijn dikke magneten namelijk van het koppel. Op aangereden sneeuw is de 4X2 met 5,5T zwaar over-powered en niet te rijden.

VXL is 10,5T als ik me niet vergis en heeft desondanks meer koppel dan de 5,5T. Die 5,5T is dus redelijk betrekkelijk, komt door de kleine magneten denk ik. Als 5,5T nog te veel is voor het betere off road racen kan je altijd nog 8,5 erbij kopen. En spelen met de overbrengverhouding kan ook helpen. Zelfs de batterij maakt nog uit. nimh is wat milder kwa punch, zeker als je 6 cellen hebt, bij 7 wordt het al meer. Lipo 2S 30C heeft forse punch, heerlijk voor op straat.

Je kunt ook de instellingen van de ESC (punch en timing) wat milder zetten. Hoewel ik niet het gevoel heb dat dat erg veel uitmaakt.

Ik heb destijds mijn ezrun van ebay uit hongkong gehaald zeker vanplan dit weer te gaan doen:P werkte prima! en door de maat/gewicht verhouding doen ze denkik ik pertinent niet moeilijk over de (sterk) reduced prijs die op de doos stond;)

Meestal zijn ezrun setjes goedkoper..

Maar als ik het goed heb... correct me if I'm wrong... is dat het nieuwe sensored setje.

Edit: was fout, staat dat nergens dat het een sensored setje is.

Laatst bewerkt:
@vonkentrekker
zo rond de 100 dollar is prima prijs, let wel op shipping costs.

En vergeet niet dat je ook 3 gold plug stekkertjes (male+female) en waarschijnlijk 3 stukjes extra siliconesnoer van voldoende mm2 nodig hebt omdat die spullen er niet bij zitten. (en je moet kunnen solderen :rolleyes:)

Laatst bewerkt:
Waar kun je van die female plugs halen? gewoon bij de hobby shop? of zijn dat zulke specifieke parts dat je ze moet bestellen?

voor de prijs ik sorteer altijd op "prijs+verzend kosten: laagste boven aan" weet je zeker dat je niet geflest word!

Back