Traxxas SLASH topic

de ezruns kunnen het niet, maar de xeruns ofzo wel... Ik neem aan dat de higher end motoren het wel kunnen, de castles en tekins enzo maar daar heb ik geen bewijs voor...

OOH voor de mensen die mijn escapades een beetje volgen ik heb een goedkope gyro op de kop getikt, zou er morgen moeten zijn, eens kijken of dat helpt met het fish tailen als ik hard gas geef.

Voor de snellere robots binnen Robotwars gebruiken we die ook, aangezien de meeste tanksturing hebben op de 2 aandrijfwielen. Het maakt bochten maken iets trager maar stuurt wel veel beter.

ja het is een bekende truc, ik vraag me alleen af of het veel gaat helpen gezien ik volgens mij problemen heb omdat ik te weinig grip voor heb, anders morgen ook eens gaan testen met mijn oude dirtworks misschien dat die meer grip hebben...

hoi,

ik heb een probleem met m'n slash:P

ik heb een ezrun hobbywing brushless set met een 9t 4300kv motor. zit ook een programmeer kaart bij enzo.

maar nu is het zo dat als in gas geef dat hij het dan rustig opbouw zegmaar, dus kan niet op commando wheely doen omdat de regelaar sloom is ingesteld? tenminste ik neem aan dat je het kan instellen.

maar welke functie is dat en op wat moet ik hem zetten?

dank je wel!

"punch" geeft aan hoe snel je op toeren komt, en als je wil wheely-en met een slash heb je denk ik wel iets meer nodig dan een 380 motor maar dat is guestimation...

dank voor snelle reactie!

ja er staat, start mode(punch) dan kan ik kiezen uit level 1 t/m 9.

hoer hoger het getal hoe directer hij reageert?

en wat is dan, timing en neutral range?

philip

je kan em wel laten wheelien met een 9t motor, heb ik verleden winter ook gedaan (toen ik nog een slash 2wd had).
De motor heeft het alleen maar 1 accutje gehouden, toen begon ie te stinken, je kent dat wel, opgebrand.

yep:P

@pip, denk t wel...

meer timing = meer speed = meer heat
minder timing is = meer torque minder heat

neutral range geeft gewoon aan hoeveel beweging van je transmitter je auto als neutraal meet...

Ik heb er zaterdag 1 gekocht, donders vet dingetje :P
Maar nu had ik nog een vraag, er zou een rpm gearcover op kunnen omdat er een gat in het originele zit?
Maar ik kan dat hele gat niet vinden :P

weet iemand waar ik de mud flaps kan kopen voor de slash?
of kan ik die het best via de rpm rc site kopen ?

ik had ook van die lampen setjes gezien , is dat de moeite waard of niet

Liquid heeft ze vast ook wel... En ja je zou ze kunnen kopen of je zou voor "cents on a dollar" zelf iets kunnen maken van een paar stukkies draad, ledjes en een paar resistors...

EDIT:

heb gisteren mijn Losi 8ight rear shocks geinstalleerd... Die dingen zijn echt MASSIVE... de oude achter shocks naar voren geschoven, maar ik heb het idee dat die te stijf zijn (misschien wat te veel of te weinig rebound bij hij dicht schroeven? dus dat moet nog ff worden gefixxed... Zal ASAP ff wat fotos online zetten...

Laatst bewerkt:
Vorza shocks doen het ook goed (hier op een rustler met de stockers ernaast....).

IMG_6732.jpg

Nouja.. niet alleen voor de looks, maar een overmaat schokbreker zal ook minder snel kapot gaan, gezien die in verhouding minder belast word.

@Dirk, vond je de roze shocksocks niet mooi van m'n Rustler? :mrgreen:

Sinds ik een Muggy en LST heb gehad wil ik alleen nog maar oversized shocks. Ik moet me inhouden ze niet op de Slash 4x4 te zetten.

Tsja Tim, hoe verzin je het nou om roze shocksocks te kiezen ;-) net zoiets als HPI paars...

Back