Traxxas SLASH topic

Nouja, gisteren even mijn motor uit de auto gefinessed en nadat ik hem open heb gemaakt is hij weer een beetje vrij maar hij stottert nogsteeds enorm...
 
nieuw speeltje erbij gekocht,
BMI Thermo Gun


Uploaded with ImageShack.us
en die is niet geheel overbodig, ik moet dringend iets veranderen...
het werd weer eens een beetje heet
de regelaar 69.4 graden Celsius


Uploaded with ImageShack.us
de motor 89.1 graden Celsius


Uploaded with ImageShack.us

zelfs de Lipo was handwarm


Uploaded with ImageShack.us

de tweede run werd de motor nog heter ;-(
 
Misschien moet je eens goed over je vertanding na denken...

ik weet `t.. ik reed nu met > 56 / 13 ik heb net ff 58 / 12 besteld ;-)
en volgende maand ( na m`n verjaardag) maar kijken voor een ander "motor / esc. combo"
nu dus:"
Spur/Pinion Ratio: 4.31 : 1
Total Ratio: 11.74825 : 1
wordt straks:
Spur/Pinion Ratio: 4.83 : 1
Total Ratio: 13.18182 : 1

58 /12 van de 32P is ongeveer gelijk aan 90 / 18 bij de 48P dus zal waarschijnlijk op zoek moeten naar een nog kleinere pinion
als iemand nog een linkje heeft voor pinion`s (3.2mm as-maat) 32P kleiner dan 12T ?

een 48P 90T spur heeft `n diameter van 48.6mm
een 32P 58T spur heeft `n diameter van 48.0mm
 
Ik vind die vertanding nog niet zo gek hoor. Dat zou toch niet zo heet moeten worden. Misschien idd tijd voor een andere combo. Of een alu tranny, dat koelt je motor ook lekker.
 
Heb dezelfde temp meter en die van mij noemt Duratrax Flashpoint werkt wel mooi aleen goed schoonhouden denkik dat sensortje..
Moet je dat met alcohol schoonmaken als het vuil is?

Tekin en castle hebben mooie 4 pole combo.. misschien zijn die geschikt
 
turnigy die heb ik ook alleen er zat geen goede gebruiksaanwijzing bij.
Hoe kan ik het best meten?
Ik neem aan zo dicht mogelijk bij bij het te meten opject houden?

gr
 
Back
Top