Traxxas SLASH topic

Hallo,

Ik ben een asso sc10 2wd en heb een probleem :D

Als ik rij met mijn auto, kraakt er soms iets, ik denk dat het de tandwielen zijn ! Maar ik heb zowel de pinion als de gear er enkele keren afhaald en dichter bij elkaar gezet en nog steeds gaat het niet ! Vroeger kon ik met een 2s lipo een whielie trekken ook dat kan ik nu niet meer !

MVG

dan zal het wel tijd worde om hem eens helemaal uit elkaar te halen en weer op te bouwen met schone of nieuwe lagers!

Ik heb een filmpje gemaakt met het lawaai, het krakt echter alleen tijdens het optrekken

Stuur me via PB jullie mail adres dan stuur ik het filmpje door !

MVG

Zo, ben maar begonnen aan 1 van de Desert Rat bodies die ik hier heb liggen.

Tot nu toe is hij zo ver :
P1010954.JPG

P1010957.JPG

P1010958.JPG

De puntjes die op de kap te zien zijn is gewoon folie wat beschadigd is van de buitenkant ;)

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over hoe de body erbij staat. Het enige minpuntje is de streep op de zijkant (laatste foto) hier zie je dat de verf een klein beetje op het transparante deel zit :(. Ik ga proberen dit weg te krijgen met Carson paintkiller (laten we hopen dat het goed gaat haha)

Het logo op het dak krijgt een zwarte rand, met daarbinnen een andere kleur. Op het moment ben ik nog aan het twijfelen over welke kleur ik ga gebruiken om 46, de strepen, de skull en het middelste gedeelte van het logo op het dak te spuiten.

Ik dacht 100% zeker te weten dat ik dit wilde gaan doen met fluor geel, maar toch twijfel ik nu om het met zilver te doen...

Wat zou jullie mooier lijken?
( Ik weet dat het mijn keus is, omdat het mijn body is.. maar toch ben ik benieuwd naar jullie keuze :) )

Mooi gedaan. Het moelijkste aan de hobby vind ik, spuiten van bodies. Ik begin niet eens aan meerdere kleuren.

Zit er een echte rat in de kooi :)?

Het spuiten is zeer makkelijk eigenlijk. Ikzelf doe het in mijn ogen op een hele simpele manier.

P1010953.JPG

Ik print een logo uit op normaal papier, hier plak ik dan 2 lagen afplakpapier overheen. De eerste laag trek je namelijk altijd het papier mee, dus dan plakt het niet meer goed op de body. Op deze foto zie je dat ik het logo heb uitgesneden zonder zwarte lijnen. Het is dan ook de bedoeling dat dit geplakt wordt in het logo op het dak zodat ik de lijnen aan de buitenkant vrij heb om te spuiten :).

Dit doe ik op deze manier eigenlijk met alles wat ik op de body plak.

En er loopt inderdaad een konijn hier haha.

grijs.

op de foto's lijkt het ook al grijs.
dacht al; hoe heeft hij dat effect gemaakt dat het net lijkt of er strepen in het grijs zitten. (op de eerste foto's bij 46 en dc logo)

Ja het lijkt grijs, maar het is niet grijs haha.

Voor de eerste keer waterproof schuurpapier gebruikt, wat een verademing tegenover een schuursponsje. De body is hierdoor goed dof geworden en de verf hecht beter dan eerst :).
Alleen lijkt het inderdaad alsof de body op sommige plekjes grijs is, gelukkig is dit niet zo.
Dit komt omdat op deze plekjes net iets minder geschuurd is dan op de andere vlakken..

Zilver / Fluor-geel / Fluor-oranje.. hmmmmmm lastig haha

Laatst bewerkt:
Héél netjes gedaan,
wat voor verf heb je gebruikt? nog speciale of gewoon doodnormaal?
ik ga ook even een nieuw plastickapje halen. waar hebben jullie hem gehaalt dan?
en ik denk trouwens zilver doen.
mvg Geert

Laatst bewerkt:
Gewoon PS-16 Metallic Blue van Tamiya, daarna gebacked met PS-5 Black.

De andere kleuren zitten er nu ook op. Doordat ik snel moest handelen ( ik zag de wolken flink betrekken ) is er helaas het een en ander mis gegaan.. balen maar ja.
Na 2 salto's op de baan zie je er niks meer van ;)

Net zoals bij de andere body ben ik hier LED's in aan het plaatsen.
Morgen zal het klaar zijn :)

Back