Traxxas SLASH topic

nee ,
aan die koelribben kan je zien dat het in werkelijkheid een kleinere motor is (maat 380 ipv 540 of 550) en dus minder prestaties levert.

Als ik jou was zou ik gaan voor een ezrun 60A esc met traxxas Velineon motor , is echt een goede combo voor een redelijke prijs , de esc is op ebay te koop voor 3-4 tientjes en de motor is 2e hands ook voor zo'n prijs te krijgen.

Oke bedankt, ben al wezen kijken op ebay en mp.
Ga wel voor de Velineon, en waarschijnlijk ook voor de zelfde regelaar. Dit vanwege het waterproof, de auto wordt overal gereden dus ook op gras wat wel eens nat wil zijn en omdat heel veel regelaars en motoren niet water vast zijn ga ik toch voor die van Velineon.
Maar nu kom verschillende nummers tegen waar onder 3350 zit daar verschil in kwa vermogen ?
Ik weet dat ik de vxl-3s moet hebben en de motor is het meest 3500, klop dat?

@ Gies, bedankt voor je reactie maar ga toch voor een Velineon (water vast)

je wil de 3500kv vxl motor hebben... weet niet of ik de vxl esc zou aan raden die is een beetje "wonky" kwa qualiteit sommige zijn geweldig maar andere zijn vaag en hebben wat problemen met de LVC en een paar andere dingen...

je wil de 3500kv vxl motor hebben... weet niet of ik de vxl esc zou aan raden die is een beetje "wonky" kwa qualiteit sommige zijn geweldig maar andere zijn vaag en hebben wat problemen met de LVC en een paar andere dingen...

Hmmm, oke maar zijn er nog ander esc die water vast zijn?
Of is er een manier om een esc in een doosje te plaatsen en toch geen problemen met de koeling te krijgen (bv de koelventilator die er vaak op zit )

Tja "waterdicht" is eigenlijk niet, maar strikt genomen is de VXL regelaar dat ook niet, in ieder geval niet zonder hulp (squirrelod op youtube heeft bakken met filmpjes over hoe je die dingen waterdicht maakt) als je liever iets hebt wat de garantie intakt laat heeft Jang van ultimatercnetwork ooit een extern doosje gebouwt wat je om een regelaar heen klust en daar een beetje een how-to voor gedaan...

Maar ik heb de 60amp ezrun door plassen heen geragd die tot mijn assen kwamen en heb er nooit problemen mee gehad...

Duidelijk, had al via zoeken info gevonden.
Dus toch maar voor een Velineon 3500 motor en een Ezrun 60A regelaar,
hoeveel turns is een 3500 eigenlijk?

Nog even een vraag over een regelaar en motor met sensor, waar is die sensor voor en heeft de Velineon hem ook?

Laatst bewerkt:
Oke, wel vreemd dat de 9.5 die ik nu heb te licht is voor de Slash en de 10.5 van Velineon sterker.
En ik net geleerd heb dat hoe lager de T hoe sneller de motor, maar dat zal dan wel er mee te maken hebben dat het een Brusht is :confused:

Tja, je kunt de turns van een brushed en een BL helemaal niet vergelijken, mijn Slash heeft een 8.5t 4000kv BL.
BTW een BL heeft helemaal geen turns, dat hebben ze er alleen opgezet voor de mensen die van brushed overstappen op BL en die vergelijking gaat niet eens op :p

Duidelijk, die 4000 van jouw is dat een Velineon?
En een Velineon uit een Slash 4x4 is die gelijk aan die van een 2wd?
nee, dat is de EZrun 4000kv, heb hier wel een Velineon trouwens die is 3500kv (zijn ze allemaal). De Velineon in zowel de 2wd als de 4x4 is dezelfde

Hoe rij je met de Slash, komt hij ook in natte omstandig heden?

En die Velineon is die tekoop? Mag me via pb wel een prijs doen als dat zo is.

:rolleyes:

Dat citaat ging over de esc, maar dat geld natuurlijk ook voor de motor. Effe niet goed op gelet.:roll:

Hoe maak je een Slash eigenlijk goed schoon, na hem in slechte omstandigheden te hebben gebruikt ? :rolleyes:
Ik spoel hem nu af onder de kraan en daarna blaas ik hem met lucht droog.

Laatst bewerkt:
:rolleyes:

Dat citaat ging over de esc, maar dat geld natuurlijk ook voor de motor. Effe niet goed op gelet.:roll:

Hoe maak je een Slash eigenlijk goed schoon, na hem in slechte omstandigheden te hebben gebruikt ? :rolleyes:
Ik spoel hem nu af onder de kraan en daarna blaas ik hem met lucht droog.
Daar knapt ie niet echt van op

auto op laten drogen en vervolgens afspuiten met de compressor is wat ik altijd doe, wel opletten dat je niet op de lagers 'blaast' want dan gaat het vuil in de lagers zitten

de ezrun 60A, maar volgens een heleboel is hij niet waterproof en anderen zeggen weer van wel. net zo als bij die van traxxas, daar zijn ook een paar die hem niet waterproof vinden.
ik heb zelf de 35A en die is wel waterproof, zo staat het ook in de handleiding.

EDIT: sorry deze pagina over het hoofd gezien.

ik doe een beetje hetzelfde, ik laat m drogen, haal alle banden eraf, haal al het zand met een kwast en voetbalpompje weg en zet m weer in elkaar..

Back