Traxxas SLASH topic

Met de Proline 14 RS en stock tires:

full


full


full


paar vraagjes:

Wat zijn goede veren voor 'bashen' op straat en harde bosgrond

Wat zijn voor bovenstaande situaties goede banden (belangrijk dat ze lang meegaan, ook ten koste van wat grip

De standaard XL-5 motor is best rap, maar wil toch zo'n 25-50% vlugger. Gewoon een Sidewinder SCT 3800 KV nemen?

m.v.g.
Robert
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de Proline 14 RS en stock tires:


paar vraagjes:

Wat zijn goede veren voor 'bashen' op straat en harde bosgrond

Wat zijn voor bovenstaande situaties goede banden (belangrijk dat ze lang meegaan, ook ten koste van wat grip

De standaard XL-5 motor is best rap, maar wil toch zo'n 25-50% vlugger. Gewoon een Sidewinder SCT 3800 KV nemen?

m.v.g.
Robert

Veren voor bashen, ik zou alluminium shock caps kopen voor de stock shockbrekers, of big bore shocks kopen.

Ik denk dat je badlands wilt hebben voor het wat ruigere bosterrein (kijk ook naar beadlock velgen, die schroef je in elkaar ipv bandjes verlijmen, ik vind het persoonlijk erg lekker werken)

ik heb ook een castle SCT 3800kv, en met 28/86 gaat de wagen naar schatting richting de 50km/hr(vergeleken met auto's op parallel weg in de buurt) en dat vind ik rap zat voor zo'n karretje van 1/10 :)

en tenaanzien van je roll, dit komt door de hoge tractie. Wat ik heb gedaan voor straat rijden is gewoon de shocks helemaal in het buitenste gat zetten op je A arms. 50wt olie overal erin, big bore shocks (maar gewone met allu dopjes is ook prima). En nu rijd het aardig lekker, zelfs met street fighters krijg ik hem moelijk om, en ja. Een auto kan in het echt nou eenmaal ook niet met 50km/hr door de scherpe bochtjes die wij maken....

Traction roll = slechte trigger vinger :)
 
Mijn advies, castle 1410 (dat is de 3800 kv 4 pole SCT system)

Kwa shocks zou ik gaan voor iets als zilver of groene losi veren voor met iets in de 40-50 wt oil range en achter groen of blauw met iets in de 50-60 wt oil range... Ik had groen rond om met 50 wt en dat vond ik echt prima...

Badlands zijn hele goede banden voor dit soort terrein maar als je ze gebruikt on road dan gaan ze gewoon kapot... Ik heb nog een setje ongebruikte proline series 30 badlands op velg liggen die je zo kan over nemen van me... de maat voering is volgens mij niet echt meer ondersteund maar ze doen het gewoon prima..

Beadlock vs velg is een geval wat vind je belangrijker je kan ze makkelijker wisselen, maar je zet wel extra stress op je systeem door de hogere rotating mass en dat is niet geweldig (ook niet heel erg maar in princiepe is het niet goed voor je motor) en het kost je wat torque om dat te overwinnen wat betekend dat je lagere acceleratie hebt...
 
vul ze tot de rand doe de bladder er in met de ronding naar benden, ruim de spill op schroef de dop er voor de helft op, duw de shaft naar binnen voor de helft tot 3/4e schroef de dop dicht

Ik zou alleen geen bigbores kopen, de normale shocks met de TiN shafts en een wille keurige alu dop zijn beter... de big bore shocks hebben namelijk stom genoeg een KLEINERE diamter waar door ze slechter dempen bij een gegeven oil/piston combi
 
nee de standaard shocks zijn de normale Ultra shocks (die nogmaals een "betere" shock zijn als je de mods die ik noem doed)

Wat hebben mensen toch tegen de ultrashocks? Ik weet dat ik echt niet mag praten gezien ik 8 scale buggy shocks op de mijne heb zitten maar toch... (de mijne is zo insane ik heb 0 stock bits over min of meer)
 
Hoi allemaal, sinds enige tijd ook een slash en flink aan het upgraden geweest. Ik kom alleen niet uit de vertanding van e.e.a. Op de een of andere manier blijft ie heet lopen (de motor). Iemand een idee welke gears ik het beste kan gebruiken;

Slash 2wd
3s lipo 4amp
Turnigy Trackstar 8.5t ( HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy TrackStar 8.5T Sensored Brushless Motor 3983KV )

En heb ook nog deze wielen besteld (zijn nog onderweg);
4 Buggy rims + tires wheels Seben BRF1 1:8 Pimp Style | eBay

Met de standaard vertanding loopt ie na een paar minuten zo heet dat de thermal shutdown inschakeld (met gisteren als gevolg dat op een harde weg het ding op volle snelheid de struiken in ging, geen stuur meer). Vooral gereden op verharde weg en gravel, hij gaat als een gek, dat wel.

Alvast bedankt!
 
geen idee hoe die motor zit kwa gearing... moet je denk ik een beetje mee gaan spelen om alles door te krijgen...

Neem aan dat je weet dat buggie wielen vaak 17mm meenemers hebben en dat je daar rekening me moet houden?
 
geen idee hoe die motor zit kwa gearing... moet je denk ik een beetje mee gaan spelen om alles door te krijgen...

Neem aan dat je weet dat buggie wielen vaak 17mm meenemers hebben en dat je daar rekening me moet houden?

Yep, heb de strc hex conversion kit gekocht (ook onderweg en alle overige strc upgrades zo ongeveer). Maar is er geen "startpunt" ergenens voor wat betreft de gearing? (voordat ik straks met 20 verschillende pinion en spur gears rondloop)?
 
Back
Top