Traxxas SLASH topic

ipv as verbreders is het misschien het waard om te kijken naar rustler a-arms die kun je zowel voor als achter passen en dan ben je een eind breder en dus stabieler, zonder dat je echte nieuwe zwakke plekken maakt...
 
ipv as verbreders is het misschien het waard om te kijken naar rustler a-arms die kun je zowel voor als achter passen en dan ben je een eind breder en dus stabieler, zonder dat je echte nieuwe zwakke plekken maakt...

Dan moet je de assen toch ook veranderen?

Draagarmen van traxxas zijn trouwens sws zwakke plek. Verbreders van alu is echt veel sterker dan die brosse plastic armen.
 
RPM armen... Vrij onvernietigbaar...

En de achter as is hetzelfde op de rustler als op de slash, schuift uit en past prima... En voor heb je zoizo geen assen (behalve die wheel stubbies dan) en is het helemaal geen probleem...
 
RPM armen... Vrij onvernietigbaar...

En de achter as is hetzelfde op de rustler als op de slash, schuift uit en past prima... En voor heb je zoizo geen assen (behalve die wheel stubbies dan) en is het helemaal geen probleem...

Jij heb helemaal gelijk, we hebben hier over een 2wd met plastic assen. Al te lang geen traxxas meer gehad, helemaal vergeten dat die assenb in mekaar schuiven.
 
heb daarnet met mijn auto zitten rijden en met een nieuwe batterij(2 keer opgeladen).
en nu kan ik die niet meer opladen om dat er staat :to low output voltage.
Ik weet dat de batterij te lage stoom heeft maar kan je dat oplossen met iets?
grt
 
Waarschuwing vooraf: foutief laden kan brand veroorzaken!

Je kunt met lader ingesteld op "loodaccu" met een lage laadstroom de accu korte tijd laden. Dan weer op het juiste nimh programma proberen. Soms kun je dan de accu weer opladen.

Kijk wel uit!
- accu wordt warm: direct stoppen
- lage stroom
- accu in brandwerende zak
- niet op brandbare ondergrond
- opstelling niet alleen laten
 
Verstandig! Laders moet je eigenlijk nooit onbewaakt laten, zeker geen lipo. Brandvrije ondergrond is een aanrader en ik leg er zelf altijd een losse brandmelder bij.

Zet ook even wat meer informatie in jouw profiel, dan weten wij ook tegen wie we het hebben.

Groet,
Patrick
 
je hebt toch een beeldschermpje op je lader, daarin zal je moeten zien hoeveel MAH er in is gestopt door de lader, als je batterij echt goed leeg was zal dit rond 80% van je nimh batterij zijn en zal het goed moeten zijn.
tenzij je de batterij niet leeg hebt gereden....
 
aaah maar als ik die oplaad dan KWAM er te staan dat er te weinig in de batterij zat.
toen hbe ik die in de trage lader gestoken en terug in de snelle toen de sneel stopte stond hij op 356 mah
 
Die trage lader kijkt waarschijnlijk niet of de accu te diep ontladen is een begint te laden. Na verloop van tijd zit er meer wat geluk weer wat lading in de accu en vind de snellader de accu ook geschikt om te kunnen laden. Precies het trucje wat ik beschreef, ik wist niet dat je nog een lader had.

Motto: accu's niet helemaal leeg rijden, dat is niet goed voor de levensduur.
 
Wanneer je op de auto geen mogelijkheid hebt om te lage accuspanning te voorkomen (instelling op de esc of met een externe schakeling ("pieper")), dan zul je de tijd in de gaten moeten houden. Misschien heeft jouw zender een timer?

Begin eens met zeg 10 minuten, dan accu opladen en kijken wat in de accu geladen wordt.

Is dat bijvoorbeeld 500mAh en is de accu 2000 mAh, dan kun je langer rijden dan die tien minuten.

Let even op: een accu moet je dus niet helemaal leegmaken. "Leeg" is bijvoorbeeld 20% accu capaciteit. Dus je hebt maar 80% om te verrijden.
Wanneer je dus méér dan 80% x 2000mAh = 1600mAh in de accu moet stoppen om hem weer helemaal te laden, dan ben je tever gegaan...
Rustig opbouwen dus!
 
Back
Top