Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. Koenie

    Koenie

    Lid geworden:
    1 aug 2009
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hoogmade (vlakbij Leiden )
    Op klikken, dan zie je ze wel;)
     
  2. Goofer

    Goofer

    Lid geworden:
    11 sep 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Dessel, BE
    Het lukt net met de kleinste beugel.
    Hij rijdt goed op lipo's, beter dan op de meegeleverde batterij. Die is ook vlug leeg trouwens, is maar 3000Mah. Ik heb ondertussen de training mode al aangepast naar normaal :cool:

    Is aangepast. Zal eens proberen een filmpje te maken een van de volgende dagen.
     
  3. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    ik ben heel benieuwd!
     
  4. Goofer

    Goofer

    Lid geworden:
    11 sep 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Dessel, BE
    Hier dan mijn filmpje:

    GDZ44UL-Td8[/media] - Stampede 4x4 VXL

    Ik weet niet hoe het gebeurd is maar het is een feit: mijn rechter achter kruiskoppeling (zo heet dat toch, niet?) ligt aan dingelen. Blijkt nogal een zwak punt te zijn in de Traxxas stal heb ik al gelezen :(

    Ik wil een duurzame oplossing en had dit in gedachten:

    HD Dueller CVD, E Stampede 4x4, FLM26317

    Heb met de zoekfunctie in dit forum proberen te zoeken maar vond niet direct oplossingen met kruiskoppeling, cardan,... Traxxas heeft onderdelen 6851R in zijn lijst met spareparts staan maar niet in voorraad...

    Iemand die me wat op weg kan helpen met een goede oplossing?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    geen gas geven bij landen en je slipper clutch wat losser zetten. De standaard assen moeten toch zeker wel een half jaar mee kunnen gaan bij intensief gebruik. Ik heb er 3 kwart jaar mee gedaan (in slash 4x4) voordat ze kapot sloegen.
     
  6. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Bij mij gaan ze ook hard op 3s :).
    Kosten 11 per 2 stuks komplete aandrijfassen.
    Heb dan ook wat spares hier liggen.:D
    Kan je wel helpen met een nieuwe als je er nog geen hebt.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Goofer

    Goofer

    Lid geworden:
    11 sep 2005
    Berichten:
    194
    Locatie:
    Dessel, BE
    Inderdaad, ik ga het voorlopig maar houden op de originele stukken, die betere cvd assen zijn best prijzig ook.

    Bij het vervangen van de stub axle achteraan heb ik al wel gemerkt dat na 4-5 ritjes de assen heel stroef uit in- en uitmekaar schuiven, toch zeker achteraan.

    Deze how-to lost het op:

    yzqmKoj2yc8[/media] - RC How-To: Maintain your Slash 4x4 half-shafts - CRITICAL!

    Veel nuttige info te vinden bij Ultimate RC, toch zeker voor een groentje als mij!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Racen met een Stampede 4x4 vs 1/10 4WD truggies?

    Inleiding:


    Race:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    die zal ik vanmiddag ook.. echt geniaal, normaal heb ik het niet zo met die JANG.. maar deze is echt goed..

    ff al die truggies van de grote merken te kijk zetten met een stampede.
    geniaal

    ik wil wel weten wat het gewicht van een stampede is tov een truggy
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2011
  10. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nja, dit filmpje toont aan dat een auto maar zo goed is als de bestuurder. Ik ben er nog altijd heilig van overtuigd dat een 10TT beter is dan een Stampede. Maar de bestuurder blijft gewoon de belangrijkste factor.

    Daarom aan iedereen: niet te veel stressen en sleutelen en gaan rijden en leren ;)
     
  11. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.571
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    op zich wel een geniaal filmpje :eek:
    dat je met zo'n monstertruckje toch een wedstrijd met professionele auto kan winnen :D
     
  12. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Heerlijk om weer wedstrijd filmpjes te kijken... Krijg alleen maar meer zin om weer eens een track te bezoeken!
     
  13. twanotto

    twanotto

    Lid geworden:
    6 dec 2010
    Berichten:
    38
    Mijn zoontje heeft sinds gisteren ook een Stampede 4x4. Nu merkte ik gisteren tijdens het schoonmaken dat de aandrijfas is ingesleten door de armpjes van de besturing.
    Deze lopen tegen de aandrijfas aan wanneer de auto volledig naar rechts stuurt.
    Hebben jullie dit ook?, het lijkt mij een constructiefout. Nu heb ik via de zender de stuuruitslag beperkt. Straks mag hij weer rijden en dan kijken of er nog te sturen valt met de auto.
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2011
  14. twanotto

    twanotto

    Lid geworden:
    6 dec 2010
    Berichten:
    38
    Hier is een foto van de beschadiging aan de aandrijfas.
    Heeft niemand dit?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    zoiets heb ik op mijn slash 4x4 ook. zoals je al schreef. even de endpoint adjustment afstellen.

    misschien je draglink inkorten ( stangetje tussen servo en bellcranck )

    eigenlijk is er geen probleem...
     
  16. twanotto

    twanotto

    Lid geworden:
    6 dec 2010
    Berichten:
    38
    Het is ook niet echt een probleem. Maar van een RTR auto verwacht ik niet dat er iets aan de basisafstellingen mankeert. Het is toch juist bedoeld voor een Noob als ik, dat je er niks aan hoeft te doen.
    Dan zouden ze in de handleiding moeten vermelden dat je eerst moet nagaan of de diverse afstellingen wel kloppen.

    Ik vermeld het hier zodat ieder ander er op kan letten, toch zonde dat het plastic euh... stangje :confused:... nu al is ingesleten.

    Het slechte nieuws is dat hij vandaag de linker draagarm aan vellen gereden heeft :(.

    :bad-words::eek:nweer: :nooo: Hij heeft meteen een humeur om op te schieten.
     
  17. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    dan heeft hij een goede crash gemaakt. De enige arm die ik heb gebroken in 1 jaar tijd is toen ik op volle snelheid tegen een ijzeren paal aan reed:)
     
  18. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    een tip :

    het maakt niet uit welk merk en welk RTR model men aanschaft. het is slim om alles na te kijken. misschien zit er een schroefje los. is een servo niet helemaal goed gecentreerd.

    alles word in azie aan de lopende band in elkaar geschroefd. bij voorkeur door een minderjarig persoon die werkdagen moet maken van 14 uur.

    en een foutje is er dan zo ingeslopen..
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Zou hij/zij ook een auto van de zaak krijgen?:)
     
  20. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Ik denk dat je gauw overmoedig wordt van die snelheid waarmee de stampede gaat.
    In het begin lekker voorzichtig, maar gauw raak je eraan gewend en krijg je foutjes.

    Waar rijd hij? in de woonwijk of op een open veld?
     

Deel Deze Pagina