Traxxas Stampede 4x4 topic!

er zit ook nog een andere beugel bij voor je accu's, misschien dat ze dan beter passen.

hoe rijdt ie met lipo's? moet bij mij nog me stekkers veranderen maar me soldeerbout wordt niet echt warm in de schuur

Het lukt net met de kleinste beugel.
Hij rijdt goed op lipo's, beter dan op de meegeleverde batterij. Die is ook vlug leeg trouwens, is maar 3000Mah. Ik heb ondertussen de training mode al aangepast naar normaal :cool:

@ goofer

je foto's zijn helaas niet echt zichtbaar.... :(

Is aangepast. Zal eens proberen een filmpje te maken een van de volgende dagen.

Hier dan mijn filmpje:

GDZ44UL-Td8[/media] - Stampede 4x4 VXL

Ik weet niet hoe het gebeurd is maar het is een feit: mijn rechter achter kruiskoppeling (zo heet dat toch, niet?) ligt aan dingelen. Blijkt nogal een zwak punt te zijn in de Traxxas stal heb ik al gelezen :(

Ik wil een duurzame oplossing en had dit in gedachten:

HD Dueller CVD, E Stampede 4x4, FLM26317

Heb met de zoekfunctie in dit forum proberen te zoeken maar vond niet direct oplossingen met kruiskoppeling, cardan,... Traxxas heeft onderdelen 6851R in zijn lijst met spareparts staan maar niet in voorraad...

Iemand die me wat op weg kan helpen met een goede oplossing?

Laatst bewerkt door een moderator:
geen gas geven bij landen en je slipper clutch wat losser zetten. De standaard assen moeten toch zeker wel een half jaar mee kunnen gaan bij intensief gebruik. Ik heb er 3 kwart jaar mee gedaan (in slash 4x4) voordat ze kapot sloegen.

Hier dan mijn filmpje:

HD Dueller CVD, E Stampede 4x4, FLM26317

Heb met de zoekfunctie in dit forum proberen te zoeken maar vond niet direct oplossingen met kruiskoppeling, cardan,... Traxxas heeft onderdelen 6851R in zijn lijst met spareparts staan maar niet in voorraad...

Iemand die me wat op weg kan helpen met een goede oplossing?

Bij mij gaan ze ook hard op 3s :).
Kosten 11 per 2 stuks komplete aandrijfassen.
Heb dan ook wat spares hier liggen.:D
Kan je wel helpen met een nieuwe als je er nog geen hebt.

Inderdaad, ik ga het voorlopig maar houden op de originele stukken, die betere cvd assen zijn best prijzig ook.

Bij het vervangen van de stub axle achteraan heb ik al wel gemerkt dat na 4-5 ritjes de assen heel stroef uit in- en uitmekaar schuiven, toch zeker achteraan.

Deze how-to lost het op:

yzqmKoj2yc8[/media] - RC How-To: Maintain your Slash 4x4 half-shafts - CRITICAL!

Veel nuttige info te vinden bij Ultimate RC, toch zeker voor een groentje als mij!

Racen met een Stampede 4x4 vs 1/10 4WD truggies?

Inleiding:

Race:

die zal ik vanmiddag ook.. echt geniaal, normaal heb ik het niet zo met die JANG.. maar deze is echt goed..

ff al die truggies van de grote merken te kijk zetten met een stampede.
geniaal

ik wil wel weten wat het gewicht van een stampede is tov een truggy

Laatst bewerkt:
Nja, dit filmpje toont aan dat een auto maar zo goed is als de bestuurder. Ik ben er nog altijd heilig van overtuigd dat een 10TT beter is dan een Stampede. Maar de bestuurder blijft gewoon de belangrijkste factor.

Daarom aan iedereen: niet te veel stressen en sleutelen en gaan rijden en leren ;)

Mijn zoontje heeft sinds gisteren ook een Stampede 4x4. Nu merkte ik gisteren tijdens het schoonmaken dat de aandrijfas is ingesleten door de armpjes van de besturing.
Deze lopen tegen de aandrijfas aan wanneer de auto volledig naar rechts stuurt.
Hebben jullie dit ook?, het lijkt mij een constructiefout. Nu heb ik via de zender de stuuruitslag beperkt. Straks mag hij weer rijden en dan kijken of er nog te sturen valt met de auto.

Laatst bewerkt:
Hier is een foto van de beschadiging aan de aandrijfas.
Heeft niemand dit?
full

zoiets heb ik op mijn slash 4x4 ook. zoals je al schreef. even de endpoint adjustment afstellen.

misschien je draglink inkorten ( stangetje tussen servo en bellcranck )

eigenlijk is er geen probleem...

Het is ook niet echt een probleem. Maar van een RTR auto verwacht ik niet dat er iets aan de basisafstellingen mankeert. Het is toch juist bedoeld voor een Noob als ik, dat je er niks aan hoeft te doen.
Dan zouden ze in de handleiding moeten vermelden dat je eerst moet nagaan of de diverse afstellingen wel kloppen.

Ik vermeld het hier zodat ieder ander er op kan letten, toch zonde dat het plastic euh... stangje :confused:... nu al is ingesleten.

Het slechte nieuws is dat hij vandaag de linker draagarm aan vellen gereden heeft :(.

:bad-words::onweer: :nooo: Hij heeft meteen een humeur om op te schieten.

dan heeft hij een goede crash gemaakt. De enige arm die ik heb gebroken in 1 jaar tijd is toen ik op volle snelheid tegen een ijzeren paal aan reed:)

Het is ook niet echt een probleem. Maar van een RTR auto verwacht ik niet dat er iets aan de basisafstellingen mankeert. Het is toch juist bedoeld voor een Noob als ik, dat je er niks aan hoeft te doen.
Dan zouden ze in de handleiding moeten vermelden dat je eerst moet nagaan of de diverse afstellingen wel kloppen.

Ik vermeld het hier zodat ieder ander er op kan letten, toch zonde dat het plastic euh... stangje :confused:... nu al is ingesleten.

Het slechte nieuws is dat hij vandaag de linker draagarm aan vellen gereden heeft :(.

:bad-words::onweer: :nooo: Hij heeft meteen een humeur om op te schieten.

een tip :

het maakt niet uit welk merk en welk RTR model men aanschaft. het is slim om alles na te kijken. misschien zit er een schroefje los. is een servo niet helemaal goed gecentreerd.

alles word in azie aan de lopende band in elkaar geschroefd. bij voorkeur door een minderjarig persoon die werkdagen moet maken van 14 uur.

en een foutje is er dan zo ingeslopen..

een tip :

het maakt niet uit welk merk en welk RTR model men aanschaft. het is slim om alles na te kijken. misschien zit er een schroefje los. is een servo niet helemaal goed gecentreerd.

alles word in azie aan de lopende band in elkaar geschroefd. bij voorkeur door een minderjarig persoon die werkdagen moet maken van 14 uur.

en een foutje is er dan zo ingeslopen..

Zou hij/zij ook een auto van de zaak krijgen?:)

Ik denk dat je gauw overmoedig wordt van die snelheid waarmee de stampede gaat.
In het begin lekker voorzichtig, maar gauw raak je eraan gewend en krijg je foutjes.

Waar rijd hij? in de woonwijk of op een open veld?

Back