N
Niels M
Guest
Zet je slipper eens wat losser![]()
Goeie tip!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zet je slipper eens wat losser![]()
Zou dat aan de traxxas liggen of de bestuurder;-)
het was meer een aanleiding hahaBestuurder..... Of was het geen vraag:wink:![]()
Als je er normaal mee omgaat en normaal rijdt niet xDStalen assen rij je ook kapot![]()
De slipkoppeling moet gewoon goed staan, anders gaan stalen assen net zo hard, zo niet harder dan de plastic assen. De plastic assen kunnen namelijk nog iets torderen en zo klappen opvangen. De stalen assen geven de klappen slechts door aan andere onderdelen waardoor de stress op de aandrijflijn groter wordt als de slipkoppeling niet goed staat.
En metaal buigt , terwijl plastic een stukje mee " veert " en absorbeert. Metaal geeft het door aan andere onderdelen.Heb je er foto's van?
Buigen en doormidden breken lijkt me niet iets dat te maken heeft met ronddraaiende krachten![]()
Maar t ging me meer over plastic vs staal.. Want plastic gaat over het algemeen een stuk sneller kapot..
En metaal buigt , terwijl plastic een stukje mee " veert " en absorbeert. Metaal geeft het door aan andere onderdelen.
Er is gewoon een verhouding die je moet vinden tussen alu en RPM ( zeer sterke soort plastic). Alu geeft de klap door, RPM vangt het op.
Heb je er foto's van?
Buigen en doormidden breken lijkt me niet iets dat te maken heeft met ronddraaiende krachten![]()
Maar t ging me meer over plastic vs staal.. Want plastic gaat over het algemeen een stuk sneller kapot..
Huh? is dat echt zo ingewikkeld bij de stampede? Je hoeft toch alleen het kapje wat over de middenas weg te halen (als die tenminste helemaal doorloopt tot aan de motormount). Bij de slash 4x4 kan ik zo mijn stelsleutel van bovenaf erin steken en met het voor- of achteruit rijden van de wagen stel ik mijn slipperclutch in. Dat moet bij de stampede 4x4 toch niet heel anders zijn....
Adjusting the Slipper Clutch
The model is equipped with an
adjustable slipper clutch which is built
into the large spur gear. The purpose
of the slipper clutch is to regulate the
amount of power sent to the wheels
to prevent tire spin. When it slips, the
slipper clutch makes a high-pitch,
whining noise. To adjust the slipper,
use the included wrench to hold
the adjusting nut and roll the model
forward to tighten and reverse to loosen.
Place the model on a high-traction surface, such as carpet . Adjust the
slipper so that you can hear it slip for approximately two feet from a
standing, full throttle start. (Learn more about adjusting the slipper
![]()
Zo lijkt t alsof je met 4 schroeven zo bij de achterkant kan komen, maar makkelijk is het niet.
En ben je nog niet bij de slipper, maar staat dit niet gewoon in de handleiding?