Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. alexx

    alexx

    Lid geworden:
    24 dec 2007
    Berichten:
    26
    Sorry, ik had even gemist dat het er al 2 waren voor dat geld.
    En ik bedoelde ook dollars.

    Ik heb zelf een setje True rc 8000mah in de revo bl en ondanks de 10C houden ze het goed. (niet te zwaar vertand)

    Maar ik zit toch te denken aan iets 25/30C continu omdat de spanning wat mij betrefd niet stabiel genoeg kan zijn.
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    In de opstelling die ik ga gebruiken wordt het een 4s2p pack wat (volgens de C opgave) voor ongeveer 150amp. continu en 200 amp. piek goed zou moeten zijn ...

    Ruim voldoende voor de brushed set-up van de Summit en mogelijk zelfs brushless in de toekomst...

    8000mah bij 10c is "maar" 80 amp. , mijn set-up zou pakweg het dubbele leveren ;)

    Ik heb straks 10.000mah met 15C continu en 20C burst.

    Een hoge C-rating alleen heb je weinig aan , je zal het ook hoog in de mah's moeten zoeken voor een stabielere spanning.

    Een 4000mah 25C pack levert b.v. nog "maar" 100 amp. , geen geweldige verbetering tenopzichte van de 8000's ;)
     
  3. alexx

    alexx

    Lid geworden:
    24 dec 2007
    Berichten:
    26
    Ik weet het, ik heb een mooi voorbeeld gezien bij iemand met ook een bl revo met 5000mah+ (weet het niet exact) 25c continu (is 125A) met een mooi verkoop praatje etc.

    Als we de eagletree er aan hangen, zakken ze bij een belasting van 80A (piek) al onder de 2.9V per cel!

    De true daar in tegen blijven bij een belasting van 160A (piek) nog net boven 3V per cel.

    Continu dat soort amperes meten vind ik te spannend, maar ik denk dat daar nog ergere resultaten uitkomen.
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Verwacht ook geen superprestaties van de cellen die ik heb aangeschaft hoor ...

    Maar door de 4s2p setup moet het wel goed gaan komen en heb ik geen super C-waardes nodig ;) , zeker met de brushed set-up.

    Al leveren ze (stabiel) maar 10C kom ik nog op de 100 amp. wat ruim voldoende moet wezen voor de brushed set-up.
     
  5. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    @Wiebe:
    Al wat gehoord m.b.t. de levering :?:
    De mijne staat inmiddels ook al een weekje in bestelling bij RCPitstop ;)
     
  6. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    ja
    grrblllwwwwwgrrrrr.

    je snapt het wel het duurt nog even,
    een modelbouwer moet geduld hebben grrrrgrrrgrgrr.
    maar dat blijft zo overal mee gelukkig is het hobby.

    gelukkig kan ik me nog met wat andere karretjes afleiden.
    maar als je garantie wil moet je nog even geduld hebben.

    laten we blij zijn dat er eindelijk traxxas te krijgen is in nederland.
    mijn stampede was erg eenzaam 7 jaar lang.

    groeten wiebe.
     
  7. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Yep... snap het helemaal .... Eind deze maand werd er door Wim van RCpitstop in Zoetermeer genoemd , hij had het er wel over dat er waarschijnlijk een tegemoetkoming richting de klanten zou komen voor het wachten. Mogelijk in de vorm van een gratis accu , korting of iets in die richting.

    We wachten wel ff af ... D'r is hier meer Traxxas (en zat andere dingen/merken) in huis om me nog ff te vermaken. De allereerste T-Maxx b.v. of de Revo of de Jato en dan binnenkort de nieuwste telg in de familie de Summit :cool: Al zit ik ook al steeds meer naar de 1/16 E-revo te kijken , toch ook wel een erg leuk hebbedingetje :D

    De E-bay lipo's lijken wel aardig geschikt te zijn voor de Summit , qua maat moet het lukken 2 gestapeld is precies 29mm. En de eerste ontlading op de Trinity DPD (met de 30A Dyna Pulse mode) waren ook wel positief. Heb foto's van de resultaten volgens de DPD , waarbij de accu's nauwelijks warm werden... Met m'n Ni-Cd's en Ni-Mh's was dat altijd wel wat anders ...

    Heb dus goeie hoop voor de accu's .

    Accu 1 :

    [​IMG]

    Accu 2: [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  8. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Weer een leuk hebbedingeteje binnen voor de Summit :D

    Een 3Racing TXS-01 1/8 crawler winch :worship:

    Brushless is inmiddels ook onderweg :p

    Hopen dat ze bij Traxxas/RC-Connect een beetje opschieten :!:
     
  9. sitmark

    sitmark

    Lid geworden:
    8 mei 2008
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Bornem Belgie
    Heb je ook gezien dat in de advertentie staat dat ze op 1A moeten opgeladen worden tot ten hoogste 2A?

    Ik heb hen hiervoor een mailtje gestuurd om te vragen of ze niet bedoelen op te laden aan 1 C in plaats van 1Ampère....

    Dit is het antwoord dat ik kreeg:
    we are understanding you are worry on the charge time.
    Please don't charge it over 2A. if you afraid the charge time is too long, please charge it with 2A.
    thank you

    Ze hebben me toch nog niet overtuigd dat ze wel degelijk 2Ampere bedoelen ipv 2C... heb je de batterij al?
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2009
  10. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Dat ziet er wel heel gaaf uit 1/8 crawler winch! hoe ga je die laten werken?

    "Brushless is inmiddels ook onderweg" de Summit is toch brushless ga je er een andere motor op zetten???

    Wil Dat ding graag hebben maar nog steeds niet te koop hè:(


    Groet Ronald
     
  11. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    De Summit is standaard Brushed. :)
     
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ze zullen waarschijnlijk gewoon 1 of 2 ampére bedoelen , dat advies kom je bij een hoop Hong Kong lipos tegen op E-bay. Ik heb de batterijen al in huis , zie m'n bericht eerder op deze pagina....


    Je hebt 2 opties met de 3racing winch , via een knopje op het regelaartje of via de afstandsbediening. Ik maak gewoon gebruik van het knopje aangeien er geen vrij kanaal meer is op de originele afstandsbediening.

    De Summit is niet brushless maar gewoon brushed standaard , dat wordt straks "opgelost" met een EZrun 1/8 set met 150A regelaar en een 2350kv motor. Na het zien van dit filmpje + de reacties die erbij staan leek dat me wel wat..

    XwP-b7W5UrI[/media] - traxxas summit brushless,first test run.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Besteld

    Vandaag ook maar de Summit besteld!!!!!!!!!!!

    weet nog niet eens wat ie gaat kosten:):):)

    Goeten Ronald
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De meest voorkomende prijs in Nederland is €539... Hoop dat ze 's een beetje voort gaan maken bij Traxxas/RC-connect :!: Duurt me veelste lang zo , vanuit het buitenland was sneller en waarschijnlijk goedkoper geweest ...
     
  15. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik heb hem bij Toemen in Den Bosch besteld zit meestal wel goed met zijn prijzen 3 wekengeleden daar een E-Maxx gekocht voor 339,-

    hij zei dat ie zelf ook in USA ging kijken maar dat kan ook grootspraak zijn.

    koop toch maar liever in NL ivm de garantie.

    Als ik iets weet laat ik het horen

    Ronald
     
  16. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    PFFFFFFF

    wat duurt het lang

    iemand hem al????
     
  17. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb goed nieuws gehad .... :D

    Maandag of dinsdag worden ze door de shop zelf opgehaald bij de importeur ...

    Hopen dat het pakketje van Medusa ook vlot binnen is , kan ik aan de slag met de data logger in de Summit.
     
  18. alexx

    alexx

    Lid geworden:
    24 dec 2007
    Berichten:
    26
    @savage, welke kleur heb je besteld?
     
  19. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb om een gele gevraagd ..... Maar zal waarschijnlijk gewoon afwachten wezen wat er is ..

    Ik zie het wel , als ik maandag niks hoor bel ik dinsdag zelf ff op.
     
  20. racingbaker

    racingbaker Guest

    Hier Racingbaker heeft 8 nieuwe losse wielen over voor een Maxx serie van Traxxs,ik heb zelf de erevo brushless, er zijn van Towerhobbies de verkeerde wielen gekomen , deze passen niet op de aandrijflijn, de wielen hebben een 6 kant
    iemand interesse?? groet Bakker
     

Deel Deze Pagina