Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ik kan hem morgen ook gaan ophalen in Den Bosch :D:D

    er zijn er maar 20 geleverd in NL toemen kon er maar 2 krijgen en diezijn al op!!!!
     
  2. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Jaja, ik heb hem binnen hoor. Vanmiddag werd ik gebeld door Peter van RC Speedworld en na alle vertraging is hij er dan echt !! Gelijk de enorme doos opengemaakt op de toonbank, en tjemig wat een monstertruck is dat !!! :D Hij is nog groter dan een savage XL, ik weet niet precies hoe ze 1:10 uitleggen bij Traxxas, haha, maar hij lijkt gewoon 1:8. :cool:

    [​IMG]
    de doos

    Vanmiddag om 17:00 uur opgehaald en ik ben nu net pas thuis. Ik rij de hele avond van hot naar her met de Summit in de kofferbak. Helaas dus nog niets ermee kunnen doen. :( Moest naar het ziekenhuis, alwaar mijn zus was bevallen van een gezonde dochter !! Dat is natuurlijk super tof, ennuh de familie gaat bij mij absoluut voor de hobby, dus morgen verder. Wel even de doos opengemaakt en een paar foto's gemaakt.

    Vooraf vond ik zowel de rode als de gele uitvoering echt tof. Maar in eerste instantie had ik het liefst een rode, aangezien er geen artikel nummers zijn voor de kleuren had ik de kleur ook per mail nog eens gevraagd. Tijdens het wachten op de Summit, 15 februari 8-O reeds besteld, vond ik de gele eigenlijk steeds mooier worden ten opzichte van de rode . Ik heb nog getwijfeld of ik daar nog een mail over zou sturen, maar uiteindelijk niet gedaan. Ik dacht ik zie het wel, geel en rood vind ik goed, wit en blauw lelijk. Nou geluk was ook aan mijn zijde vandaag, geen witte, geen blauwe :D, maar een gele !!

    [​IMG]
    Summit met doorsnee maat huiskat

    [​IMG]
    Summit
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Dammmnnnnn , blijft toch wel een gave kleur dat geel ....

    Kan niet wachten tot de mijne morgen wordt afgeleverd :D
     
  4. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Ik zie m als t goed is zondag dan wel rijden!!
    Sunset boulevard!!
     
  5. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel

    Ik vind alleen de Body zo wel verschrikkelijk hoog zitten. vind het persoonlijk niet mooi als het chassis zo ver onder de body uit steekt.

    Wel een leuke wagen. :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    @ Westcoast : Dat klopt... Weet alleen nog niet of het dan nog brushed of al brushless is ;)

    @ Klamath : Tis natuurlijk een Revo in crawl uitvoering ;) Bij crawlers staat de body altijd wat hoger , d'r zijn er op het Traxxas forum al die overgestapt zijn op de E-Revo body b.v. ...


    Vanmiddag eerst maar eens ff kijken hoe het rijd en hoe ik de winch erop ga zetten... Die wil ik zondag sowieso werkend hebben :cool:
     
  7. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    Om al die bigscale's uit de zee te slepen? :D:D
     
  8. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat weet ik, en ik vind de body zelf ook wel gaaf. alleen zou ik hem zelf lager zetten, zodat de accu bakjes (die zwarted deksels iig) net afgedekt zijn. zo bedoel ik het.

    Met de body zo hoog op de bodyposts wordt de auto alleen optisch extra verhoogd. zal wel zijn zodat deze nog hoger lijkt dan de auto eigenlijk is. :p (teminste, zo zie ik het, haha. )


    Maar, beslist een mooie auto... helemaal neit goed,.. straks gaat het mij alleen nog maar weer geld kosten..
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  9. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Gheghegheghe , jij mag niet meer raden ;)

    Moet nog ff kijken of ik bij de boulevard nog een leuk crawl plekje kan vinden.
     
  10. westcoast

    westcoast

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    2.561
    Locatie:
    Westland
    De stoep is daar hoog genoeg, en anders zorg je toch dat een beetje stenen meeneemt? Je komt toch om m te laten zien en wat ie kan.
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    De stoep is te hoog , daar moet je een 1:1 crawler voor hebben om daar op te komen :rolling: En jah nog meer meenemen :?: Ik heb altijd al zo veel bij me en aan een paar steentjes heb je niet genoeg ;)

    Neem ook niet alleen de Summit mee zondag .... De MBX5 buggy en truggy gaan sowieso ook mee en misschien nog wel wat andere dingen , moet nog ff kijken wat ik precies meeneem. Het spelen met de Summit komt heus wel goed.
     
  12. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel
    Ja ja ben hem net wezen halen in Den Bosch ze hadden er maar 1 maar ik was de eerste:):):) € 499,--!!!!! doen ze goed daar;)

    het is een rode en die wilde ik ook graag:D

    Meteen ff een vraag: uit de doos staan de achter wielen een beetje (veel) naar binnen ik bedoel dus het rechter achter wiel wil naar links en links achter wil naar rechts moet dat of moet ik ze gewoon recht zetten???? dat is aan dat stangetje draaien hè??

    Op snelheid (verharde weg) is het wel een beetje een zwabber hoor is dat bij jullie ook?? gereden op 2x 2s 5000mih

    verder ziet ie er heel gaaf uit en beniewd in het zand en op de rotsen:-D

    moet ik nog wat met het motortje doen in een waterbak of zo had ik een keer gelezen of is dat niet voor deze motor???


    Greets Ronald
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  13. Plancore

    Plancore Guest

    Ja maar dat kan je bij je lagerhouder (pivotballs) ook doen de bovenste voor je camber en de onderste voor je toe.
    Vond ik persoonlijk makkelijker afstellen.
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Ik heb 'm ook binnen gekregen vanmiddag :D

    Gelijk ff spelen natuurlijk , melden op het forum komt later wel :rolling: ... Dat zwabberen komt door de grote en vooral zachte banden en dat van die wielen is gewoon je toespoor instelling die kan je zo laten staan.

    Met de standaard motor op 4s lipo zit er best wel wat pit in , beloofd dus wat voor de brushless set op 4s aangezien de standaard motor ergens rond de 20.000 toeren max draait en ik met de brushless naar de 38.000 ga :twisted:

    Ik heb al een filmpje gezien van iemand met dezelfde EZrun set als ik heb en met het standaard 14t pinion wordt het setje niet eens warm maar is er wel al een toename in de snelheid volgens de plaatser.... Heb pinions van 14 t/m 21t + alle 3 de spurs al in huis , hoogste tijd voor de Oracle zodat ik aan het experimenteren kan met de brushless set-up :cool:

    Zal straks ff de radargun erbij pakken en kijken hoe hard ie nu loopt....
     
  15. diver

    diver

    Lid geworden:
    28 apr 2009
    Berichten:
    1.598
    Locatie:
    Schijndel

    Het is gelukt!!

    sorry voor de domme vraag maar wat bedoel je met:

    je camber
    en
    je toe

    Thanks
     
  16. Plancore

    Plancore Guest

    Ik vind het geen domme vraag, want het is allemaal wel complex.
    Neem in het eerste linkje niet de waarden serieus(aantal graden), want is van een 1/1 auto.
    linkje:toe camber caster of deze camber toe caster
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  17. alexx

    alexx

    Lid geworden:
    24 dec 2007
    Berichten:
    26
    Mensen met een S-Revo uh ik bedoel een Summit, hebben jullie ook heel veel speel ruimte op de aandrijflijn?
    Ik kan mijn spur 180graden draaien zonder dat de wielen gaan draaien....
    Ik heb ook een E-Revo maar daar bij is het veel minder.
     
  18. offroad-racer

    offroad-racer

    Lid geworden:
    31 mei 2009
    Berichten:
    186
    nu nog een paar aktie foto,s he ;) echt vette wagens :p
     
  19. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    jup komt door de 2 versnellings bak ,meer tandwielen meer speling.
    groeten wiebe.
     
  20. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Klopt idd wat Wiebe zegt , ik heb er ook "last" van bij de mijne...

    Ben vandaag niet meer toegekomen aan het meten van de snelheid , ga dus morgen ff aan de slag met de radargun ;) Ben wel benieuwd naar het verschil tussen brushed en straks brushless.....
     

Deel Deze Pagina