Traxxas Summit topic!

@sven
Volg al een tijd je verhaal hier, tof wat je met de auto doet, helemaal het verhaal van schakelen en sturen. Ga je nog een lier erop zetten? Ben benieuwd naar je eerste filmpje......
Dat bouwen is voor mij niet weggelegd, ben al blij dat ik hetgene wat ik weer es kapot heb gereden kan vervangen:p

leuk gedaan zo!
Ik wil m ook wel is zien als die klaar is.
Waar ik wel benieuwd naar ben je het totaal gewicht imv de stalen tonka body.

Een lier heeft niet zoveel zin als ik honderden meters verderop rond rijd met de videobril op denk ik. ;) Maar misschien dat ik er voor de lol een winch servotje opbouw met de tijd.

Et gewicht, tsja haha ermee springen met die kap zou ik je niet aanraden iig.
Een dikke 7 kilo gaat wel lukken denk ik, zeker met 4s 8000mAh aan boord.
Ik zal er morgen eens alles in gooien wat erin moet, en hem daarna even op de weegschaal ploffen.

de Summit kan wat dat betreft nog best veel hebben hoor....;)
Mijn neefje van 2 gaat soms er boven op zitten en dan rijd de summit nog gewoon aan en dat is al snel 12 kilo wat er dan op de stock body mee getrokken word (niet dat die dat heel leuk vind)maar het kan:cool:

Zijn er lieren op schaal verkrijgbaar?
Lijkt me erg leuk eigenlijk :)

Ja zijn er...... Maar zijn wel wat lastig te bevestigen op de Summit.

Zoek op :google: maar eens naar 3 racing winch ....

Zou het moeten doen ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn summit daarstraks mogen ontvangen, rijd echt heerlijk en stopt voor niets. Ben aant brainstromen voor een leuk obstakel parcours te maken. Iemand ideen?:)

Hoi, ben aant kijken voor een LVC voor mn summit zodat ik met lipo's kan gaan rijden, de regelaar die ik op mn summit heb ondersteund dit standaard niet. Weet iemand een goede LVC en hoe bouw je zoiets correct in?

Hmm nou ik heb de zaak draaiend, min of meer, maar iets klopt er niet. De regelaar valt regelmatig uit en ik weet niet waarom. Ik heb de boel op deze manier aangesloten met uitzondering van losse BEC, en het rijd ook prima, maar na een paar minuten stopt het gewoon.

4S2PWIRING.jpg

Uit de BEC komt ook keurig 6v, en wijkt nauwelijks af als ik flink aan de zware stuur servos tors. De regelaar wordt niet denderend warm, ik kan mijn vinger nog gewoon op et koel lichaam houden, en na een reset doettie et ook weer gewoon. Ik heb er ook niet echt rauw mee gereden, eigenlijk alleen maar rondjes gedraaid, achtertuin is gauw klein met zon koeie machine.Dus waarom zou die regelaar dan zomaar stilvallen? Iemand suggesties waar ik naar zou kunnen kijken?

De standaard bec van de EVX-2 is niet berekend op 4s :!:
Die krijgt normaal z'n voeding van 1 accu (7 cellen sub-c/2s lipo) en de 2de accu wordt in serie gezet op het board van de regelaar.
Daarom zit er in het diagram ook een losse bec in het circuit opgenomen.

De bec krijgt nu te veel spannig te verwerken en warmt daardoor op tot ie in de beveiliging schiet. Het is geen schakelende maar een lineaire bec , die eigenlijk bedoeld is voor max 2s..... Hij krijgt nu dus het dubbele voor z'n kiezen en dat kan ie gewoon niet aan.

Oh, ok dan. Betekend dit dat de hele regelaar niet bruikbaar is,
of is et goed als ik er gewoon een losse bec op zet?

Gewoon een losse bec gebruiken .... Daarom staat ie er in het schema ook in ;)

Schema is volgens mij (weet het vrij zeker) afkomstig van het traxxasforum , daar staan er meerdere die allemaal gebruik maken van een losse bec zodra er via 1 accu aansluiting gewerkt wordt.

De interne bec kan gewoon niet meer spanning aan als wat er in de standaard configuratie geleverd wordt.

Daar had ik nog niet over nagedacht idd, ik dacht 4 cell is 4 cell, of het nu twee 4s parallel of twee 2s serieel is maakt niet uit.
Maar de interne bec lijkt het inderdaad van slechts 1 aansluiting te pakken, dus zit je dr dik overheen idd. ;)
Dus de interne bec gewoon niet gebruiken is dan al goed genoeg om em niet in een of andere beveiliging te doen tikken?

Ik heb nog een 5v/3a bec liggen, maar ik denk dat je die extra volt wel nodig hebt bij zon joekel als deze?

En anders deze maar even kopen? http://www.ebay.com/itm/Hobbywing-5...430?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a760c14de
Is die goed genoeg? Heb geen flauw benul wat die auto servos zuipen. ;)

4s zit in dit geval toch net ff anders ;)

De interne bec pakt het echt maar van 1 aansluiting af , heb het zelf ook uitgeprobeerd en d'r is echt maar 1 aansluiting die stroom aan de bec levert.

Interne bec inderdaad gewoon laten voor wat ie is en er een losse 5A bec van hobbyking tussen zetten , niet vergeten het rode draadje van de EVX ff los te koppelen ;)

Back