Traxxas Summit topic!

Mooi, bedankt voor de tip, gelijk maar besteld.
Is voorlopig toch rot weer, dus kan wel weer wachten. ;)
Ga ik maar weer even verder met de tonka kap zelf.

Weet je toevallig of dat printje waar de difflocks aan zitten nog iets bijzonders verricht? Of krijgen die LEDs gewoon direct voeding van de BEC? Want als beide servos gewoon de zelfde richting op werken, pak ik liever een Y splittertje. De verlichting wil ik toch via een turnigy switchboard gaan schakelen dus dat hele diflock printje is misschien overbodig.

Led's worden volgens mij gewoon gevoed door de BEC , diffprintje is eigenlijk puur en alleen voor de aansturing van de 3standen voor de diffs.

Servo's werken zo uit m'n hoofd gewoon dezelfde kant op , voordeel van de dubbele aansluiting op de ontvanger is wel dat je de stroom die door zo'n aansluiting loopt lager is als bij een Y-kabeltje en alle 2 op 1 poort.

Mijn zender kan tot 8 kanalen mixen, dus ik zou ze ook los aan kunnen sluiten.

Maar drie standen zeg je? Ik heb em nu op een digitale toggleswitch zitten, daarmee schakelt hij van helemaal vrij naar helemaal locked. Doet hij in de middenstand nog wat anders dan? Alleen achter difflock ofzo? Ik zou zelfs dat nog via mijn zender kunnen doen, want ik kan tot 5 verschillende standen laten cyclen. Maar of het zoveel nut heeft? Gebruik je het wel eens, dat semi-locken? Ik zou et alleen met lowgear in ruw terrein gebruiken, want hij stuurt echt als een hark met de lock erop. ;)

Maar dat difflock printje gaat er hoe dan ook uit, dan kan mooi de nieuwe BEC en de koplamp schakelaar in het ontvanger compartiment. Mijn ontvanger past er toch niet in, die wilde ik met een bos draad in een krimpkous en een dot hotglue waterdicht door et dekseltje voeren. En dan ouderwets met een ballonnetje ergens op et chassis. ;)

Yups drie standen.. Zo uit m'n hoofd 1: open ,2: achter gelockt ,3: voor+achter gelockt (met een achtelijk grote draaicirkel).

Stand 2 kan nog weleens makkelijk zijn , net ff wat meer aandrijving in het echt ruwe maar niet de achtelijk grote draaicirkel van full lock.

Daar kan die stand dus nog weleens handig voor zijn ;)

Hmm, dan toch maar even drie standen diflock zien te fabriceren, want full lock draaicirkel is inderdaad wel een beetje log. Full lock is volgens mij alleen zinnig als je tot aan je assen in et los zand staat ofzo.

Dan moet ik et bordje toch blijven gebruiken, anders kom ik kanalen te kort (stuur, gas, gear, lock, lampen, claxon, en 2 kanalen voor headtracking)

Misschien niet zo heel relevant voor dit topic, maar ik heb al vorderingen met de tonka summit. ;)

Stuurtje doet et, sterk genoeg om de arm van et kereltje rond te trekken.

Claxon ook (is 120dBi scooter claxon, sirene komt te vervallen)

Videogear getest op een beugel die de summit imiteert zodat ik weet of het werkt voordat ik in de body ga boren/popnagelen. Resultaten voor video waren behoorlijk goed, ruim 1km line of sight, had verder gekunt maar UHF hield ermee op door een rottige antenne. Nieuwe bipool antenne zou et moeten oplossen voor nog meer afstand.

Gozer zonder kop (want camera) samen met mokkel zijn inmiddels ook gearriveerd. ;)
Summit%20FPV%20015.jpg

Zender is inmiddels ook deze geworden. Zeer fijn ding voor 40 euro, en met een beetje knutselen is er firmware op te flashen waar een normaal merk van 200 euro nog een puntje aan kan zuigen. Ook heb ik er headtrackingpoort en een aftapping voor UHF module in gebouwd.
GT3B01.jpg

Oh, wat misschien nog wel interessant is voor mede summit rijders, ik heb er twee keer 4s 5000mAh in kunnen lepelen.
Dat waren deze bakstenen: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21371
Heb wel ALLES uit de accu bakken moeten peuteren, zelfs et schuim, maar het zit als gegoten. ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja die gt3bs zijn leuke dingen:)

Ik was nog redelijk actief in de rctech thread tijdens het coden van dat spul (nouja ik had ideeen en heb de originele how-to geschreven daar:P)

Misschien kun je me dan wel helpen met het instellen, want ik wordt scheel van de handleiding. ;)

Ik wil graag dat kanaal drie 3 standen krijgt (multiposition dus) "100 <> 0 <> END", en ik wil tussen die standen roteren met behulp van de throttle trim knoppen. Nu werkt heb ik de trimfunctie al uitgezet, dus de knoppen zijn beschikbaar. Alleen kom ik er niet uit hoe ik nu die twee knoppen in kan stellen zodat ze door de posities van kanaal 3 heen bladeren.

http://www.overkillrc.com/GT3B-Firmware/0-4-1/MANUAL-0.4.1.txt

Dat is de handleiding, maar ik kom er niet aan uit. ;) Een enkele trimknop tussen 2 uiterste standen laten alterneren lukt me wel, maar verder...

EDIT
En natuurlijk net nadat ik et post, krijg ik et voor elkaar. ;)
Alleen wel jammer dat je maar een richting op kunt roteren.
Dus nu heb ik vrij, rear lock, full lock en weer terug naar vrij.
Van rearlock terug naar vrij gaat niet denk ik, toch?
Ik dacht dat "MR1" stond voor multiposition reverse 1, maar blijkbaar is dat multiposition reset 1.

EDIT2
En nog wat geleerd. ;) Als het V'tje knippert kun je kiezen wattie doet bij een long press. Dus shortpress schakeld hem door naar full lock, longpress schakeld hem terug naar vrij. Helemaal top zo. Het is een gedoe om et te ontcijferen maar je kunt er zo ontzettend veel mee. ;)

Laatst bewerkt:
Gisteren mijn summit uitgerust met een Xerun 150A en 1800kv sensor motor, loopt lekker zo met een 21T pinion. Nu nog opzoek naar banden die al het geweld aankunnen. Iemand suggesties?:)

@Sven, cool hoe je je summit verbouwd hebt, camera staat bij mij nu ook op het verlanglijstje!

Laatst bewerkt:
Nou, sinds deze week mag ik me ook hier melden.
Na n rustler, erevo en erbe, losi en axial crawlers wilde ik per se een wraith , maar t is nu ff een summit geworden....voorlopig

Er ligt een mmm in met n 2200kv motor en ik rijd m met 2 x 3s in serie..

Al snel n hoop fun mee gehad.
De straat ligt hier open en die lichtjes in t donker doen t werkelijk uitstekend.
Mn kids zijn er wild van.

Voor de winter gaat de titan er weer in....

Even n snelle vraag aan jullie.

Indien ik n tijdje rijd op lage gearing, word die dan snel te warm als je veel vol gas rijdt?

Wil mn kids straks wat laten rijden maar dan niet op volle kracht...

Nee, maar je kan je regelaar ook op 50% instellen + lage versnelling, dan word die zeker niet te warm. Edit, ik lees net dat je een mamba 2200 erin hebt zitten, ik zou dan zeker niet volgas in low gear gaan rijden voor lange tijd.

Ok, dank je, eigenlijk wel logisch idd....:rolleyes:

Mn kids hadden hun vingertjes al goed onder controle gister in t bos..
Maar ze zijn natuurlijk gek op water en modder,

Dus ik wilde eigenlijk de titan en de evx-s terug inbouwen voor de herfst; die power van de mamba hebben we toch ook niet nodig..
Maar ik herinner me dat op de site van traxxas staat dat de evx-2 niet compatible met lipo's is.

Maar dat is toch onzin of niet?
Ik heb mn erevo vroeger ook op 2x 2s gereden zonder problemen. Zowel de brushed versie als de erbe..

Maar nu heb ik alleen nog maar 2 x 3 s lipo's. paralel geschakeld op; de mamba en dat gaat uiteraard goed.

Als ik google over evx-2 en 3s lees ik van alles over de Bec-voeding en dat je dan 2s aan de bec-kant moet houden 3s aan de andere kant.

Maar dat zal ik dus wss nooit echt begrijpen.

Kan ik nu met n gerust hart gewoon die 2 x 3s paralel aansluiten in de summit en de evx-2 of niet???

Eemh.. Reken het voltage eens uit van de twee x 3s lipo's... Vergelijk het met het maximale van je regelaar. (16,8 V) Dan weet je genoeg..Toch?

2 x 3s = 11.1 x 2. standaard evx2 kan tot 16,8v en daar ga je met twee 3s lipo's overheen, niet doen dus. Volgens mij is het met de nieuwe summit modellen ook niet meer mogelijk om met één 2s en één 3s samen te rijden.
Wat je wel nodig hebt is een lipo buzzer die een hoge piep geeft wanneer je lipo's op kritieke voltage komen. De geupgrade EVX2 heeft een lipo cutoff ingebouwd. Als je de nieuwe hebt staat het op de regelaar. Maar met stock setup dus max 2 x 2S lipo's gebruiken;)

Tsjah, ze spreken zich zelf wel tegen op hun site wat dat betreft maar goed..

Summit met titan 775 heeft 2 connectors voor 2 accu's.
Kan ik daar echter ook gewoon 1 lipo 3s op aan sluiten.

Ik heb ff geen 2 x 2s lipo's..

Back