Traxxas X-maxx Topic!

5e549c59650d4c290a4974bd878dd2f9.jpg

Dit is er gebeurt op die video....
Heeft denk ik niet veel te maken met het hard neerkomen op beton.

Dat is inderdaad al weer een bekend probleem.
Daarnaast roest alles wel heel makkelijk?
Het kan zijn dat het zo lijkt omdat er roest zit, maar de rechter outdrive lijkt al een deukje te hebben?

Dat is inderdaad al weer een bekend probleem.
Daarnaast roest alles wel heel makkelijk?
Het kan zijn dat het zo lijkt omdat er roest zit, maar de rechter outdrive lijkt al een deukje te hebben?

tja...als je door het water rijdt en de boel erna niet droog blaast en inspuit gaat het roesten... als ik mijn auto parkeer na een regenbui zijn de schijven de volgende ochtend ook roestbruin.. das toch logisch? vooralsnog zie ik geen enkele reden om me zorgen te maken over een zwakke constructie of andere zaken. Zoals die X-Maxx daar mishandeld wordt is imho niet normaal... dan houdt ie het nog lang vol.

Remschijven zijn onbehandeld metaal, de diff cups niet, dus die zouden niet zo mogen roesten als het aan mij ligt.
Mijn Losi diff cups roesten niet..

Ik denk dat als de diffs goed geshimd zijn mijn LST en Muggy ook een heel eind komen, maar de diffs van de X-Maxx zijn misschien ook niet goed geshimt, dat is een Traxxas kwaaltje.

tja behandeld of niet... als de dogbones zo rondraggen in de cups kan ik me voorstellen dat er metaalstof vrij komt wat vliegroest veroorzaakt... en in dat topic op het Traxxasforum wordt er ook gesuggereerd dat er shims tussen moeten maar tevens weer ontkracht door een ander die aangeeft dat er totaal geen ruimte in zit...

Is het diffhuis wel van alu? Of iig beschikbaar als alu? Dat zal denk ik ook een boel schelen als je hem dan ook goed shimt.

Veel te rommelig inderdaad. En bijna geem smering op de ringgear zelf. Door de warmte mss kapot gedraaid. Krijgt een nieuwe van trx lees ik...

tja behandeld of niet... als de dogbones zo rondraggen in de cups kan ik me voorstellen dat er metaalstof vrij komt wat vliegroest veroorzaakt... en in dat topic op het Traxxasforum wordt er ook gesuggereerd dat er shims tussen moeten maar tevens weer ontkracht door een ander die aangeeft dat er totaal geen ruimte in zit...

Ik zie het in de latere foto's ook in de schroeven, mijn Losi schroeven doen dat niet.
Protek wel, maar de originele Losi schroeven niet.
Ik heb ook geen roest op mijn outdrives, terwijl ik met een 1717 rijd op 6S in een kleinere auto..

Maar dat is ook het probleem, vind ik, met "waterproof" auto's.
De meeste mensen denken dat je ze door sneeuw en alles kan rijden, en er niet naar om hoeft te kijken.

Mijn rustler heeft vorige week zaterdag in de sloot gelegen. Kon m niet vinden. Eenmaal gevonden en mee naar huis genomen en alles met warmwater afgespoelt en droog gefohned. Niks aan de hand. Zelfs de lipo doet het nog. Geen roest helemaal niks. Wel alles uit elkaar gehaald en ingevet.
Transmissie helemaal uit elkaar en ook opnieuw ingevet en gesmeerd. Als nieuw staat ie weer op de kast. Als ie niet waterproof was dan was het einde verhaal.
Love Traxxas!!
c5cac14c7cd0c79db564ad591818737a.jpg
be5b4807a44e66b037e1ae2256ca9eac.jpg
5354e0147a540bf2ffa619359674df8a.jpg

Geen roest helemaal niks. Wel alles uit elkaar gehaald en ingevet.
Transmissie helemaal uit elkaar en ook opnieuw ingevet en gesmeerd. Als nieuw staat ie weer op de kast. Als ie niet waterproof was dan was het einde verhaal.

Het probleem is dat veel mensen, voornamelijk beginners, niet weten dat schoonmaken en wat invette/inspuiten tegen roest nodig is, omdat ze denken dat de hele auto waterproof is.

Back