Tijdje geleden heb ik hier een mooie trex 450 pro gekocht met beastx, na een paar vluchten heb ik besloten om de servo's te vervangen omdat hier imo iets teveel speling opzat. Dus zet ik maar een leuk bouwverslag op, aangezien ik veel dingen van de heli ga veranderen.
- nieuwe hardware kit, dus hele nieuwe schroeven
- MKS ds92a+ servo's met een align ds520 op de staart
- DFC kop, de normale kop was "op", dus heb ik deze maar gekocht.
- Align 450mx vervangen door een turnigy H2218 met 13t pinion.
- kleine dingen vervangen zoals TT lager, thrustbearings enz...
Dit was de basis waar ik mee ben begonnen, al een klein beetje gedemonteerd:
Reeds onderdelen, ik vind het bijzonder mooie servo's, iets zwaarder dan normaal, maar zeer robuust en nul speling erop.
Na een tijd heb je alleen nog maar los prut en een hele hoop rommel, zoals ik het graag heb eigenlijk, kan beter werken in rommel
Eerste aanpassing van het frame, heb een klein rond gat gevijlt in de onderplaat zodat hier de antenne doorkan van de ontvanger. Ik wil mijn draden netjes wegwerken, dus de ontvanger staat op de ideale plaats.
Servo's los op de mainblocks gezet, bij een trex pro kan je er nogal eens tegenaanlopen dat je de 2 losse blokken niet kan uitlijnen omdat de servo monteer gaten niet overeenkomen, mks heeft dit hier mooi opgelost door de gaten hoger te maken zodat er meer ruimte is.
En dan kom je tot iets wat alweer op een trex begint te lijken.
Morgen doe ik mooi verder en begin ik ook aan de bekabeling waar ik nog over moet nadenken, wil alles in het frame, dus ook de esc, maar weet niet als dit wel lukt.
- nieuwe hardware kit, dus hele nieuwe schroeven
- MKS ds92a+ servo's met een align ds520 op de staart
- DFC kop, de normale kop was "op", dus heb ik deze maar gekocht.
- Align 450mx vervangen door een turnigy H2218 met 13t pinion.
- kleine dingen vervangen zoals TT lager, thrustbearings enz...
Dit was de basis waar ik mee ben begonnen, al een klein beetje gedemonteerd:

Reeds onderdelen, ik vind het bijzonder mooie servo's, iets zwaarder dan normaal, maar zeer robuust en nul speling erop.

Na een tijd heb je alleen nog maar los prut en een hele hoop rommel, zoals ik het graag heb eigenlijk, kan beter werken in rommel

Eerste aanpassing van het frame, heb een klein rond gat gevijlt in de onderplaat zodat hier de antenne doorkan van de ontvanger. Ik wil mijn draden netjes wegwerken, dus de ontvanger staat op de ideale plaats.

Servo's los op de mainblocks gezet, bij een trex pro kan je er nogal eens tegenaanlopen dat je de 2 losse blokken niet kan uitlijnen omdat de servo monteer gaten niet overeenkomen, mks heeft dit hier mooi opgelost door de gaten hoger te maken zodat er meer ruimte is.

En dan kom je tot iets wat alweer op een trex begint te lijken.

Morgen doe ik mooi verder en begin ik ook aan de bekabeling waar ik nog over moet nadenken, wil alles in het frame, dus ook de esc, maar weet niet als dit wel lukt.
Laatst bewerkt: