Trex 450 pro DFC

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door SandorV, 13 jun 2012.

  1. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    de schroef was los gekomen van de bladhouder, heel stom voorval dat alles kapot draait natuurlijk :(
     
  2. jjdehaan

    jjdehaan

    Lid geworden:
    20 okt 2008
    Berichten:
    1.745
    Locatie:
    Rockanje,Zuid-Holland
    ondanks dat het vast zat met locktide mss iets te vast gedraaid zodat je teveel voor spanning krijg en daardoor afbreek vast is vast
    ik heb het zelfde mee gemaakt en idd zo snel mogelijk de head speed eruit halen en landen

    S6 met de weder opbouw


    gr
    jeroen
     
  3. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    ik snap het nog niet,
    welke schroef van een bladhouder,
    tenminste in de fotos zijn ze alle ?:confused:
     
  4. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Het stukje waarmee de de houder van het blad vast zit, die schroef je vast met een schroef langs binnen, die lag eruit plus het lager erin lag totaal aan gort, viel in stukken eruit, schijnt wel een vaak voorkomend probleem te zijn bij een pro. Al bij al valt de schade mee, nieuwe TT gears, mainshaft, maingear zitten er al op, nu nog bladen en de DFC linkages naar de swash.
     
  5. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    als je zo schroefen plaatst met LOCTIDE,
    lat dat geheel 1 of 2 uren liggen, beter nog langer,
    LOCTIDE woord niet zo snel hard.
    (als je een schroef uit draaid met loctide, die ouder dan bv. 3 uren is, heb je een wit puder, als die loctide nog niet droog was, smeert het als benzine of olie, dus waardelos.
     
  6. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Inderdaad, dat heb ik een hele tijd terug al geleerd, de hele heeft enkele uren zo gestaan. Maar goed, het valt nog mee, ik dacht zeker 150 euro onderdelen te moeten kopen. Gelukkig niet :d
     
  7. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Rustig weer opbouwen,
    mooi te vliegen ook die 450er,

    ga ook ogen dicht doen, ben bezig nog met een kapotte motor van mijn benzinetrainer, ook veeeel werk,
    goed night
     
  8. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Zo, ondertussen ben ik ook weer begonnen aan de 450, nu ga ik rustiger vliegen met het ding, ik heb nog geen 10 lipo's kunnen vliegen ermee geloof ik :(

    Vandaag heb ik mijn bestelling binnen gekregen van Fast Lad, bijzonder snel. Nieuwe tailslider zat erin, tailhub, msh lagers die originele align lagers gaan vervangen in de hub, want die zijn ZO slecht, vielen compleet uit elkaar en nog wat spul. Morgen komt als het goed is mijn laatste pakket van hobbymaniac aan, dan kunnen we vliegen, net als het gaat regenen en waaien, je zal het zien. :p

    Stel prutsers zijn ze wel bij align, brengen ze eindelijk een goede tailunit uit voor de 450 die wat pitch geeft als de slider loodrecht staat, stoppen ze er onderdelen bij die de werking alles behalve vlot laten werken. Normaal verbind je de hub met 2 plastieke stukjes waar 2 gouden ringen in gaan zodat alles mooi blijft lopen, daar zijn ze vanaf gegaan precies, nu draai je aan 1 kant op de ring, zoals het hoort, en op de andere kant gewoon op plastiek. Hoe kan je nu zoiets vastdraaien en het vlot laten lopen :rolleyes: :confused:

    Msh lagers lopen echt veel mooier, zoals boter, terwijl de align lagers gewoon vies draaien als dat kan :p
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    die align lagers zijn zo slecht niet hoor.. zal me niks verbazen als het dezelfde lagers als die van MSH zijn.. Ze gaan stuk als dat boutje losloopt. anders blijven ze gewoon heel.....

    Die tailslider, tja, t ziet er leuk uit maar net zoals met dat DFC gebeuren is t ontwerp echt ruk. het kan namelijk voorkomen dat je de volledige kracht van de tailservo radiaal op de tailshaft/slider zet. komt omdat het ophangpunt van de bellcrank zelf niet vast is maar variabel(door dat kleine armpje).. bovendien, verschil is in flight niet merkbaar met t standaard onderdeel. 100% zeker;)
     
  10. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Inderdaad, ik ga akkoord. Grappig dat je het zegt, de bout was inderdaad losgekomen en hierdoor zal het lager kapot gelopen zijn.

    Ik moest sowieso een nieuwe slider, daarom heb ik maar voor deze gekozen, had sowieso niet verwacht dat het verschil zou uitmaken.
     
  11. Sirolf

    Sirolf

    Lid geworden:
    14 mei 2009
    Berichten:
    613
    Locatie:
    Baarlo Lb
    Lagers zijn lagers, ik denk dat er weinig tot geen heli merken zelf hun lagers produceren.
    Zelf heb ik ook getwijfeld om de nieuwe pitch slider aanschaffen, maar als het huidige goed werkt
    waarom vervangen. Is ook een royaal prijzig ding trouwens..
     
  12. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Klopt, tot nu toe wel geen enkel probleem met de staart, en dat met een dikke grote flut servo, mks ds8910a is aangekocht, nu nog wachten.

    Ding is trouwens een regelrecht beest, vlieg met +11 en -5 hij schiet werkelijk omhoog. Raar genoeg geen tailkick met pitchpumps, maar zachtjes achteruit vliegen geeft dan wel weer een wiebelende staart.

    Gain staat op het hoogste (snelle vibrate, paar procenten terugdraaien). Denk dat het door de servo komt, el cheapo s9257 clone. :D

    Staart naar links geeft ook een mooie stop, maar naar rechts moet hij ff zoeken. Gain van de staart (pot 3) in de beastx verlaagd heeft wel iets geholpen.
     
  13. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    vlieg de gyro met gain 62,
    achteruit vliegen doet hij in HH-mode niks !
     
  14. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Gewoon een teken dat je gain nog te hoog is.

    Hoe stel jij je tailgain af???

    Verder pot 3 heeft niks met tailgain te maken, alleen met de stops, harder of zachter.

    Kijk eens hier

    BeastX V3 Tuning Guide Updated - HeliFreak

    en de videos van Mr Mel

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    en nog gevlogen met deze heli???? blijft zo stil....:wink:
     
  16. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Paar keer nog gehooverd, het waait hier al dagen gewoon veel te hard om te vliegen :(

    Heb er ook een nieuwe mks ds8910 servo op, dus die wil ik eens testen, maar helaas het weer zit niet mee.
     
  17. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Oké, net de lucht in gegaan, heb toch nog wat problemen met de staart.

    Hoe precies moet je de gain afstellen? De staart zwabbert een heel klein beetje heen en weer, stopt niet in 1 stuk, dus gain te hoog? Echter als ik verlaag slaat de staart minimaal uit met een pitchpump (+- 12 graden).

    Hij is ook nogal vinnig, eigenlijk heeeeeel vinnig, vooral om mee te leren vind ik. Wat kan ik nu het beste aanpassen? DR staat op 70 voor elevator, aileron en rudder met nog eens 25 % expo geloof ik...

    DR nog verlagen, of moet ik beter naar travel adjustement gaan hiervoor en deze lager zeggen?

    Dit met een beastx en staartservo mks ds8910
     
  18. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    moet eigenlijk goed hoveren en stabiel in de lucht staan,
    niet meer Expo en niet te laag gaan met DR,
    je kan de helikopter anders bij windvlagen niet meer controleren
     
  19. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    welke instelling heb je in parameter menu B?? Normaal sport, ???

    Als je op een van de pre sets vliegt de DR op 100 houden en GEEN expo gebruiken. Dat als eerste. De pre sets hebben al wat expo dus daar weer expo uit je zender bij is niet aan te raden.

    Ik zou eerst ff kijken wat voor jou de fijnste stand is qua stuur gedrag. Ik denk dat sport een fijne midden stand is.

    Daarna beginnen met alle settings van het parameter menu op de standaard waarden zetten, en pot meter 1 een stukje terug van de standaard stand. Kleine heli's vinden te hoge swash gain niet echt fijn.

    Tailgain waarde zo zetten dat je op F op G zit voor futaba zal dat rond de 32 % zijn.

    ff test hoveren, is de staart in een hover al wat onrustig parameter menu D een tandje lager.

    Testvliegen en kijken of je gain hoger of lager moet. Ik test het meestal door een harde banked turn naar rechts of achteruit vliegen en dan ff de tail 45 graden en zwiepje geven, krijg je wag is de gain te hoog.

    Zo de max tail gain vinden daarna pas aan pot 3 gaan draaien om de stops harder of zachter te maken.

    Zo moet ie goed komen, lees de tuning guide er nog eens op na die ik eerder poste.
     
  20. SandorV

    SandorV

    Lid geworden:
    20 nov 2011
    Berichten:
    743
    Locatie:
    Dilsen Stokkem, limburg BE
    Ik heb via helifreak enkele parameters veranderd, parameter B staat geloof ik op transmitter, alles van DR en expo werkt dus via de transmitter, niet de beastx.
     

Deel Deze Pagina