Trex 450 pro DFC

welke instelling heb je in parameter menu B?? Normaal sport, ???

Als je op een van de pre sets vliegt de DR op 100 houden en GEEN expo gebruiken. Dat als eerste. De pre sets hebben al wat expo dus daar weer expo uit je zender bij is niet aan te raden.

Ik zou eerst ff kijken wat voor jou de fijnste stand is qua stuur gedrag. Ik denk dat sport een fijne midden stand is.

Daarna beginnen met alle settings van het parameter menu op de standaard waarden zetten, en pot meter 1 een stukje terug van de standaard stand. Kleine heli's vinden te hoge swash gain niet echt fijn.

Tailgain waarde zo zetten dat je op F op G zit voor futaba zal dat rond de 32 % zijn.

ff test hoveren, is de staart in een hover al wat onrustig parameter menu D een tandje lager.

Testvliegen en kijken of je gain hoger of lager moet. Ik test het meestal door een harde banked turn naar rechts of achteruit vliegen en dan ff de tail 45 graden en zwiepje geven, krijg je wag is de gain te hoog.

Zo de max tail gain vinden daarna pas aan pot 3 gaan draaien om de stops harder of zachter te maken.

Zo moet ie goed komen, lees de tuning guide er nog eens op na die ik eerder poste.
Die tip van je, op pot 1 te verlagen heeft echt goed geholpen, hij vliegt nu veel meer "soepel" terwijl hij voorheen echt in strakke stukken bewoog.

Staart is voorlopig goed nu voor mij, vooruit vliegen gaat goed, en achteruit. Meer kan ik voorlopig niet :oops:

Back