grappig...
het hele verhaal is hiervoor al verteld
maar om het nog eens in 1 post neer te zetten:
2e hands heli. eigenaar had geen idee hoe het aan te pakken. alles. dus motor, afstelling, governor.
- governor omzeilt, aangezien die stevig wat leeswerk nodig had, en we daar even geen zin in hadden.
- dus op curves een paar (stevige) rondjes gevlogen. dacht dat we 75-30-75 hadden gepakt (stevige vliegstijl)
- tijdens vliegen optoeren laten zien wat je automatisch gaat krijgen zonder gov.
- motor verder afgesteld. dit ook laten zien en horen.
dus, let op: er waren helemaal geen problemen !
alleen de eigenaar moest even de nitro taal leren. en ik had geen zin me in te lezen in de governor.
maar dat is geen probleem wat de heli veroorzaakt.
ik heb zelf ook een os 55hz.. geen problemen mee.
na ombouw naar vonken, nog steeds geen problemen. alleen verkeerde bougie, maar ik heb nu de correcte gevonden. zijn wereldwijd maar 4 typen bougies te vinden. maar dat is mijn motor, niet die van de TS...
bert: er zit/zat een futaba 701 op.
zal best perfect werken hoor.. maar de meeste gov's moet je gewoon echt ff induiken.
wanneer aan, wanneer uit.. vrij belangrijk..