mmh, ik dacht eerst ook die ene servo. die heb ik wel los getest en later deed hij het weer prima. De glitches zitten alleen wel op de hele tuimelschijf Dus hij gaat ook af en toe helemaal op en neer. Ik heb de bladen beetje negatief staan bij optoeren en af en toe maakt ie dan toch zelfs een hupje.....
Ik dacht gisteravond dat het met de lagers opgelost was. Nou, niet dus.... Nog steeds niet mee te vliegen. Zonder staartaandrijving ff geprobeert, dat leek goed te gaan. Daarna de riem wat strakker gezet. Dat leek ook ff goed te gaan, maar opeens begon het weer. Alsof er een knoppie omgaat. Maar soms ook al vanaf het begin....
Denk dat ik maar zowieso voor de zekerheid een aparte BEC erop ga zetten.... En dat aarden van de staart, hoe doe je dat?
Oh ja, zonder riem erop tingelt er iets behoorlijk als je de rotor ronddraait... Ik kan alleen niet echt peilen waar dat vandaan komt. OF ergens in het vrijlooplager, of in de lagers van de staarttandwieltjes...
Marcel, jij zij hier ook ergens dat je ook vet veel last had van glitches? Maar hoe had jij het dan opgelost?
GDV, hele ochtend bezig geweest, nu maar eens gaan ontbijten...
EDIT
Ik blijf editen

.
Net de 3 tuimelschijf servo's vervangen voor de ES-03 van conrad. Wegen 14 gram per stuk en passen er met wat goede wil (en een mesje) net in

. Die hebben geen speling en dat ik wel te merken zeg! ideaal.
stom dat ik daarna niet per "behandeling" heb getest, want nu weet ik nog niet zeker wat het was. Ik heb namelijk ook ff de staartriem gesmeerd en de regelaar met een plakbandje aan een skid vastgezet.
Nou, hij doet het in ieder geval goed nu! De tuimelschijf glitched niet meer! Net ff gevlogen. Wel heb ik nu nog 2 probleempjes:
1: Af en toe hopt ie nog op en neer. Volgens mij komt dat alleen door de ribbeltjes aan mijn knuppeltje. Hij gaat dus met schokjes. Hoe heeft de rest van helivliegend nederland dit? Gewoon een vlak beugeltje ipv een met zo'n puntje in de zender monteren?
2: de staart is nog niet helemaal lekker. Maar daar moet ik nog aan klooien, en misschien toch ook maar een snellere servo...